Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-08-18 09:50:43 följande:

Sånna läskiga attacker får jag också. Börjar kallsvettas o blir helt snurrig. Händer oftast om jag står upp länge, tex hos en vårdtagare eller i en lång kö. Oftast hjälper det att jag sätter mig ner och tar något att äta, så jag får upp blodsockret. Jag är väldigt dålig på att äta över huvud taget, jag får inga hungerkänslor, så jag märker att jag måste äta just på mitt humör och om jag håller på att svimma :)

Jag har sånt jävla kryp i benen nu.. Förut var det då och då i vänster smalben, nu är det i båda hela kvällarna :( får sova med en vetekudde under benen, det hjälper något iaf...

Ang krypningar i benen....
    Fick några tips om det förra grav...
    ha dom högt,
    använda stödstrumpor
    å att äta en banan innan man skulle sova...om det är då som krypningarna e som värst...
    Banan-tricket funka för mig*S* om de va psykologiskt, eller om de VERKLIGEN hade effekt vet jag inte

Kram  
  • mamma smurfen
    delifi2
    Idag var jag på fk coh pratade med min handläggare, min läkare (som jag aldrig träffat förr) hade skrivit så otydligt i sitt läkarintyg om vrf jag skulle vara sjukskriven, drf är det jätteviktigt att läkaren skriver ner så noga osm möjligt om vrf man inte kan jobba. Hon sa det att i ruta 9 som finns på baksidan av sjukintyget ska det vara fullt, kan vara bra för er andra att veta det oxå tänkte jag.
    Min läkare hade bara skrivit 2 rader där
    Har oxå fått ett sjukintyg , men i den rutan ska ,det ju bara stå något om man redan HAR en sjukskrivning som ska förlängas, av en eller annan anledning( om jag fattar det hela rätt då)

Däremot i ruta 5, ska det så utförligt som möjligt återberättas VAD som gör att "patienten" INTE klarar av sina arbetsuppgifter.
  • mamma smurfen
    delifi2 skrev 2010-08-27 13:52:33 följande:
    vdet måste väl vara samm apapper i hela landet eller?
    för i min ruta 9 där min handläggare på fk så står det

"Jag bedömer att patientens arbetsförmåga är nedsatt längre tid än den som det försäkringsmedcinska beslutstödet anger, därför att:"

HOn förklarade det med att när läkaren skriver ett sjukintyg så skriver de en diagonskod i ruta 2, och där ska läkaren skriva utifrån fk´s riktlinjer i ruta 9.
    Arbetsgivaren betalar ju de 2 första veckorna när man är sjukskriven och efter det fk och att det är efter de 2 första veckorna som ruta 9 gäller.

svårt att förklara med dessa krångliga papper de själva knappt begriper sig på
    Säger bara aaaaaaahaaaa  *ler*

Mitt sjukintyg är för 1a veckan, så det förklarar ju min tomma ruta 9 
  • mamma smurfen
    LillSnurr82 skrev 2010-08-31 09:55:48 följande:
    Skrattande 100 dagar kvar för mig i dag... tjohoooo..
    Å 100 dagar för mig medSkrattande
  • mamma smurfen
    LillSnurr82 skrev 2010-08-31 11:06:27 följande:
    roligt :) Får se vem som tittar ut först nu då..

Börjar bli väldigt nervös.. Jag som knappt fattat att jag är gravid än typ.. hehe.. Men är nog för att sambon inte vart med under hela graviditeten, ingen att prata med direkt. Har inte heller skaffat en ända pryl till bäbis än..
    Här är det bebis snack mest hela tiden*ler* både jag å sambon e planerande aav oss, så nu planera det förfullt=)

Har köpt barnvagn, men det e allt... tar resten snart, ska på köns UL på måndag, så väntar med kläder och barnkammar-prylarna tills dess =) 
  • mamma smurfen
    LillSnurr82 skrev 2010-08-31 12:17:51 följande:
    Min sambo har jobbat i göteborg hela sommaren (vi bor i linköping) så därför inget inhandlat och inget direkt planerat, sånt vill man inte göra själv. Ska ej göra nåt köns-ul. Får bli en överraskning vad det blir för nån som kommer ut :) Men får ärva en del kläder av syrran som har både en pojk och en flicka, så får vi inhandla kläder i neutrala färger. Vagn får vi också ärva av syster, även en vagga att ha i vardagsrummet som pappa byggt till oss barn får vi överta av syster.. Så är spjälsäng, skötbord o lite sånt som ska inhandlas sen..Har tänkt ta en tripp till Gekås/Ullared i september så då lär vi nog få med oss en hel del grejer hem också :) Så det ska nog bli bra ändå. Sambon kommer ju hem på torsdag... åååhh vad jag längtar, inte en dag för tidigt ska få tala om..
    =)
    Förstår verkligen att du längtar tills på torsdag, vet inte om jag skulle klarar av att vara utan min sambo en hel sommar.....

