Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-11-26 14:33:10 följande
    Jadu, det där med att "vuxna människor borde kunna behärska sig" var typ det dummaste jag läst idag. 
    Min tanke var, efter jag läst artikeln...Tänk att vuxna människor kan vara så dumma, så man uttalar sig så??!!

Säger bara SUCK å byt yrke, bibliotikarie kanske vore något?? *fliiiin* 
  • mamma smurfen
    Selina04 skrev 2010-11-26 15:48:48 följande:
    Hej!

i onsdags morse förlöstes jag i akut kejsarsnitt då vi drabbats av HELP. Vår son som va planerad till lucia kom alltså den 24 november 03.36 i stället. 46cm lång o 2500gram tung.

Det som va lite roligt i allt elände va att min svägerska sagt i minst en månads tid att vi behöver inte fundera på lucia bebis för han kommer den 24 nov... å va gör han????????????????????

Hoppas det kommer gå bra för er andra resten av er tid!
    Grattis=)    
    Allt är väl med er hoppas jag?

Sedan ..en kanske korkad fråga..men VAD är HELP? 
  • mamma smurfen
    Selina04 skrev 2010-11-26 16:07:18 följande:
    Tack! allt väl med bebis i allafall o ja är på bättreingsväg. Kortattat kan man väl säga att det är snäppet värre än havandeskapsförgiftning o det kom sjukt fort då ja va inne i lördags på undersökning o tisdags kväll blev ja inlagd för då va värdena från bra i lördags till dåliga i tisdags o inom sex timmar på tisdag/onsdag blev dom katastrofalt dåliga o vi va osäkra kort båda två =( blodtrycket innan op med tre trycksänkande mediciner va på 204/154.  tidigare på tisdagen va trycket normalt!

Lever o blodplättar osv va försämrat på mig så ja fick två nätter på iva o sambon med bebis på bb. Men nu är vi samlade i allafall! =)

jag är trött men försöker njuta o göra det bästa av situationen i allafall!
    Fi satan du...låter som allt annat än något man vill gå igenom, verkligen skönt att höra att ni mår bra efter omständigheterna! Skrattande
  • mamma smurfen
    Cissi7006 skrev 2010-11-26 17:49:41 följande:
    Önskar alla en skön fredagkväll med mycket mys och lite krämpor

Här blir det soffan och Idol med barnen och ostbågar, mannen jobbar natt Tungan ute
    Här blir de soffa, Idol å en kycklingrulle från favvo pizzerian (med vitlökssås till givetvis)
    Barna ute å åker pulka, mannen vilar i sängen lite, så jag har soffan å Tv´n ett tag heeelt för mig själv en stund=) 
  • mamma smurfen

go fredag på er alla=)

Var ett tag sedan jag vart här inne, men har mest legat å läst, vart "off" utan att egentligen vetat VARFÖR, å inte har de gett med sig heller....
    men.. GRATTIS till er som får snusa BEBBE
    Är JÄÄÄÄTTE avis på er, men har iaf nått V39+0 idag, så 6 dagar kvar till BF, FAAAST...har kommit till insikt att jag högst troligt kommer att gå över tiden, till mellandagarna, om inte längre.....men men, bara å "bita ihop" å ta de som det är, hur som haver så har jag bebbe innom en månad iaf

Ser här att ni pratar om laptop på BB...min fråga är ...vet någon om Östra eller Mölndal har ett nätverk man kan koppla sig på isf? Eller om man måste fixa med sig trådlöst själv?
    Skulle vilja kunna använda mig av spotify nämligen, därav en kanske udda fråga=)

Sedan en annan fråga....Min sessa har rört sig ganska mycke, så även nu efter de att hon fixerat sig, å igår vart de maaassa buff å knööö imagen*ler*
    Idag har det "bara" vart en del knö, inga buff å väldigt sparsamt...

E de så att jag ska bli orolig på "riktigt" eller ska jag avvakta till i morgon...vad tror ni?

