Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Jag ska börja fundera att köpa vagn efter ultraljudet nästa vecka och när jag vet att allt ser bra ut. Händer något efter det känns det som väldig otur.. Då är jag i vecka 20.

Är det någon vars bröst har börjat bli jättehårda? Mina har ju växt litegrann men inte så mycket, men nu börjar dom bli HÅRDA och vårtgårdarna har växt och börjat bli lite "bulliga". undrar just vad dom fylls av ^^

• Karttikeya
    Emelle skrev 2010-07-24 13:00:26 följande:
    Ja mina bröst är skittråkiga. Kommer inte i E-kupa ens nu. Enormus!
    Tunga och tråkiga. inte så ömma bara på morgonen.
    Vill verkligen inte att dom ska bli tunga och fula och tappa formen. SUCK!
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-24 12:52:25 följande:
    Vi köper vagn när jag är i vecka 30 typ jag kan hålla mig hehe men i vecka 27-30 om jag kan hålla mig ska jag ta fram alla pojk läder och tvätta och vika och ligga dom i hyllan

Min bröst är hårda stora ÖMMA tunga och jobbiga !!
    Ingen plats på Bh:n denna problem har jag aldrig i hela mitt liv haft hehe kanske kanske kan kanske kommer att amma denna gången HOPPAS!!!
    Bröstvårtorna är stora bröstgårdarna med och brösten är så ÖMMA så och bröstvårtorna med jobbigt att ducha när man får strålen på dem och när man ska vara utan Bh:n på nättrena när täcket kommer imot
    Hålla om brsöten när man ska gå och lägga sig oxå hahaha
    Mina är inte så ömma, bara börjat bli lite tyngre liksom. Jag säger inte nej till lite större bröst Skrattande Har 85 B nu, men behöver nästan C, eftersom det väller över litegranna. Alltid varit en 75 B innan ^^

Men förstår om det är jobbigt om ni redan har så stora bröst :/
  • Karttikeya

Nej inga stickningar, men jag har liten anings molvärk igen. Antar att det växer igen därinne. Sen har jag magknip och är halvt och halvt förstoppad också, det är ju bara såå underbart.

Vägde mig igår och står fortfarande bara på +2kg. Det känns otroligt skönt, eftersom jag snart gått halvvägs. Behöver ju inga extrakilon, om man säger så ^^

Idag är det dags för nytt TSH-prov. Ligger det bra idag ska det tydligen dröja 6 veckor innan jag tar nytt prov igen. Så får mina stackars dåliga kärl vila lite ^^

• Karttikeya

Ska jobba 14-22 idag.. Är inte sugen alls på att gå iväg, ifall en viss kollega jobbar idag.. Känns rent ut sagt skitjobbigt och jag tycker inte det känns kul att gå till jobbet längre.. Är tre veckor kvar nu, det ska man väl klara av..

• Karttikeya
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 11:43:32 följande:
    Nu har vi inte bara känt bebis sparka utanpå utan även sett den sparka!! Gud...trodde de skulle dröja lite till,men inte I går kväll låg ja o kikade på magen för den sparkade så himla dant o lite mer intensivare än förut...o då ser ja sparkarna,åh så underart!
    Tyvärr va ju inte sambon hemma i går kväll o kunde dela upplevelsen med mig
    Men går ju fler tåg,hihi!

Nån mer som sett eran bebis sparka utanpå??
    Va mysigt! Jag har inte sett något på utsidan, antar att jag har lite för mycket vaddering för det haha.. Min karl har inte kunnat känna heller och bebisen slutar typ om jag håller handen på magen, så jag hoppas att det känns på utsidan snart så att han kan få känna :)
  • Karttikeya
    MFJG skrev 2010-07-26 17:07:29 följande:
    Jag har också känt och sett Minibus sparkar utanpå. Men vi såg det för några veckor sedan = jätte tidigt!
    Karttikeya skrev 2010-07-26 09:57:10 följande:
    Nej inga stickningar, men jag har liten anings molvärk igen. Antar att det växer igen därinne. Sen har jag magknip och är halvt och halvt förstoppad också, det är ju bara såå underbart.

Vägde mig igår och står fortfarande bara på +2kg. Det känns otroligt skönt, eftersom jag snart gått halvvägs. Behöver ju inga extrakilon, om man säger så ^^

Idag är det dags för nytt TSH-prov. Ligger det bra idag ska det tydligen dröja 6 veckor innan jag tar nytt prov igen. Så får mina stackars dåliga kärl vila lite ^^
    Haha här är vi på +7 kilo. Jag väger lika mycket nu som när jag va höggravid med sonen;) Men så va min startvikt denna gången högre än förra. Annars går jag upp enligt liknande kurva..

Förstoppning är underbart. Jag äter vindruvor och katrinplommonpuré för att undvika ;)
    Jag satsar på max +10 kg. Får se om jag klarar det :P

Usch, jag skulle nog inte klara av något av det just nu.. Inget annat som är sådär kanonbra mot förstoppning? xD
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 18:13:10 följande:
    Ja men det kommer  då snart Kan ju bero på vart du har moderkakan med Du e jätte fin!
    Jag hoppas det.. Vill att min karl ska få känna så gärna! Lär väl se vart moderkakan befinner sig på fredag, RUL!

Njae, inte så fin.. Jag ser ut som en randig valross :D Men det gör inget.
  • Karttikeya
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 22:43:49 följande:

Har fastnat för ett jätte fint tjejnamn... Ellie Så sött tycker jag. Har Nova med som favvo sen innan,men nu gillar jag nog mer Ellie.

Men frågar är....passar de i så fall ihop med William?? som sonen heter!

Ellie och William funkar absolut *nickar*
  • Karttikeya
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 22:56:48 följande:

Annars Novalie istället för bara Nova...men gillar bäst Ellie
    Ellie är jättefint.

Jag vill ha en Emilia Ellenor ^^ Och om det är en pojke blir det nog Tim Alexius ^^ Släktnamn isthegrej.
  • Karttikeya

Det är såå jobbigt att jobba 14-22 och dagen efter gå på och jobba 7.30-16.30. Jag kommer nog däcka tidigt ikväll ^^

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-27 10:39:41 följande:
    Gud vad ni har skrivit! Hinner inte svara på allting (bävar för att komma hem till 100 sidor jag inte läst). 
    Nu ska vi i alla fall åka iväg. Bilen är packad och väntar på oss!

Ska bli superskönt att komma iväg lite även om vädret tydligen inte ska bli det bästa. Men men. Vi ska i alla fall till Ullared på vägen hem vilket ska bli skitkul! Har skrivit en lista på bebissaker som inte tar så mycket plats, då bilen redan är full!

Hoppas ni har det bra så hörs vi när jag kommer hem igen, och jag har ingen aning om när det blir, men innan måndag för då har vi RUL!  
    Oh, Ullared. Dit ska jag tvinga min karl nån gång i september. Han har aldrig varit där och "kommer aldrig åka dit". Pytt, säger jag! Jag är mest envis ^^
    Anairda skrev 2010-07-27 16:30:20 följande:
    Vi ska ha en liten tjej :) Var på RUL igår och fick med mig 3d bilder hem :) hon är lik mamma :P
    Grattis :D

Majmamman: Visst borde dom väl börjat med höstgrejor? Alla andra klädkedjor satsar ju för fullt på det redan ^^
Svar på tråden December Bebis 2010 :)