• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Vi brukar ge Elliot gröt vid 18 och sen vid 19 så ger vi flaska om han inte åt mycket gröt. Tar av kläderna (elliots haha) och sätter oss i fåtöljen och gungar med honom i famnen. När han sover lägger vi honom i sängen och sen går vi ut. Funkar lika bra vem som än lägger honom.

• April barn
    AnnaCL skrev 2011-09-20 22:05:19 följande:
    Jo det är sant. Ofta så känner jag så, men när vi haft några kvällar när det varit extra jobbigt så tänker jag på hur man ska göra det bättre och lättsammare för oss alla. Fast i samma stund så njuter jag av att hon är liten och man får hålla henne nära och tänker på hur kort småbarnstiden faktiskt är. Och som du tipsar om så är det sant med kvällssovningen, vi försöker att hålla henne vaken efter klockan 16.00. Hon är pigg på kvällarna och sover länge, det passar oss bra. Det här är kanske priset vi får betala? :)
    Ja jag förstår det, när det är riktigt jobbigt kan många tankar komma upp. Men jag skulle iaf inte rekommendera något sånt :) Så sant hon är bara liten en gång tids nog vill hon inte ligga och kramas med er eller umgås med er på kvällen försök att ta vara på det. Och precis som du säger det går inte att få både sovmorgon och tidig kväll haha Skrattande Marcus somnar ju mellan 19.00- 20.00 men då går han upp mellan 06.30-07.30 också Flört
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-09-20 22:12:06 följande:
    Vi brukar ge Elliot gröt vid 18 och sen vid 19 så ger vi flaska om han inte åt mycket gröt. Tar av kläderna (elliots haha) och sätter oss i fåtöljen och gungar med honom i famnen. När han sover lägger vi honom i sängen och sen går vi ut. Funkar lika bra vem som än lägger honom.

Haha, skönt att du förtydligadeSkrattande
  • Haligh

Vi har också problem med nattningen, försöker att få in rutiner men nja det går sisådär. I princip jämt somnar hon lätt vid halv 8-8, är då så trött att det inte går att hålla henne vaken. Men -hon sover då ca en halvtimme och är sen desto svårare. Fortfarande vaken nu! Som att hon blir jättepigg att det power-napet! Brukar till sist lägga mig i sängen bredvid och sen lägga över henne, somna i egen säng är helt omöjligt. Lite jobbigt är det för vi har aldrig nån tid tillsammans bara jag och sambon..,

• AnnaCL
    Haligh skrev 2011-09-20 22:22:50 följande:
    Vi har också problem med nattningen, försöker att få in rutiner men nja det går sisådär. I princip jämt somnar hon lätt vid halv 8-8, är då så trött att det inte går att hålla henne vaken. Men -hon sover då ca en halvtimme och är sen desto svårare. Fortfarande vaken nu! Som att hon blir jättepigg att det power-napet! Brukar till sist lägga mig i sängen bredvid och sen lägga över henne, somna i egen säng är helt omöjligt. Lite jobbigt är det för vi har aldrig nån tid tillsammans bara jag och sambon..,

Så hade vi en period, att hon vaknade efter en timmes sömn. Då var hon piggare än någonsin och somnade först vid 23-tiden. Men helt plötsligt gick det över av sig självt. Just när jag trott att jag har haft koll på läget så ändrar hon sig, det är bara att hänga med.

Tack för att ni delar med er av era kvällsrutiner. När man är som mest trött bröjar man undra hur alla andra har det, om de flesta bara lägger ner barnen som somnar direkt:) Fast oj, jag ska inte klaga som får ha sovmorgon. Alla har väl sina svårigheter.  
  • Mysmamma70

Vår BVC-ssk sa att de har slutat med Boel för klockorna tillverkas inte längre, istället kör man ett frågeformulär och går vidare med tester på barn i riskzonen

Cornelia sover ca 20-06.30, somnar själv, men får stoppa i nappen några gånger på natten.

• thegoddess

Ni kan göra Boel test själv med hörsel. När dom tex leker med nåt som dom fokuserar på kan men plinga med nåt som dom inte ser bakom ena örat och så ser man om dom reagerar mot ljudet och vänder blicken mot ljudet.
    Var ju tex bra att suzzy fick göra testet annars kanske dom inte märkt att det var nåt i örat på loke.

• thegoddess

Det tar upp till 30 min för Ronja att varva ner på kvällen. Hon sitter en stund i babysittern. Vi sitter bredvid för hon ligger ju inte länge innan det ska sittas sen går vi och säger god natt till lampor som är så spännande och andra saker. Sen sätter vi på en barn skiva på låg volym och sätter henne i sängen med nallarna. Och hon pratar med dom lite. Sen lägger vi henne ner och får napp och snutte och släcka lampan. Hon bökar runt en stund medan vi går ut. Hon gnäller till när hon är färdig bökad och vi får stoppa napp igen och lägga till rätta. Vi går ut och hon somnar själv.
    Så ser våran bästa nattning ut och blir så ca var 3e dag. De andra dagarna är det mer bök och grin och spotta ut napp och att vi får sitta bredvid och buffa.

I natt har hon sovit hela natten från 19:30 men vaknade dock 5:40. Låg och pratade till hon Fick välling i sängen kl 6.

• Haligh

Sover inte hela nätterna heller, även om det är betydligt bättre än för en månad sen. Då höll jag på att bli ett nervvrak, hon sov inte ens en timme i sträck! Nu vaknar hon ett par tre gånger och det är ok, kan oftast somna om igen. Halv sju sju är hon pigg sen. Hoppas på att hon snart ska sova en hel natt, då vaknar man kanske upp och inte blir igenkänd för att man ser pigg ut för en gång skull

Svar på tråden December Bebis 2010 :)