Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-05-25 17:17:41 följande:
    Hej!! Gud så gulligt att du tänker på mig Det har gått bra. Min fina läkare kolalde nog tappen och allt och hittade inga fel som kunde lämna blödningar. Även livmodern såg bra ut. BÄST var dock bebis!!   3 cm, låg och sprattlade hej vilt. Armar och små ben. Naaw! Så liten men endå så stor. Blev flyttad bak 2 dagar precis som jag trodde och är nu i v 9+5 BF 22 december...= GOD JUL Nu längtar vi till NUPP om ca 3 veckor då kommer man se ÄNNU bättre!!
    ¨åååååååh vad myyysigt!!!! {#lang_emotions_heart} Då Skiljer det ju bara två dagar mellan oss, jag är 9+3 idag! Så då har min också armar och ben att sprattla med! Näää det kan inte avra sant, jag blir ju helt gråtig, haha! Har så svårt att fatta att det ska bo något därinne! Vilket datum är ditt Nupp? Mitt är 9 juni
  • Minifer
    TheUnknown skrev 2010-05-25 20:38:29 följande:
    Härlig att det gick bra Emelle !! Mysigt att få se en litet bebis.. Du ligger ganska precis en vecka före mig du :)   Var på inskrivning idag och BM var jättetrevlig. Har, precis som jag trodde, lågt blodtryck. 100/50.. Det ska ligga på 120/80-90 egentligen, inte konstigt att jag är snurrig.. HB låg bra, 120, så det var ju skönt, inga järntabletter än :) Vikten ligger stilla, så jag har inte gått upp något iaf :) Är grymt trött och känslig, gråter som en tok :( Så nu svider ögonen och jag ska lägga mig.. natti
    jag har också lågt, 90/60. Undrar varför det är så?

Malaki: Vännen, som jag skrev i mailet hade jag sååå gärna följt med och funnits där för dig, men jag har ju mini, dels tror jag inte han skulle få vara med och dels tror jag inte han skulle vara särskilt uppmuntrande att ha med. Om du nu skulle ha velat ha med mig vill säga. Jag gjorde en medicinsk abort när jag var ung så jag har gått igenom den fysiska proceduren och så.
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 08:06:22 följande:
    Juvel: Hejsan och godmorgon Jag är helt och hållet Symtomfri gravid kvinna. Jag har ingenting. Går in i vecka 12 idag Godmorgon alla underbara gravida idag är jag glad för jag får in i vecka 12 idag skansen för missfall har förminskad och jag kanske kanske kan se ett liv i dec förhoppningsviss Juste jag tänkte fråga er alla nu och hoppas nu alla kan svara på detta. Symtom vila av er har symtomer och OM ni har det vad är det då ? Jag har alltså inget det ända jag har det är Trötthet och hunger men hunger känner jag att det är helt okej men jag måste oxå ha mat men inte så som innan. Vaknar upp kanske 1 gång på natten och sen på morgonen om inte natten så morgonen iaf tidigt om jag sovit riktigt gott Men annars helt symtomfri liksom som är liiite skrämmande men hoppas bara att allt är okej.
    Grattis till v 12!! :) Jag är symptomlös som tusan. Brösten har blivit lite större, punkt slut. Men nu börjar ju spökveckorna för dig hur som helst, så oroa dig inte =)
    Karttikeya skrev 2010-05-26 10:02:09 följande:
    Knasigt!! Jag trodde jag var i vecka 13, men ack så fel jag hade. Minns inte om jag skrivit i denna tråd att jag plussade väldigt sent? Testade först negativt när min mens var sen 10 dagar ungefär och först efter 4 dagar till, alltså 14 dagar efter bim fick jag positivt och då ganska svagt. Efter ytterligare 4 dagar, 18 dagar efter bim testade jag starkare positivt. Det är helt enkelt så att jag haft en senare ägglossning än vad jag trott. Så jag är bara i vecka 10 (9+0). Gjorde nämligen VUL idag eftersom läkaren brukar göra det på förstföderskor och då var fostret bara i vecka 10 till storleken. Så då kom vi fram till att det måste varit min ägglossning som varit senare och att när jag testade första gången så var det helt enkelt för tidigt :) Nya bf är 24 december, haha..
    oooh jag slipper vara ensam med BF på julafton! Men hmm, jag är på 9+4 idag, hur hänger det ihop?
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 13:38:18 följande:
    Vad menar du med spökveckorna vännen ? Shit nu blev jag skraj haha Ja du får vara glad att du fick större bröst haha mina är tax öron *skrattar* Ja flytningarna kom tillbaks iaf shit jag har trot 2ggr idag att mf kom shit stoppade genast in en finger och insåg att det var flytningar Att man kan vara så nojig!!! Idag kom grannen in med en baby overall haha en jätte söt vit baby overall som jag ska ha till min lilla bebis i december
    Spökveckorna: de där läskiga veckorna som börjar kring v 12 när alla symptom försvinner, coh så pågår de till man känner bebben röra sig och sparka om dagarna. Under den tiden känner man ju typ ingenting och det är mest läskigt för amn vet inte vad som händer därinne. Sedan börjar det ju sparkas och ha sig och då vet man ju att allt är bra på ett annat sätt. Åh gud vad jag längtar efter det, haha! Gud vad gulligt av grannen!!!
  • Minifer

jag hinner inte meeeed! Ang lågt blodtryck kan man äta lite mer salt sa Bm, jag äter nog rätt bra tror jag?

