• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Nu är de här och tapetserar vårt sovrum så vi flyr hem till sambons bror innan det är dags för BVC :)

• LinnV

Är less på knäliga nätter. Hann inte somna ens innan han började! var vaken länge i natt och när han äntligen somnade ringde sambons väckarklocka på mobilen som Sixten låg på så han vaknade igen och skallade mig på näsan och tog ½ timme att söva om. BLÄ. Men fick sova till 9 iaf som tur var

Ger ni alla stekt mat nu? Jag har inte vågat prova, nån liten bit omelett är nog det enda stekta han fått. Vi äter väldigt sällan mat som är barnvänlig, Lina äter allt så. Sen älskar vi salt och använder mycket buljong så gör fortfarande separat mat åt honom, stor kok så jag alltid har i frysen!

Oj, klubba redan?! Sixten har aldrig fått något med socker och jag tänker vänta så länge som möjligt med sån! 

• Momalicious

Vi ger inte stekt mat. Inte alls. Vi äter också ofta mat som inte är bebis änkor så han har inte smakat nåt än. Det enda socker han fått var på hans dopdag när min moster gav honom läsk (inte uppskattat från vår sida), ett halvt mariekex och så fick han suga på en sked jag rört oboy med hehe.

• thegoddess

Jag ger mest burkar då vi äter middag så sent och ibland får hon smaka när vi har kvar till dagen efter. Men ger inte stekt. Och ingen salt eller socker. Varför ska man överhuvud taget ge dom nåt dom inte känner till eller inte behöver.

• mamma smurfen

Ellie smakar av vår mat, och gör jag köttfärslimpa, eller köttfärssås så får hon en egen portion, tar bara undan brunsås innan jag saltat till henne.

Köttfärsen tar jag oxå undan å gör ett eget kok vid sidan om till henne, kryddar den med oreogano, basilika, vitlök å peppar, sedan i med passerad tomat, låter den koka ett tag på spisen.

När det är dax å äta så slänger jag i pastan direkt i hennes köttfärsås så får det koka ihop, sedan bara mosa å äta=)

Mest blir det burkmat, dendär ångkokta sorten(märke??)

Favvon är sjötunga med potatismos, när den serveras så gapar hon som en fågelunge*S*

Fast nu den senaste veckan så trilskas hon en del med maten...VET ju att hon är hungrig, men hon äter bara några skedar, typ en halv burk, sedan tjurar hon å vill inte ha....för att en halvtimme senare visa att hon är hungrig...

Vet inte va de är med tokfian.

Någon mer här vars barn börjar trilskas med maten??

• thegoddess

Precis samma här med maten men efter 4e tanden kom nu så äter hon maten bättre. Gröten är tyvärr samma. Hon vill bara äta macka om hon får ta bitarna själv från bordet eller min hand.

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-09-08 11:24:06 följande:
    Precis samma här med maten men efter 4e tanden kom nu så äter hon maten bättre. Gröten är tyvärr samma. Hon vill bara äta macka om hon får ta bitarna själv från bordet eller min hand.

Tror inte det beror på tänder, hon har fått 6 st redan, och ser inga tecken på att fler är på G just nu...

Äter gör hon ju, men inte mycket i taget, utan lite här å där, vill hellre att hon äter ordentligt för det känns som att hela dagen går åt till att äta annars*ler*

Innan åt hon en flaska välling vid 8a, ca 150-200, sedan vid halv tio en portion gröt, sedan sova.

Vid halv tolv tov en frukt puré, och vid 14 lagad mat/burk, sedan sova.

vaknar runt 15-15.30  får en flaska erättning runt 200, en timme efter det en banan å lite kex, å så äts det en skål gröt vid halv sju, sju å sedan en flaska välling innan sängen, runt åtta, nio, sover fram till halv 20, 20, å så började det om igen.

Vill ha det så igen, nu e de något i munnen varje timma typ, förutom när hon sover då.

• Haligh

Min tjej har jämt ätit med glupande aptit men si inte de sista dagarna, jag tror det är för att hon har ont i munnen! Första tanden syntes i lördags men sen har det inte hänt nåt mer, brukar det ta lång tid för dem att komma upp? Man ser kanten bara. För övrigt verkar de jobbiga nätterna vi haft en månad ha lugnat ner sig, varit mycket mycket bättre denna vecka, underbart!!!

• AnnaCL
    thegoddess skrev 2011-09-08 09:43:54 följande:
    Nej det gör ju inte ont.. Ringde vc nu och hon sa man kan ha urin vägs infektion utan att ha ont. Fick tid idag.

Jag tycker det är bra att du får komma dit så får de kolla upp dig. Ätit röbetor? Det kan ge röd urin. Lycka till hos läkaren.

Haligh: tack för svar angående FP och träningen. Skulle vara skönt att ta sig ut på morgonen som du.  
Svar på tråden December Bebis 2010 :)