Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Hur går det för er Lillsnurr och Aprilbarn? Några plus?

• Momalicious

Vi har varit iväg sen 11 idag. Kom nyss hem. Nu MÅSTE bilbarnstolen komma. Elliot fullkomligt hatar babyskyddet. Gnällde hela vägen dit och halva vägen hem innan han tillslut däckade. När vi kom hem slukade han 2 dl mat och 1 dl fruktpuré! Hungrig efter allt lekande :)

Nu sitter jag i soffan och är trött men Elliot busar runt på golvet. Vissa fick ju inte sova i bilen ;)

• Momalicious

Vad tråkigt lillsnurr! :(

2 barnsmamma: tycker också du borde berätta. Jag hade blivit vansinnig på min mamma om jag fick veta att jag var adopterad nu t.ex. Lättare att ta det så fort som möjligt.

• Momalicious

Min smarta sambo att lämnat ett lock till en burk det är jalapenos (kan inte göra tecknet över n:et från mobilen) så att Elliot fick tag i det. Han blev INTE glad efter att ha slickat på det. Han fick lite yoghurt och det hjälpte. Min sambo sa "vad har vi lärt oss av det här då Elliot?" och jag svarade "att pappa inte ska lämna farliga saker framme" ;)

• Momalicious

Idag har jag och min underbara man varit tillsammans i 2 år! Får laga nåt gott till middag och jag köpte hem vin igår :)

Dessutom har jag anmält mig till högskoleprovet och idag ska jag söka utbildningar. Det är lättare att komma in på våren så håll tummarna! Söker dock inte in till GUs ssk-linje. Deras minsta meritvärde på antagningen var nästan 21 senaste 2 terminerna. Det är 22 för läkarlinjen. Helt sjukt!

• Momalicious

Hp är 1.40, i trollhättan ligger det 0,70-0,80. Lägsta meritvärde var 16,nånting på vårterminen och 17,nånting på ht. Ska kolla upp Borås med. Man kan ju pendla dit i värsta fall, vi kan ju flytta om man kommer in ngn annanstans.

• Momalicious

Nej det känns rätt konstigt själva systemet. Att man ska ha nästan lika höga betyg som att komma in på läkarlinjen känns ju lite fel med tanke på inkomstskillnaden liksom. Nu hade jag iofs inte velat bli läkare ens om jag kunde, men knäppt känns det. Precis som i gymasiet att det är enklare att komma in på naturlinjen än t.ex. Bygg.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)