• Emelle

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 16:52:31 följande:
    Ja haha jag och läkaren hade sagt 14-15 dec men det var istället 22 dec
    ååh hoppas vi har samma dag hahaha lycka till imon
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Samma BF som mig då ju!
    Stoce skrev 2010-06-08 16:17:43 följande:
    Vi överväger att beställa vagn imorgon. Om vi gör det innan semestern, så får vi gå efter 2009 års prislista, om vi däremot väntar och beställer nästa års modell så kommer det kosta oss typ 800 kr mer... iiih, känns som att det blir väldigt verkligt nu
    Ska hämta hem en spjälsäng i veckan också, som vi får av min kompis. Nu händer det saker! Nu räknar jag med att bebis stannar i magen och kommer ut lagom till min födelsedag
    Härligt!! Vad blir det för vagn?
    Utomlands skrev 2010-06-08 15:05:55 följande:
    Emelle

Ang din mage. Jag har magkatarr sedan 15 àrs âlder och har käkat omeprazol och nexium till och frân sedan dess.
    Presic innan jag blev gravid hade jag en omgâng jättejobbig och käkade ganska mycket medicin, men slutade pa direkten när +er kom.

Dvs att jus nu är magen katastrof i detta avseendet och eftersom jag inte vill käka mediciner sâ brukar jag gâ ut och gâ strax innan läggdax, typ 15minuter och llugn takt, det  är som om maten som är kvar i magen smälter. Och áven om det är frästande att lägga sej pâ soffan sâ försök vara i alla fall sitt liggande pâ sidan. Och vid sängdax ta en extra kudde och försök höja huvudändan av sängen med ett par böcker under sängbenen viktigt ligg pâ sidan.
    Sen är det bra att käka light produkter säga vad läkare vill säga sâ för att slippa ont och illamâende sâ är det lättare för magen att smälta lättmjölk, lättfil osv.
    Jag brukar även käka typ en jätte grov grovmacka med lite ost och koktskinka innan jag gâr ut och gâr pâ kvällen sâ är inte magen tom pâ morgonen vilket är förebyggande för hela dagen.

Ursäkta röran i beskrivningen men  hoppas att nâgot hjälper för dej, för för mej funkar det tip top. är inte hundra hela tiden men ett stadie som är uthärdligt.

Kram
    Minifer skrev 2010-06-08 15:25:28 följande:
    mitt bästa magkatarrtips är dofilus. Det är det enda som någonsin hjälpt mig! Lenande som sammet!
    TUSEN tack för tipsen. Ska prova omgående, för nu är det rent ut sagt fördjävligt!!
    Skulle gosa lite igår kväll men jag höll på att spy så fort han nuddade magen. Och då var det inte sex på gång alltså utan bara lite "hångel" Mår såååå dåligt på kvällen. Tråkigt ju!!
  • Emelle
    Jerseygirl skrev 2010-06-09 15:34:35 följande:
    Wow, skogsbollen... gullig chef. Riktigt så illa tror jag inte alls det blir för mig.

Nu tittade jag lite noggrannare på mina papper från KUb-testet och enligt längdmätningen var jag i v 12+5 inte 12+0 som jag trodde. Nån som vet hur bra tidsbestämning brukar vara såpass tidigt? När de mätte på inskrivnings UL blev jag också framflyttad, 2 dagar den gången. Kan det stämma när jag har gjort ÄL-test?

Jag är lite extra nyfiken när det är så nära ett årsskifte liksom. Sist gick jag över 16 dagar så jag är lite inställd på att få en Januaribebbe. Det spelar ingen roll egentligen, men ändå lite...
    Förra VUL jag var på sa min läkare att runt v. 13 är det den mest passande tiden att åldersbestämma barnet utifrån mätning av längd. Ofta stämmer KUB UL bättre än RUL sa hon!
    Jag var på KUB nyss, GUUUUUUUD vad nervös jag var. Hade maken och mini med, har ingen barnvakt, och när de inte fick följa med in började jag grina, var så hemskt nervös! Men det gick väl ok! Jag ÄR gravid! Fick siffrorna 1:1545. Åldersrisken är ju 1:545 så det var ju bra för åldern. Och det var på Downs, de andra (18 o 13) hade jag 1:20 000 på. Nackspaltens största var 2.2 men de flesta var runt 1.7.  Bebben var 5.6 cm och vinkade =) Blev flyttad från julafton till 19 december, vilket innebär att jag nu är i v 13 och därmed förbi de första 12 veckorna, hurra!!

