Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-06-22 23:26:02 följande:
    Många som längtar till RUL och det gör jag med. Lite trist för mig att det inte finns nåt specifikt datum att längta till. Här ringer man och bokar när man är i v 15. Tydligen funkar det så för att det är så vanligt att man annars får en tid man inte kan så för att undvika att folk bokar om så mycket så gör man så. Smart, men trist att inte ha ett datum att längta till. 

Hur många har tänkt ta reda på kön? Vi ska definitivt göra det! Är så nyfiken så jag kan dö. Min mamma visste hela tiden att det var en tjej hon väntade när hon skulle ha mig. Önskar att jag kände vad det var också, så kunde man se om man hade rätt eller fel. Vi ska tigga om att dom talar om vilket kön det är på RUL om dom ser det tydligt, men det är tydligen väldigt väldigt svårt. Vi vill ju göra 3D/4D så får vi inte veta på RUL gör vi ett sånt fast med könsbestämning.

Den här dagen har varit värdelös. Mått dödsilla hela dagen verkligen. Fy vad det är trist! Till middag åt jag makaroner. Inte direkt en delikatess att bara äta makaroner enligt mig, men det enda jag ville ha.
    Hoppas hoppas det går över snart :)  Dags att sova nu :) 
    Vi ska ta reda på kön =) Vi är för nyfikna för att inte göra det, tog reda på det sist med. Men varför säger de att det är svårt att se kön på RUL? Alla mina kompisar har fått veta könet på sina barn på RUL i v 18-19? Inklusive jag själv. Det är inte det att de bara säger så för att folk inte skall bli besvikna om man inte lyckas se på just deras bebis? Ibland kan ju läget vara fel. Krya på dig!!
  • Minifer

det här med att man inte får vet kön på RUL pga abortrisk tycker jag är så genomfånigt att det inte är sant! Man har ju RUL v 18-20, efter vecka 18 måste socialstyrelsen tillåta abort, så om jag vill göra abort pga kön får jag ju inte det ändå, eftersom de aldrig skulle tillåta det, så varför bängla om det när så många så gärna vill veta liksom. Töntigt. Grr. (sedan är det ju också en diskussion om hur roktigt sjuk i huvudet en person måste vara för att föda ut sitt barn efter nästan en halv graviditet för att det är "fel kön" men det är en annan historia.

Här i skåne får man veta i alla fall som väl är! =)

När jag väntade kille sist låg det mellan 150-160 hela tiden

moma: Jag kan forfarande inte föreställa mig att bli kallad mamma, men väntar ivrigt på att alla BABABABADADDADADADA ska bli MAMMA, haha!

majmamman: Det är nog jäkligt kul att se oavsett vad, men desto större bebisen är desto bättre blir det väl tror jag. Säger de inte att v 28 är allra bäst? Jag gjorde 3D/4D i 27+1 och fick jättefina bilder, har ett par i galleriet under starka bilder och en film när han suger på navelsträngen om du vill kolla

• Minifer

hepp!

Idag var vi på rul! Allt såg perfekt ut förutom en prick i hjärtat som är en mjuk markör för kromosomfel, men är det bara en räknas det som normalt. Förra gången hade vi två oh då blev det fvp men var ingen fara på taket. Så vi struntar i det =)

Och, till vår ENORMA förvåning är det en liten tjej! =) Så nu har vi snart en av varje födda 09 och 10 :D nytt BF 22 dec!

• Minifer
    blondinkermit skrev 2010-07-22 18:08:16 följande:
    fick reda på i förrgår att ja inte kommer att gå tiden ut.. pga ett septa.. livmoderkakan sitter en bit över de så de blir mindre näring till knodden... e i v 21 (20+4) så man får snällt börja packa sin väska runt v 27... tradit :(
    men nej vad jobbigt!! Det kommer säkert gå jättefint, men inte så kul att vara på neo så länge =/ isch! bara 1½ månad kvar då helt plötsligt, tur ni har lite tid att ställa om er på i alla fall =)
  • Minifer
    Smurfen83 skrev 2010-07-22 21:00:01 följande:
    Är de några fler i tråden som har några namn??
    Vi har bara 2 st flicknamn!
    Emilia och Smilla
    Tyvärr verkar de bara vada jag som tycker om Smilla... Men ja tycker att de e så otroligt sött...
    Smilla är jättefint tycker jag =) För vår egen dotters del (gud, kan inte FATTA att det är en tjej!!!) funderar vi på Bianca eller Selma
  • Minifer

ang att gå ner i vikt var det superlätt för mig. Jag gjorde absolut ingenting för att gå ner i vikt, förlossningen tog bort 9 kilo, sedan var det typ 17 kvar att gå ner, de tio första försvann på en månad eller två,  sedan tog de sista sju kilona kanske 3 månader till, men då gjorde jag som sagt INGET för att gå ner, det ramlade av ändå. Var 1.7 kg över startvikten när jag blev gravid igen. så det känns godkänt =) (sonen kom ju i sept 09)

