Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Låter som vissa av er har barn som vill bli bärda eller som bara kämpar och är omöjliga att ge mat om dom är hungriga.
    Men har ni tänkt på att man själv som förälder låter barnen göra detta när dom är små ?

Tex jag tar upp honom när han vill ha mat på natten och lägger ner honom efter jag bytt blöja osv och lägger ner honom direkt ner och säger godnatt.
    Där ligger han sen och sover gott.
    Han sitter på sin babysitter eller ligger på sin babygym och jollrar och jag springer inte fram direk jag har ETT ljud från honom det gjorde jag med mina 2 innan och där satta jag sen och vaggade vagnen och hade jobbigt att få dottern att sova jag vågade inte damsuga när hon låg och sov eller jag vågade krappt ha tv på då hon inte skulle vakna till.
    Samma sak var det med sonen med.
    Nu har jag lärt mig jag tar inte upp om han inte vill jag damsuger när han sover jag bär inte omkring honom häller har aldrig bärt honom så att han ska sova utan jag sitter på soffan tttar på tv och har honom hos mig men när jag vill göra något annat lägger jag ner honom på soffan-sambon eller babysittern eller babygymet och gör det jags ka göra.
    Kommer ihåg när sonen var liten när jag skulle göra NR 2 och han ville ha mig hela tiden bara för jag lärde honom vara hos mig hela tiden och gick ha honom i min famn när jag gjorde NR 2 så fort jag la honom på babysittern blev han arg och ville upp.
    med dottern fick jag gå runt med bärsele för att jag bara skulle fixa disken !
    Så nu har jag lättare med elias inte jobbig alls han är bara där SJÄLVKLART gosar jag med honom och håller om honom men jag är inte för mammig alls jag lägger ner honom om jag ska städa eller så och det vet han nog fast han är så liten än ..
    Men jag har massa tid för mig då och han är lugn och snäll

Nu vill jag inget illa men man måste tänka vad man gör nr 1 vet jag man är alltid där nr 2 ja då är man bättre med sig och barnet nr 3 ja då vet man vad man inte ska göra och vad man ska göra.

Ingen av er är dåligt och ni ska inte tänka att ni är dåliga att ni inte räcker till ni är jätte goa föräldrar och ni kan ta hand om era barn.
    Tro mig när jag skrivit detta inlägg kommer jag nog bli påhoppad men jag vet vad jag har gjort fel och nu gör jag rätt för jag vet hur det var innan och jag vet med 100% jag har det mkt bättre nu
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

ni med kolik jag har inte sagt att jag gör rätt ni gör fel kolik måste man ta hand om och ja alla barn är olika.
    jag sa bara jag har lärt mig nu med elias jag hade JÄTTE jobbigt med ebba o didos.
    ni ska inte bli arg
    självklart tar jag upp elias för närhet just nu ligger han på min arm och jag ammar honom (kärlek)

• 3 barns mamma84

Typist idag hade jag bvc kl 09.30 o missade skit oxå.. ulla ringde och jag fck en ny tid då hon skulle komma på på ons kl 13.00 hihi

• 3 barns mamma84
    Lallan:
    Då vet du vad jag menar jag ville inget illa jag kunde inte förklara det bättre bara.
    Har du fortfarande ont gumman ?

Varför måste ni göra faderskapsbekräftelse ?

Nu är jag hemma och elias sover i vagnen och jag har trötta ben och barnen ritar och mannen ska köpa ägg o mjöl så vi ska äta pankakor idag
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-02-07 16:51:21 följande:
    Är man inte gifta med varandra så måste mamma o pappa skriva på papper att han är pappa till barnet så han får samma "bestämmelse rätt" över barnet som mamman.....
    Okej ja här heter det födelsetest vi skrev innan vi fick honom ut från magen och 2 bm skrev på papprena för det gör man här
    och det var våra vittnen.
  • 3 barns mamma84

God dag haha jag har inte vart inne för jag lämnade Amadeus på dagis kl 09.00 prick och elias sov i vagen och jag storstädae hela huset och var kl kl 12.00 så kom sambon hem.
    Men Elias ligger FORTFARANDE i vagnen och sover från 09.00 till klockna är nu 15.00 tor jag och han sover ute så snacka om att han sover gott
    Få se när han vaknar till haha
    Jag skriver blogg så jag är helt inne i det just nu

Men IDAG är elias 2 månader gammal !! Hjärta

• 3 barns mamma84

Sover fortfarande och nu har jag hämtat amadeus från dagmamman
    Så han sover och det har nu gått 6½ timme haha

• 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2011-02-08 17:50:08 följande:
    skönt att hinna göra något men själv skulle jag nog börja nojja efter 2 timmar redan och garanterat när det gått 4 timmar efter matning så då hade jag nog väckt dom själv.
    han sov 9½ timme shit jag frågade sambon flera ggr sover han haha men jepp han sov och gott som fan att sova ute
    Men shit vad jag har get honom mat han har fått i sig 5 flaskor redan 2 st 160 ml 2 på 67 ml och 1 120 ml
  • 3 barns mamma84

Nu ska jag lägga in bild på första VÅR blomman ute och bilder på Elias nu när han är 2 mån och lite smått o gott

• 3 barns mamma84

Nu väntar jag på bvc ulla som ska kl 13.00 komma på besök blir spännade att se hur stor han har blivit

Vad har ni för er flickor och bebisar ?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)