Tack för alla tummar!! Kunde varit bättre siffror, men kunde varit mycket sämre också =)
    GRATTIS!!!!!! Så skönt att höra!

Ni som berättat på ert jobb att ni ska ha barn??
    Hur berättade ni? Hur gick ni tillväga?
    E skit nervös inför o behöva berätta på mitt jobb,lixom hur säger man?? hehe!

Jag berättade ju igår för min chef. Vi hade haft ett litet möte hon och jag på hennes kontor och då passade jag på att säga det när vi var i diskutionen (pratade om framtiden) Hon vet ju att vi haft ett MA och så. Hon blev inte förvånad utan frågade mest hur jag mådde osv.
    skogsbollen skrev 2010-06-09 15:21:07 följande:

Härligt med positiva KUB:are här i tråden. Grattis!!

Det där med att berätta på jobbet är knepigt, tycker jag. Förra grav berättade jag i vecka 12, vilket jag tyckte var tidigt.... men chefen ansåg att jag skulle ha sagt något då han i vecka 5 "råkade" fråga om det "var några barn på gång" (vilket han i sig inte bör fråga). Jag hade plussat 2 dagar tidigare och valde att svara "nej, inte vad jag vet"... Nåväl, ett herrans liv blev det.

Så den här gången valde jag att berätta redan i vecka 8... Chefens första kommentar: "hur i helvete planerar du eg? aldrig hört talas om kondom?" mm.... Nu är det hjärtligt sagt, men vi är ett litet företag där vi alla mer eller mindre är "nyckelpersoner", så det är klart att saker blir lite knepigare när någon går på mammaledighet på ett sånt företag.

Härlig chef. *not*
  • Emelle

Idag har jag en riktig slö eftermiddag...skönt! Borde åka och handla men jag skiter nog i det
    Igår skulle jag etfer att par veckors upphåll pga illamåendet ut och powerwalka på kvällen. Men efter  bara 100 m fick jag så in i helvete ont. Som sammandragningar verkligen. ojojoj. Fick promenera i vanlig gångtakt hela rundan och då släppte det av.
    Ska man inte kunna gå fort ens så här tidigt. Jäkla kropp. Jag är ju 12 fulla veckor idag. är ju ingenting. Skillnad om jag var höggravid, men nu protesterar kroppen visst redan. SURT!!

Tror ni att det blir bättre el bör jag nöja mig med pensionärs promenader året ut??

• Emelle

Ser i bildtråden att det är många som önskar sig flickor
    Det gör jag med. Har ju en flicka innan, hon är äldst (11år) och sen fått två pojkar så nu vore det mysigt att avsluta med klänningar och små hårspännen igen ;.)

• Emelle
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-09 19:07:23 följande:
    Idag när jag pratade med mamma så apropå buffar och ''fjäril kännsla'' och dom små kännslorna
    Så stod jag ute och pratade med mamma i telefonen så helt plötsligt buffar det till flera ggr ååh vad härligt det har gjort det innan men då fjäril kännsla men nu buffade det ordenligt och jag bara skrattade av att det var så härligt att känna
    Frågade mamma när hon började känna mig och det var i 3-4månaden och jag är i 3 månaden vecka 13 idag enligt barnmorskan 22 dec
    Är du helt säker på att du känner buffar av barnet?? Vi är ju precis lika långt (kort) gågna och jag skulle aldrig i min vildaste fantasi kunna tro att jag ens skulle känna fjärilkänsla så här tidigt...och buffar??? Nonono...
    bebisen är ju pyyyyte liten.
    Menar inget illa, men det verkar galet tidigt alltså...
    MajMamman08 skrev 2010-06-09 18:55:47 följande:
    Hahaha...min kondition e lika med noll...orkar ingenting,o pustar när jag kommer upp på de sista trappsteget på jobbet,3 trappor,hehe! Ja,de känns ju som om man e höggravid när man inte orkar mer...hur ska detta sluta?!
    Ja som tänk köpa en crosstrainer o motionera lite på....haha kommer ja ens orka 1 min på den?!