Ang cig slutade jag röka förra gången jag blev gravid =) Har bara feströkt någon gång sedan dess. Sedan fick jag veta att jag har en genetisk lungsjukdom som gör det rent suicidalt att röka, så aldrig mer. Varför börja igen liksom, inte bra! Sonen mmin har ärvt samma sjukdom tyvärr, så det blir ingen rökning för onom! MEn det är skönt att inte behöva sluta denna gången =)

• Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-27 16:26:55 följande:
    hej vännen, TACK! Har hört att det ska göra duktigt ont också. Men det är inte smärtan som skrämmer mig just nu, det är ifall jag råkar se det när det kommer ut. Hoppas verkligen att jag slipper. Idag har jag varit hos en kurator och gråtit ut lite, kändes skönt. I morgon är helvetesfredagen! Tänk gärna på mig 07.45 för då börjar det.. kramar i mängder!
    Ska tänka på dig från det jag vaknar tills jag somnar, jag lovar!!! *stora stora kramar*
  • Minifer
    TheUnknown skrev 2010-05-27 20:39:32 följande:
    Molvärk har jag och mår illa om jag inte äter eller om jag äter för mkt mjukt, vill ha hårda knapriga grejer. typ skorpor och riskakor! Idag på jobbet skulle jag hjälpa en boende att resa sig, använde ett gåbälte, men boende tippade bakåt så jag fick hålla emot, hände inte den boende något men det högg till i magen! Aj vad ont det gjorde! Ringde gyn och dom sa att jag skulle höra av mig om det blev värre och resten av dagen har det huggigt och gjort ont. Ringde nu ikväll men dom trodde på en sträckning, blir det inte bättre ska jag höra av mig igen.. Bröst :Jag ska också fixa brösten sen! Kosta vad det kosta vill, jag SKA! Amning: Dottern ammade jag länge. Helammade nästan fem månader, sen började jag plugga när hon vad 7 månader så då var hon tvungen att klara sig utan mammas mjölk. Delammade dock tills hon var 9 månader ca, men då bara på natten sista tiden.. Hoppas kunna amma nästa också. Vad mysigt det låter att prata namn och så.. Min sambo är fortfarande inte helt med på noterna, jättetråkigt.. Så vi har sagt att vi pratar inte om det förrän efter NUPP, vilket om en månad.. Känns trist att gå å låtsas som ingenting hela tiden :(
    men ajje!! De blir ju så enormt tunga i kroppen när de tippar också! Hoppas det känns bättre imorgon!

HAHA jag skall ju fotas för reklam för Biltema på tisdag, och nu fick jag ringa fotografen och dubbelkolla att han verkligen visste och talat om för kunden att jag är gravid, för jag hade integen aning om att magen skulle växa SÅ fort och det blir problem att hålla in den pjäsen! (typ tre gånger så stor som på förra bilden!!). Han skrattade och sa att det avr lugnt och att de får retuschera i värsta fall. PUH! Tack gode gud för photoshop, haha! Då kan de ta bort lite rynkor med tack=)
  • Minifer
    Jaya skrev 2010-05-28 10:35:42 följande:
    Jag är ingen expert på blodtryck men jag kan försöka förklara! Blodtrycket mäts i två värden, som ditt till exempel 130/85. Blodtrycket är blodets tryck på kärlväggarna. 130 är det systoliska värdet. det är när hjärtat dras samman och pumpar ut blod, 85 är det diastoliska värdet och det uppstår när hjärtat vilar före nästa utpumpning. Blodtrycket mäts i millimeterkvicksilver (mmHg) cirka... 120/80 är normalt blodtryck, men detta kan variera från person till person. Blodtryck över 140/90 brukar räknas som för högt blodtryck. Hoppas du förstår min luddiga förklaring
    oj! Då förstår jag att de tyckte mitt 90/60 var lågt om 120/80 är normalt! *äter upp ett saltkar*
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-29 13:15:32 följande:
    Hey vänner igen! Gårdagen var inte bra alls, men nu är i alla fall den delen över. Tog fem timmar innan det började blöda ngt överhuvudtaget och en läkare fick kallas in för att bedöma om jag blödde tillräckligt.Blöder fortfarande "för lite" och oroar mig för vad det ska betyda. Har därför fått en tid till en blödningsmottagning om ca 1 vecka. Hade tur och fick ett eget rum och en egen toalett! Guld värt - var rädd för att behöva dela med ngn annan. Hade  också tur och fick en sköterska som tog min smärta på allvar och jag fick därför allt smärtstillande som jag önskade. Massor med morfin.. Fick till och med med mig lite tabletter hem... Men det bästa var ändå sköterskans ord när jag berättade att man tidigare beskrivit att mitt foster bara guppade omkring utan liv på fostervattnet. Hon sa "Nu ska vi ta fostret i hamn". Det var det bästa hon kunde säga i denna situation och det har gjort att jag sluppit se den där bilden av en båt som guppar omkring. Nu är den lill* i hamn. Nu känner jag att jag har fått lite verktyg att gå vidare. Tack för era tankar! Tror det var det som hjälpte mig att klara gårdagen någorlunda.
    ååh vad skönt att höra av dig, har tänkt på dig såååå mycket! Vad skönt att du fick massa morfin!! Vad fint sagt av sköterskan.*jättemegabamsekram*
Svar på tråden December Bebis 2010 :)