• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LillSnurr82

Det händer inte varje natt att Agnes vaknar och skriker hysteriskt , men ibland. Jag har fått för mig att det är mardrömmar. Ser ut som hon är vaken men man får ej kontakt med henne. Vi brukar få tända och prata med henne så hon verkligen vaknar. Sen får man söva om henne, oftast blir det i vår säng hon då vill vara och gärna tätt intill mig..

Sen vaknar hon ju annars oxå ibland men då är det bara att klappa henne och kanske ge nappen ( inte alltid hon vill ha den ) så somnar hon om i sin säng. Är jag trött eller hon inte kommer till rå får hon komma över till oss efter halva natten.

Denna natt var SUPER somna 20.30 och vaknar 7.40 hela natten i sin säng.. Då fick hon välling i vår säng och somna om till 10.30 :)

• AnnaCL

Jag gruvar mig för att börja jobba igen. är rädd för att jag glömt allt jag någonsin lärt mig. Byter dock jobb när jag slutar förälraledigheten nästa sommar. Vill aldrig jobba heltid igen så ungefär 75 % känns lämpligt. Jag funderar på att vara hemma hela nästa sommar också fast utan ersättning, bara unna mig ledighet nu mellan jobben medan maken är föräldraledig. Förlorar ju min SGI då men det gör jag ju ändå då jag går ner i tid från 100 till 75 %. Det är väl bara att jobba upp den igen tills nästa barn kommer. Minns ni hur länge man behöver jobba för att komma upp i SGI-nivå på föräldrapenningen?

• Momalicious

April barn: okej. Jag har bara gymnasiet färdigt så det är flera år kvar för mig innan drömmen blir verklighet. Men tre år på ssk-linjen går fort och sedan kan man ju jobba med nåt roligt tills man kommer in på BM utbildningen. Just nu lutar det mot att hålla upp med barn tills jag är färdig sak för att få en föräldrapenning (har bara lägsta nu) men får se om man kan hålla sig! ;)

Nu har vi beställt en bilbarnstol. Blev en Maxi-Cosi Mobi i brunt. Snyggt! Hoppas leveransen är snabb så Elliot kan färdas skönt i fortsättningen.:)

• StorSara
    Mysmamma70 skrev 2011-09-07 06:54:08 följande:
    Välkommen åter  

Vi är några stycken som har  börjat jobba så smått, vad tycker ni? Jag var lite kluven innan, men nu tycker jag det är superkul. Jag jobbar halvtid och det är alldeles perfekt, har så mycket att göra på jobbet så dagarna flyger iväg   
    Tack! :)

jag har funderat ganska mycket på det där. Men förmodligen blir det så att jag är hemma till och med sommaren 2012. Jag har så usla arbetstider.. natt, dag och kväll. Dag-passen är inte alls nå trevliga. 7-18 så det innebär ju att jag knappt hinner träffa min son eftersom jag har ca 30 minuters körtid till jobbet. 
    Nej.. usch.. gruvar mig verkligen för att börja om. Ska nog höra med chefen om hon kan förflytta mig. :) 
    Sen har jag fått veta att man har rätt att gå ner i tid när man har små barn och det tänker jag göra. Jag tror att det är 80 % man får gå ner till.. eller är det mer?
    April barn skrev 2011-09-07 12:27:45 följande:
    Ja precis man kan ju alltid ångra sig sen beroende hur mycket jobb det blir med dessa två tätt, men jag tror jag kommer vara lika bebissugen ändå :)

På tal om det så är jag i stort behov av hjälp med våra nätter, jag vet inte vad som har hänt med Marcus. Från han var 0-5 månader så sov han hela nätterna igenom (vaknade och amma några gånger) bredvid mig i sängen. Efter 5 månader han han vaknat oftare och oftare och varit ledsnare och ledsnare och det blir bara värre och värre hela tiden, nu vaknar han ca 1-2 gånger på natten men då är han vaken och skriker som ett kolikbarn i flera timmar, det kan väl inte vara normalt på en 9 månader, vet inte vad vi ska ta oss till och vad det är som är så jobbigt för han Rynkar på näsan
    Det är verkligen jobbigt när de inte sover bra på natten. Men jag har för mig att det är en period nu som de kan sova oroligt eftersom de lär sig så väldigt mycket nytt. Sen kanske han växer mycket så han har växtvärk. Vet inte om små barn kan ha det men ja.. Jag hoppas det går över snart i alla fall.
  • April barn

