Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

"God" morgon.

På klagohumör idag. Mår inte bättre än igår, lika snorig, lika ont i bihålorna. = BLÄ.

Har dessutom plågats av hemska drömmar de senaste nätterna. Drömmer om att min karl plötsligt säger att han känner sig för bunden och att han inte vill detta längre, varpå han lämnar mig. Så vaknar jag gråtande och han undrar såklart vad det är och då får jag den där försäkran om att det ALDRIG skulle ske och det vet jag såklart, det är bara mitt huvud som spelar mig spratt. Han är så himla fin och min värsta mardröm är att han inte vill ha mig längre. Men behöver min hjärna hitta på så verkliga mardrömmar om det? :S

Jag vaknade alltså mitt i natten och grät, fick massor av goa kramar och pussar och härliga ord och somnade gott igen. Sen drömde jag att JAG var otrogen. Men inte nog med det. Jag hade helt plötsligt blivit en man och satte på en random brud i rumpan, haha.. Som dessutom såg ut som en kvinnlig variant av min karl.

Jag säger då det..

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-19 13:48:05 följande:
    Det verkar som att det ordnat sig med min lärare och betyget! Känns superskönt verkligen! Ska berätta lite mer ingående sen men blev så trött så jag ska vila lite.
    Gud vad skönt, känns som en sten fallit från mitt bröst!
    Hurra! Skrattande Underbart!!

Är på lite bättre humör nu, men känner mig fortfarande riktigt dålig.. Obestämd Sen har jag inga kläder.. Tur jag ska till Ullared snart så jag kan köpa mig två till tunikor eller så, det kan man ju ha i vinter också Skrattande
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-19 11:41:54 följande:
    Insåg precis att det är exakt fyra månader sedan jag plussade idag! Sinnessjukt vad tiden går fort! Snart har vi våra bebisar ju!
    4 månader och en dag sedan för mig Flört
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-19 15:20:34 följande:
    Jaaa! Så himla glad! Ska fira med fiskbullar nu hahaha. Konstiga jag.

Åh Ullared, lääängtar! Jag känner dock att jag har massor med kläder sen jag köpte mina mammabyxor. Jag har rätt mycket oversized linnen och toppar som passar finfint fortfarande och kommer göra det en stund till. Så där känns det inte som jag behöver nåt i alla fall, även om det alltid är trevligt med nya grejer! 
    På Ullared kommer det främst bli bebisgrejer, kanske vinterjacka, amningslinnen, amningsbehåar och sånt. Och lite inredningsgrejer säkert!

Haha, ja, alla firar vi ju på olika sätt.. Cool

Mmmmm, om jag håller mig i storlek uptill ska jag köpa en till behå och massor av underkläder.. Vill ha såna man kan dra upp lite, hahaha... Skäms

En vinterjacka behöver man också. Men HUR kul är det att köpa en jättestor som knappast kommer användas inom snar framtid igen? Bättre man lånar pappas? Haha..
  • Karttikeya

Här är en till som är hungrig precis hela tiden.. När jag väl ska äta så orkar jag dock inte så mycket, så det blir en del småätande.. Obestämd

Sitter och hostar och snörvlar här än idag. Borde ha pluggat massor denna veckan, men nu får det gå som det går.. Ska försöka plugga i helgen en del..

Idag är det fredag och det innebär FREDAGSGODIS! Haha.. Veckans höjdpunkt..
    Ska mysa till det med god mat och film ikväll också ihop med ett stycke karl och en kär vän Glad

• Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2010-08-20 15:11:36 följande:
    mer matigt tänkte jag
    Om ni gillar lax och inte är rädda för grädde och fet crem fraiche kan jag rekomendera detta: 

Laxgratäng 

4 laxfiléer

ca 1½ dl creme fraiche

ca 1 dl grädde

Chilikrydda (antingen chilipeppar eller färsk chili som du hackar och gör det snuskigt gott)

Vitpeppar

Salt

Citronsaft/citronpeppar

ev vitlökskrydda eller så

Lägg filéerna i en gratängform, salta och citronpeppra, ev vitlökspeppar eller likn. Rör samman grädde, creme fraiche, chili, salt och vitpeppar, låt gärna denna "sås/fyllning" stå och dra ett tag för bästa smak. Sätt på ugnen på 225grader sålänge eller om du gör det innan.

Häll sedan såsen över filéerna och toppa med gratängost, gärna en med lite smak. Laga till i ugn i ungefär 25 minuter, tills osten fått fin färg. Färdigt!

• Karttikeya

Går naturligtvis att använda lättprodukter också, men jag lovar: det blir inte lika gott ^^

• Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2010-08-20 16:30:51 följande:
    Fet mat är bäst

mmm, lät gott!!
    Det ÄR sjukt gott! Man kan ha vad man vill till, jag rekomenderar dock strimlad vitkål till om man tycker om det. Det matchar i smaken. Och ris skulle jag tro. Jag brukar äta bara gratängen och vitkål ^^
  • Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2010-08-20 16:36:15 följande:
    De ja, lät lite annorlunda
    Har ätit enligt lchf förr, då äter man inte ris,pasta eller potatis Flört
  • Karttikeya

Vilka snälla förlossningar ni får, jag ska ligga och krysta i 48 timmar tydligen Cool

Urk, helgen har inte varit snäll mot min kropp.. Så är det när man inte lyssnar på huvudet och kroppen utan bara låter allt annat styra! Har iaf haft kul men idag känner jag mig.. Inte så bra.. Haha..

Blir till att plugga hela veckan, för på lördag är det tenta! En liiten tenta som jag borde klara av hur lätt som helst, så jag satsar på det ^^

Karln har börjat jobba igen.. Hoppas han kan få ledigt några timmar på torsdag morgon, för då ska vi till BM Skrattande

Svar på tråden December Bebis 2010 :)