• Minifer
    Lillkillen skrev 2010-07-24 00:02:24 följande:
    Wow, impad!!! Men mest avis!!!!!
    jag har tur som en tok med metabolismen! :)

MrsT: jag är också ute efter en sådan säng som man har intill. Vi har ju redan sonen mellan oss och två ungar i sängen går inte, hehe! Sedan sov jag så himla dåligt när sonen var nyfödd och låg i sängen, var så rädd att krossa honom. Nu vill vi ha plaaats! Säg gärna till var du hittar säng och vad den kostar. På Ikeas spjälis kan man ta av en långsoda, men vet inte om det blir ett glapp mellan sängarna då
  • Minifer
    Momalicious skrev 2010-07-24 08:31:33 följande:
    Minifer: om Ikeas spjälls är rätt höjd finns det ju kilar man kan ha som tar bort glipan. Hört att en hård kil är bäst (läste en tråd om såna sängar.
    åhå! Vet du var man köper kilar? Stod det något om hur man bäst låser fast sängarna vid varandra så de inte glider isär och minimini hamnar på golvet? :)
  • Minifer
    Mrs TH skrev 2010-07-24 10:56:38 följande:
    En sådan här funderar jag på att köpa, den är dyr, men  för oss är det värt det. Man hakar fast den på den egna sängen så att man vet att den står intill hela tiden.

Babybay
    www.familjetorget.se/bilder/st_babybay_sang.j...
    men då måste man ha sängram va? Vi har bara sängbotten direkt på golvet. Nackdelen är ju som sagt attt den är liten.

Småstadsbönan: Vi har en sådan säng ni som vi köpte begagnat (och då följde såklart inte ersättningssidan med, grr) och på högsta höjden matchar den vår sängs höjd om man bara sätter fast benen på sängen :)
  • Minifer
    linn78 skrev 2010-07-24 14:34:42 följande:
    Fick du inget papper med därifrån? På mitt papper står bla lite olika längder på bebis lår, mage & huvud, moderkakans placering och grav längd mm
    Minifer skrev 2010-07-24 14:17:15 följande:
    oj vad det blir spammigt nu, sorry!!! Linn, vad gött att det funkade för er =) Vi får nog köpa en Gulliver till helt enkelt! :)
    Ja, det funkar fint. Jag har för mej att vi band fast spjälisens ben med vårt sängben så den inte åkte iväg. Eller använde vi kanske en skruv-tving? Ja, jag kommer inte riktigt ihåg, med det går att lösa iaf. Men varför måste du köpa en till säng?
    Därför att storebrorsan helst ska börja sova i sin egen spjälis =) Han kommer ju bara vara 14-15 månader =)
  • Minifer
    Stoce skrev 2010-07-26 21:40:34 följande:
    Måste få avreagera mig lite. Har varit glad hela dagen, är på dag 20+6 idag, alltså prick 50% av graviditeten enligt FL, går in i vecka 21 imorgon.

Åkte hem till sambons bror med familj. De har vetat om att vi försökt få barn ganska länge innan det tog sig(1 år), och att vi haft ett missfall innan det... Broderns sambo har hela tiden upplyst mig om att jag "'är dum" och inte ska planera för mycket, inte köpa några saker förrän barnet är fött, för det är ingen garanti att vi får ett levande barn. Mycket kan hända, och bla bla bla..... Har varit ledsen över det här flera gånger redan, men idag var droppen.

Jag och sambons bror satt och pratade om hur det kändes att börja jobba nu igen efter semestern, och jag sa att det var helt okej. Att jag ska försöka jobba november ut i alla fall. "Usch, att du vågar planera så långt. Man vet aldrig hur det går...." Tidigare på dagen var jag på en loppis (som hans sambo rekommenderade mig!! att gå på för att det fanns mycket barnsaker, hon svänger fram och tillbaka, nu var det tydligen okej då hennes kompis hade loppisen). Deras äldre dotter (7 år) åkte med mig därifrån och vi åkte till dem. Då sa hon "Varför köper du så mycket saker till bebisen innan den ens har kommit?". De pratar tydligen om oss hemma också... och hur dumma vi är som tror att vi kommer få ett levande barn.... så till och med deras barn har snappat upp det.