Å du..... för att inte ha planerat något, så verkar det mesta vara ganska så färdi planert  Flört
  • mamma smurfen
    LillSnurr82 skrev 2010-08-31 12:41:32 följande:
    Haha.. jo en del planer har man väl.. men inget som min sambo har haft nåt att säga till om(men har får "skylla" sig själv när han inte är här) .. Känns som man ligger efter sååååå med alla andra som verkar ha allt fixat redan nästan.. börjar känna mig stressad Tungan ute

Det har vart jobbigt att vara utan honom, speciellt som gravid och har dessutom flyttat under tiden han vart borta också.. plus att vi har en unghund (8månader) som måste ha sin dagliga motion o tid även de dagar jag verkligen inte orkat egentligen.. sen har min häst blivit mamma också.. och ett hel tids jobb på det..så har haft en hel del att stå i själv.. Men nu tror jag att jag klarar vad som helt själv Skrattande efter denna sommar...Har dock haft mina psykbryt och ringt min sambo och skällt på han för att han inte vart här både en och fler gånger.. hehe..
    =) Ja efter den här perioden av ditt liv verkar det onekligen som att du klarar tuffa dagar själv oxå...kan va skönt att ha med i bagaget in i framtiden=)

Å att du planerat mycke själv för er 3, ser nog bara sambon som positivt ska du se=)
    annars får han ju säga hur han vill göra, har tänkt istället.

Klart han ska ha skäll*s* de e ju pga honom som NI är med barn juhFlört
  • mamma smurfen
    Smurfen83 skrev 2010-09-01 15:23:00 följande:
    igår frågade sambons mormor om vi ville att hon skulle sticka en liten jacka till bebis =) Å självklart får hon göra det. Det blir en lite brun tröja med gula ruter å en luva på... Tror ni att de kommer bli sött?? Hoppas de blir klar snart så att ja kan fota den å lägga ut den här... =)

Jag har iallafall inte köpt några kläder alls till Bebis... är det bara jag som inte har köpt någe eller finns de nån mer?
    Kram
    Samma här...det enda som blivit inhandlat är en barnvagn.....

På något sätt känns det så otroligt overkligt att återigen snart få ha en bebbe i mina armar, att jag inte kommit mig för att köpa kläer än....*s* jag är fortfarande i stadie av hänförelse över att ha svalt en BADBOLL...

så NEJ du är inte ensam=) 
  • mamma smurfen
    ansi skrev 2010-09-01 15:49:02 följande:
    Jag har inte heller inhandlat något till bebis. Tycker också att det fortfarande känns väldigt ofattbart att det ska komma en bebis. Kanske blir det verkligare när man börjar handla till den lilla, kanske kanske vara ett bra sätt att göra det fattbart?
    Jo troligen är det så...jag har ju planerat en massa redan,  men just klädesbiten har jag kvar att ta tag i....
    Just nu är det så att jag/vi tillslut bestämde oss för ett könsUL, som görs på måndag=)
    Så nu väntar jag med spänning på det, så jag vet om det ska köpas rosa, eller ljusblått=) 
  • mamma smurfen
    Just nu är det så att jag/vi tillslut bestämde oss för ett könsUL, som görs på måndag=)
    Så nu väntar jag med spänning på det, så jag vet om det ska köpas rosa, eller ljusblått=) 

Emelle skrev 2010-09-01 17:24:05 följande:
    Vi ska på köns UL (3D) i övermorgon för att få veta om vår lillasyster verkligen är en lillasyster....
    Åååååh....Vill oxå NU NU NU!!!! Solig

Jag har en del "braiga" å en del "dåliga" egenskaper...
    Mina 2 absolut SÄMSTA egenskaper är att när jag väl bestämt mig för något, så SKA det vara klart/göras NU Skrikandes
    Det ANDRA är... jag är bara SÅÅÅÅÅÅ  NYFIKEN Tyst
Svar på tråden December Bebis 2010 :)