Ja jag vet inte vad som hänt, han är ju vaken men bara skriker helt panikhysteriskt flera timmar ibland :( Förr har det ju varit som du sagt att ge han nappen och klappa han lite i rumpan bara så har han somnat om. Han får alltid sova i våran säng också så han är ju inte utan närhet heller... Ja jag ska ringa bvc eller vårdcentralen här och se vad de säger kom på att för en vecka sedan även började spy helt plödsligt då och då får se vad de säger men det verkar inte som att han har ont i magen heller :S

Skönt att sova en hel natt, det har vi inte gjort sedan han föddes

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-09-07 13:06:02 följande:
    April barn: okej. Jag har bara gymnasiet färdigt så det är flera år kvar för mig innan drömmen blir verklighet. Men tre år på ssk-linjen går fort och sedan kan man ju jobba med nåt roligt tills man kommer in på BM utbildningen. Just nu lutar det mot att hålla upp med barn tills jag är färdig sak för att få en föräldrapenning (har bara lägsta nu) men får se om man kan hålla sig! ;)

Nu har vi beställt en bilbarnstol. Blev en Maxi-Cosi Mobi i brunt. Snyggt! Hoppas leveransen är snabb så Elliot kan färdas skönt i fortsättningen.:)
    Samma här, eller ja jag har inte alla ämnen klara därför jag ska läsa nått år på komvux först, men sen när man väl är inne på ssk så är ju det man gör roligt så då går nog dagarna ganska fort :)
    Ja det är svårt att hålla upp när man är bebissugen ;) vi hade först tänkt att vänta men ångrade oss och sa att vi skaffar de barnen vi vill ha först också satsar jag helt ut på utbildningen sen eftersom sambon ändå har ett ganska bra betalat jobb :)
  • Haligh

Anna: jag är ganska säker på att det är 240 dagar som gäller. Men man kan också skydda SGI:n genom att fylla upp med förändrapenning (men då kan ju inte partnern ta ut fp samtidigt).

• April barn
    StorSara skrev 2011-09-07 13:22:37 följande:
    April barn skrev 2011-09-07 12:27:45 följande:
    Ja precis man kan ju alltid ångra sig sen beroende hur mycket jobb det blir med dessa två tätt, men jag tror jag kommer vara lika bebissugen ändå :)

På tal om det så är jag i stort behov av hjälp med våra nätter, jag vet inte vad som har hänt med Marcus. Från han var 0-5 månader så sov han hela nätterna igenom (vaknade och amma några gånger) bredvid mig i sängen. Efter 5 månader han han vaknat oftare och oftare och varit ledsnare och ledsnare och det blir bara värre och värre hela tiden, nu vaknar han ca 1-2 gånger på natten men då är han vaken och skriker som ett kolikbarn i flera timmar, det kan väl inte vara normalt på en 9 månader, vet inte vad vi ska ta oss till och vad det är som är så jobbigt för han Rynkar på näsan
    Det är verkligen jobbigt när de inte sover bra på natten. Men jag har för mig att det är en period nu som de kan sova oroligt eftersom de lär sig så väldigt mycket nytt. Sen kanske han växer mycket så han har växtvärk. Vet inte om små barn kan ha det men ja.. Jag hoppas det går över snart i alla fall.
    Nej det är verkligen inte roligt, speciellt när man ser hur jobbigt det är för han och man stressar ju själv upp sig till max när man inte får sova på hela natten :/ Jag har också läst att de har någon utvecklingsfas nu men vi får se vad de säger på vårdcentralen, växtvärk kan de ju vara men jag tror inte han skulle bli så hysteriska av det...
  • thegoddess

Ronja har vart hysterisk, fas+ny tand. Igår var det katastrof här. Tanden sprack igenom i natt och har en ny tjej här. Pust!

• April barn
    thegoddess skrev 2011-09-07 13:40:03 följande:
    Ronja har vart hysterisk, fas+ny tand. Igår var det katastrof här. Tanden sprack igenom i natt och har en ny tjej här. Pust!
    Vad skönt att hon är tillbaka :)
    Jag vet inte det skulle ju kunna vara en tand, men han fick båda två i underkäken samtidigt och då märkte vi inget förens vi såg tänderna :/
Svar på tråden December Bebis 2010 :)