December Bebis 2010 :)
Låter som vissa av er har barn som vill bli bärda eller som bara kämpar och är omöjliga att ge mat om dom är hungriga.Men har ni tänkt på att man själv som förälder låter barnen göra detta när dom är små ?
Tex jag tar upp honom när han vill ha mat på natten och lägger ner honom efter jag bytt blöja osv och lägger ner honom direkt ner och säger godnatt.
Där ligger han sen och sover gott.
Han sitter på sin babysitter eller ligger på sin babygym och jollrar och jag springer inte fram direk jag har ETT ljud från honom det gjorde jag med mina 2 innan och där satta jag sen och vaggade vagnen och hade jobbigt att få dottern att sova jag vågade inte damsuga när hon låg och sov eller jag vågade krappt ha tv på då hon inte skulle vakna till.
Samma sak var det med sonen med.
Nu har jag lärt mig jag tar inte upp om han inte vill jag damsuger när han sover jag bär inte omkring honom häller har aldrig bärt honom så att han ska sova utan jag sitter på soffan tttar på tv och har honom hos mig men när jag vill göra något annat lägger jag ner honom på soffan-sambon eller babysittern eller babygymet och gör det jags ka göra.
Kommer ihåg när sonen var liten när jag skulle göra NR 2 och han ville ha mig hela tiden bara för jag lärde honom vara hos mig hela tiden och gick ha honom i min famn när jag gjorde NR 2 så fort jag la honom på babysittern blev han arg och ville upp.
med dottern fick jag gå runt med bärsele för att jag bara skulle fixa disken !
Så nu har jag lättare med elias inte jobbig alls han är bara där SJÄLVKLART gosar jag med honom och håller om honom men jag är inte för mammig alls jag lägger ner honom om jag ska städa eller så och det vet han nog fast han är så liten än ..
Men jag har massa tid för mig då
Nu vill jag inget illa men man måste tänka vad man gör nr 1 vet jag man är alltid där nr 2 ja då är man bättre med sig och barnet nr 3 ja då vet man vad man inte ska göra och vad man ska göra.
Ingen av er är dåligt och ni ska inte tänka att ni är dåliga att ni inte räcker till ni är jätte goa föräldrar och ni kan ta hand om era barn.
Tro mig när jag skrivit detta inlägg kommer jag nog bli påhoppad men jag vet vad jag har gjort fel och nu gör jag rätt för jag vet hur det var innan och jag vet med 100% jag har det mkt bättre nu