Ja jag vill med ha flicka så himla gärna,små söta klänningar,går jämnt o känner o klämmer på de i affärerna,så mycket roligare än kill kläder!!
    Önskade mig en kille med första barnet o de blev de så hoppas min önskan går i uppfyllelse denna gången med
    Ja kontionen är inte mitt problem mer att jag får ont när jag går snabbt då... Hur ska det då vara om 10 veckor...
  • Emelle

Stoce-
    Stackare!! Hoppas bara det var gammal koagulerat blod från senaste blödningen. Jobbigt det måste vara *kram*

NhjärtaD, Mamalicious (och ni andra med scyssta män )
    Vad gjorde man utan dom när man är som man är... Har också en riktig pärla här hemma!

Majmamman-
    Gud vad tråkigt det är att vara vikarie och särskilt i kummunen med deras jävla LAS listor. Blä!! Är du säker på att viket du går på kommer tillbaka i September?

• Emelle
    12 passerade veckor nu!! Wihooo!! Skrattande
    Skönt!!
    Kan ju gå fel nu med men ett mål på vägen är det ju allt!

Lagar ris, quornfilé och currysås. Tänker äta det och läsa nya MAMA som kom med posten och Amelia gravid  innan det är dags att gå till dotterns skola för öppet hus i em.
    man få ta vara på de små stunderna... Om precis en vecka är det sommarlov och då är det ju fullt hus här med barn och kompisar i 8 veckor så nu kommer en hektiskt tid snart!! Men härlig!

Snart semester ju...vilekt jag gläds åt mer än någonsin för idag fick jag veta att jag får behålla min tjänst!!! Skål
    Kan säga tt jag drog en lättnadens suck och kan verkligen se fram mot att vraa ledig och ha ett jobb att komma tillbaka till. Jäkla neskärningar!!
    Vi ska till Stockholm en långweeknd. Till Karlskrona och sen ska vi ha min mammas hus en vecka (stort på landet med massa härlig skog, nära både hav och med egen pool) där ska vi vara med 2 familjer till och bada softa och åkta över till Öland för djurpak och shopping, ta en dag i Kalmar och abra ta det lugnt!! Ska bli sååå skönt!!

Vad gör ni på er semester??
  • Emelle
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-10 14:03:25 följande:
    Du o jag har ju 22 dec
    Hade du mens 18 mars kom din mens då ?
    För jag tycker det är så konstigt då jag hade min mens 10 mars
    Jag hade inte nån exakt mens efter MA så vi höll på med ÄLtest och de gav utslag runt månadskiftet. Sen har det tagit 1-2 dagar för ägget att fästa så vår bebis är exakt gammal som vi trodde enligt UL och våra ÄLräkningar!
  • Emelle

Kikar in och läser ikapp. Har en "egen" dag med film, godis och soffhäng! Skönt!

Vill passa på att önska Skogsbollen  "Lycka till" på UL i morgon.
    Vi ska ju på Måndag 14.30!! Can´t wait!!

Kram på er!

• Emelle

Ååå vad avis jag är på er som känner era bebisar. Känns LÅNGT dit för mig ska jag säga!
    Är ju i vecka 13 nu och har kännt mina andra 3  runt vecka 16-17 som först!
    Sambon sa att han hade drömt att han kände bebis i går natt *söt* Så nu väntar vi bara på att det ska bli verklighet!

KUB i morgon 11.30!  Snälla håll tummarna för frisk levande bebis för oss nu!!!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)