• LinnV

December Bebis 2010 :)

Mitt järnvärde är bra 121 tror jag det var, men är ändå sjukt trött hela tiden. Kvittar om jag sover 6 el 9 timmar, är iaf lika trött, jag sover ganska bra om nätterna, sällan jag behöver gå upp och kissa eller vaknar av annat.. Antar att det bara är att vänja sig..

• LinnV

delifi2: Min BM har inte kollat mina järndepåer en enda gång så har ingen aning..

Jag skulle vara duktig igår och hjälpa min sambo att städa, det var säkert ett par veckor sen vi hann städa riktigt. Men det skulle jag verkligen inte gjort, mina höfter, ljumskar och sammandragningar har varit hemska hela morgonen och jag kan knappt röra mig, ännu indre sova Vi var dessutom och handlade mat på city gross (största affären här i stan iaf) efter vi städat. Ska aldrig mer göra så mycket på en dag  

Nu ska vi äta frukost och sen åka till svärföräldrarna för sambos syster med barn är där  

• LinnV
    delifi2 skrev 2010-11-06 11:40:42 följande:
    men när du var på inskrivning så tog de väl blodprov på dig eller?

Idag fick vi värsta sovmorgonen, ELliot brukar alltid klara sig själv på morgonen, ha väcker en bara om det är nåt spec. Men William brukar vilja gå upp efter nån timme efter det han har vaknat, men idag så sov han till 9.40 och han gick å la sig  kl 20 igår så det var superskönt men kosntigt
    Ja då tog de blodprov men hon har inte sagt något om järndepåer, ska dit om 1½ vecka igen får fråga då..

Vad skönt, jag fick sova till 9 idag, riktigt skönt
  • LinnV

Idag är det bara en månad exakt kvar!! 30 dagar, helt sjukt, snart är han här våran lilla bebis Hjärta  
    Men hoppas jag får en vecka tidigt eller så, om man får önska

Har mycket förvärkar och har ont i ljumskarna hela tiden. Det är bara att gilla läget och bita ihop de sista veckorna.. Ska se om vi ska hämta våran spjälsäng någon dag i veckan, fick den här om dagen. Har ju en korgsäng till början så känns inte så ätte bråttom även om jag vill ha klart allt..

• LinnV

Ni skrev att ni hade huvudvärk, om ni inte äter järntabletter redan så är det ett tips. Jag får huvudvärk om jag glömmer äta järn, tydligen vanligt när man är gravid.

Illamående, yrsel och halsbränna just nu, rolig kväll.. 

• LinnV

Jag har min mamma 5 min gångväg härfrån och min dotters farmor alldeles bredvid här. Men om de jobbar har jag en kompis som kan vara barnvakt tills de slutar. Men hon åker till thailand om ett par dagar så om hon inte är hemma får min sambos föräldrar vara barnvakt. De bor 10 min bilresa härifrån. Är det natt så får den som svarar först komma hit och sova över, vill inte rycka upp min dotter ur sängen..

Vi har några att välja på så någon borde ju vara hemma och kunna vara barnvakt, sambos föräldrar är dessutom pensionärer

Jag sov till kl 11 idag, helt underbart med sov morgon Nu ska jag försöka få i mig lite frukost  

• LinnV
    ondar skrev 2010-11-08 11:51:56 följande:
    Usch jag blir lite stressad när jag ser att ni har skrivit om barnvakt. Jag har inte skaffat kattvakt ännu och ingen "panikhundvakt" heller ifall att det blir så att man får åka in snabbt. Dock bor några av de som jag litar på här i stan och de skulle naturligtvis ta emot honom med öppna armar mitt i natten om det krisar även om jag inte har frågat först. Men planen e att han ska åka till mamma några dagar innan och sen komma tillbaks när jag har vart hemma några dagar, då slipper han stressa över att jag kanske har ont o e nervös och jag kan känna mig helt trygg på att han e omhändertagen.
    Vem som kommer hit om dagarna o pysslar om katterna är dock en annan femma, borde nog ta tag i det snart:). Usch va mkt det e o tänka på :P
    Barnvakt har jag fixat men har inte haft en tanke på hunden Förvånad Tur att du skrev det, om mamma är hemma så tar hon sälvklart hunden eftersom det är hennes hund också. Men dotters farmor har katter som inte går ihop med min hund och samma hos svärföräldrarna. Får prata med min sambo om det ikväll när han kommit hem!!
  • LinnV

Momalicious: Jag beklagar verkligen, vad hemskt Det är sånt som bara inte får hända..

• LinnV

Ni skrev om midjemått här om dagen, alla säger att jag har så stor mage men har bara 111 cm i midjemått. Magen ser väl bara jätte stor ut för att jag är så kort Tungan ute

Har fått en hel del gjort, två promenader med hunden, gjort mockarutor, kalops, städat köket osv. Fick massa riktigt onda sammandragningar när jag var ute med hunden men vad gör det, 4 veckor kvar idag så gör inget om bebis kommer nu

I morgon har vi tvättstugan och så ska jag packa bb-väskan och sortera massa papper, så tiden går lite fortare iaf.. 

• LinnV
    Momalicious skrev 2010-11-10 11:27:02 följande:
    Hej tjejer. Är fortfarande i en dimma fast det är inte så konstigt kanske. Kan inte förstå att hon är borta, gör man någonsin det? Första gången någon jag känner dött så vet ju inte riktigt hur det "ska" kännas.

Ska snart iväg och göra teoriprovet. Det är massa snö (och det snöar) och vi har sommardäck på bilarna fortfarande. Känns skithemskt, ärligt talat. Vill inte att vi ska dö också. Det blir att köra jäkligt lugnt in till Uddevalla idag.

Nu håller vi tummarna för att jag kan fokusera tillräckligt för att klara teoriprovet så jag slipper göra om det.
    Hoppas ni får en fin dag, och ta hand om er! :)

Kram 
    Det har bara gått en dag så är inte konstigt om du fortfarande inte riktigt förstått vad som hänt, det kommer med tiden. Det finns inget rätt och fel hur du ska känna utan du känner som du gör bara..

Kör försiktigt och lycka till på teoriprovet (eller som min kompis säger, "du kommer aldrig klara det" för man ska inte säga lycka till egentligen då kan det gå dåligt istället
Svar på tråden December Bebis 2010 :)