• mamma smurfen

Tack Emelle=)

I de banorna har jag funderat oxå...hon har haft sånnahär "stilla" dagar innan oxå, inte många ggr, men det HAR hänt...så jag avvaktar till imorgon...kommer säkert inte få en blund inatt pga att hon då "vaknar" å buffar som aldrig förr*ler* 

• mamma smurfen
    Ludicrouse: Vissa karlar bara ÄR tölpar..
    MEGA kram till dig, å lycka till med TUL senare idag=)

DELIFI: GRATTISSkål 
     EN SÅDAN SÖTIS=)
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-08 06:26:24 följande:
    Godmorgon ja nu e jag uppe vi åker hemmifrån kl 08.00 ska hämta hans mamma känns bra men hon kommer inte in i rummet hihi idag e det jag som bestämmer Elias kommer att titta ut ca 10-11.00 tiden
    Lycka till nu, så får du uppatera oss sedan när du kommer åt en datorNalle
    wildahallon skrev 2010-12-08 03:13:04 följande:
    Mitt vatten gick 01:40! :O
    Har bf 14 december så lite oväntat, då jag varit inställd på att gå över då jag
    är förstföderska.. Ligger nu och ser film och väntar på starkare värkar eller kl.8
    då jag skulle åka in på kontroll om inte jag åkt in tidigare. Sambon sover, nästintill
    tvingade honom somna om, han behöver all energi han kan få. Själv springer jag på
    toa en gång i kvarten och tömmer överfylld binda med vatten! :p

när jag stod i duschen och vattnet rann kom känslan på riktigt för första gången.
    fyfan, nu ska han ut.. AAAAAAJ. Men så glad att bebis tänkt komma snart, var så rädd
    för att gå över till jul. Nu håller vi alla tummar för att en frisk bebis kommer ut närmsta
    dagen/dagarna!
    Sikken härlig överraskning för dig....hoppas allt går vägen för dig på förlossningen{#emotions_dlg.flower}
    nu har du ju "bara" slutspurten kvar

• mamma smurfen
    Jaya skrev 2010-12-08 08:48:59 följande:

Jo det är helt klart vattnet!!!!

Det bbara rinner ut mig nu...

Skrattande
    Härligt, ring förlossingen...de vill alldeles säkert att du åker in på en kontroll=)
  • mamma smurfen
    LillSnurr82 skrev 2010-12-08 09:34:26 följande:
    spännande lycka till!!! Snart får du sniffa bäbis Nalle

Godmorgon tjejer!

Mina värkar starta i natt vid 4.30-tiden och har sedan fortsatt, dock inte så regelbundet..men guuuud så ont det gör.. Ringde nyss förlossningen då jag fick en värk och gick på toa och gjorde nr 2 (typ 3:e gången sen kl 6.00) och det rann till en massa blod.. Men bm sa att det inte var någon fara utan helt normalt vid en förlossningsstart...

Jag skulle återkomma när värkarna blev regelbundna eller om vattnet gick.. Så nu ska jag ta mig en varm dusch och se om värkarna fortsätter för att i så fall börja klocka dem..

Tänkte använda mig av www.varktimer.se men får inte sidan att funka.. typiskt!!
    Å vi som har samma BF dagCool..kan du inte skicka över lite värkar till mig, så jag oxå får snusa bebbe snart??Drömmer
  • mamma smurfen
    Cissi7006 skrev 2010-12-08 11:49:01 följande:
    De flesta BM gör ändå ingen hinnsvepning förrän man är i v 40.
    Å vissa BM gör det inte ALLS....Skrikandes

Så här får man sitta, med foglossning från helvetet, kraftig molvärk i rygg på nätterna, som resulterar i sporadiska förvärkar.... ödem , så fingrarna ser ut som feta prinskorvar...*suck*

Å inte blev de bättre igår, när jag var på mvc för kontroll å en av Barnmorskorna kommenterar mig med att " gu va pigg du är för att vara så långt gången, syns ju inte bakifrån att du är gravid när du går....*
    Hade gooood lust att ruska om henne ordentligt........ 

(Jag har ONT, men inte 17 blir de bättre av att vanka som en anka å gnyyy å ojja sig bland folk.... neee, biter hellre ihop å "står ut", så jag är uppväxt/fostrad, att inte visa att man har ont/lider)

Sorry för att de blev så gnälligt, men var bara tvungen att få "lätta lite på trycket"... 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)