Har varit deppig hela kvällen, tills det brakade då jag pratade med en kompis om det. Jag ska inte hälsa på dem mer. Det är inte värt det. Vad har de för rätt att säga såna saker till mig? Fy... tårarna bara rinner...
    men vilka jäkla idioter!!! När jag skulle få första så tänkte jag att visst kan det gå åt skogen, men det är ju inget man rättar sig efter och då kommer vi ju försöka igen! Men vad arg jag blir, att de inte bara kan vara glada för er skull!!! Kontra med att de kanske inte bör köpa julklappar till sin dotter, för hon kan bli överkörd, och se hur glada de blir :P Är ju samma sak
  • Minifer
    ondar skrev 2010-07-27 09:00:01 följande:
    Är du orolig så kolla upp det, det är ju inte säkert att det är sammandragningar utan något annat och det kan vara skönt att höra från en läkare vad det är och att det inte är farligt osv.
    Det var massvis på familjeliv som skulle berätta för mig vad som var fel när jag hade ont (smamandragningar sa de) och inte någon hade rätt så för _din_ skull så du slipper gå i ovisshet kanske du borde kolla upp det. Bebis mår säkerligen alldeles utmärkt, för det gör de när det har gått så här lång tid, men för din skull.
    Skulle det vara sammandragningar så kan det ju va skönt o veta att det inte är någon för tidig förlossning på g eller vad som helst som man gärna inbillar sig tillslut.
    Kram
    {#emotions_dlg.flower}
    håller med, kolla upp det om du är orolig, ska man alltid göra, om så bara för sinnefriden. Sammandragningar kan man ju ha tidigt (hade mina första redan v 7), men de ska inte göra ont. Har du ett ansträngande jobb? Kanske kroppen tycker att du ska ta det lite lugnare?
  • Minifer
    ludicrous skrev 2010-07-27 14:03:14 följande:
    Minifer o majmamman. Sammandragningar vet jag att det är, hade det hela grav med Nova också... Precis efter att jag skrev det så satte bebis igång o sparka så det syndes :) men sammandragningar har jag ju ändå o det e inte kul, har ju GBS.. Min barnmorska säger bara att man inte gör något :(
    nej det suger =/ Var själv sängliggande sista tre månaderna förra gången pga sammandragningar, iiinte kul. jag slapp dock GBS. Räknar med att det ska börja snart igen, satte igång någon gång efter v 20 sist så inte många veckor kvar. Men förhoppningsvis hinner vi flytta först :D Jag klassades nog som oerhört mkt sd fö, hade typ var tredje minut dygnet runt när jag låg ned. Satt eller stof jag var magen stenhård och gryyymt obehaglig hela tiden. Man får kolla att tappen inte är påverkad men annars är det inte mycket att göra. Man kan käka tabletter (minns int vad de heter just nu, vanligvis tar man dem mot allergi) som gör att det lugnar sig men FY vad illa jag mådde av dem, hellre sd då. puh!

Nu försvinner jag ett tag! Tittar säkert in från mobilen då och då men kommer inte skriva så mkt. Vi flyttar och ska just packa ner datorn. Kommer ha den nedpackad 3-6 veckor. Stora kramar sålänge till alla =)
  • Minifer

Hej tjejer!

Vet inte ens om ni minns mig för har inte skrivit på evigheeeeeter, pga resor och internetbrist. Helt ärligt orkar jag inte att läsa de 884 sidor ni hunnit upp i, men jag hoppas att ni mår bra alla! Själv går jag in i v 31 idag, och börjar bli lite tungt. En del sammandragningar, en ny härlig grej som jag inte hade förra graviditeten som en del säkert är bekanta med (läs foglossning) och sådär. Att kånka omkring på en busig ettåring är inte det enklaste =) Har under terminen läst textil och design men har nu avbrutit för att ta det lugnt den sista tiden. Vi är bostadslösa och har så varit sedan den siste juli, bor i svärmors somarstuga, och det SUGEEEER =( Men i nästa vecka får vi veta om det löser sig med lån eller inte så vi kan köpa en lya. Nu måste jag verkligen sova för ska till BM imorgon bitti =)

Kram på er!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)