Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-02-11 08:19:50 följande:
    2 barns mamma, har du pratat med läkare? När så små barn har feber ska man väl göra det?

Våran natt har varit den bästa på långe. Lillskiten har ätit och sovit bara :) inte så mkt knölande :) men DUMMA jag har inte sovit ändå. Emil åt vid 00 inatt sen sov han gott i sin säng... På mage... Så jag vågade ju inte somna :( varje gång jag vände honom till sidan vaknade han till. Halv två kunde jag vända honom för sista gången, sen somnade jag ( hade sovit några timmar innan ) sen var det matdags vid halv tre, 5 och 6 typ :)
    Ska bara lämna Amadeus hos dagmamman och ringa läkaren kl 9 när han öppnar och boka tid.
    Jag har fått veta att det är lugnt om det är över 40 men så länge barnet inte blir slapp osv osv enligt bvc och han vaknar till och vill ha mat och har ögonkontakt osv ..
    Han har haft 38,8 och var helt okej dagen efter men nu denna gång känns det inte som han är som han var då om du förstår känns som han inte orkar äta alls och bara sover nu ligger han och sover och åt ingeting alls
    Kissar har han gjort på blöjan så den är inte torr.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-02-11 08:19:50 följande:
    2 barns mamma, har du pratat med läkare? När så små barn har feber ska man väl göra det?

Våran natt har varit den bästa på långe. Lillskiten har ätit och sovit bara :) inte så mkt knölande :) men DUMMA jag har inte sovit ändå. Emil åt vid 00 inatt sen sov han gott i sin säng... På mage... Så jag vågade ju inte somna :( varje gång jag vände honom till sidan vaknade han till. Halv två kunde jag vända honom för sista gången, sen somnade jag ( hade sovit några timmar innan ) sen var det matdags vid halv tre, 5 och 6 typ :)
    åh men varför på magen då ?
    Hoppas du får sova idag för det ska jag passa på med.
  • 3 barns mamma84
    Anairda skrev 2011-02-11 08:25:51 följande:
    Inte sovit mycket alls här heller :( pappan tog hand om lillan o la henne i spjälsängen vet inte när men jah gick o la mig 12. Sen vaknade hon 2 och åt sen somnade hon på mage och jag sov sen upp kl 4 o efter det kunde hon inte somna ont i magen fes och åt nu vid 7 sen skrek hon mest :( så jobbigt när hon har ont i magen o inte kommer till ro måste vagga henne konstant för att hon ska få lite sammanhängande sömn :(
    Men lilla flickan då hoppas han sover en lite längre pass idag och att du får ocskå sova lite.
    Hur är det med hennes gaser idag ?

Elias hade gaser igår och idag och var lessen men han hade oxå feber och då blir han lessen kille.
  • 3 barns mamma84

Tänkte för mig igår och frågade sambon.
    Tänkte på han har feber nu.
    Hmm han har haft riklg JOBBIG hosta i veckor ca och bara hostar och verkar ha det skit jobbigt.
    Som slem också.
    Kan ha luginflamation nu för han har feber ??

• 3 barns mamma84
    Anairda skrev 2011-02-11 08:42:11 följande:
    hon har väldigt ont idag kan inte sluta vagga för då börjar hon gråta o skrika :( ingen bra dag för henne idag :(

Hoppas Elias mår bättre snart! Om jag var du hade jag tagit honom till dr.
    Ska göra det måste bara ringa och dom öppnar kl 09.00 här i byn.
    Han ligger o sover
    Mammas hjärta oroligGråter

Hoppas dit hjärta mår också bättre ..
    Låter inte roligt alls
    Kanske bara ta en vagn promenad och kanske kanske om du kan ställa vagnen ut så hon sover men du kanske måste vagga henne hela tiden med
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2011-02-11 09:39:09 följande:
    Och jag vågar knappt skriva hur bra min kväll och natt varit, då blir det väl värre igen. Lilleman var skrikig hela dagen igår, somnade bara om jag gick runt med selen i 20 minuter, annars var det gråt och skrik. Bestämde mig för att höja minifomen till 30 droppar, annars ta bort om det inte hjälpte.. Nu ver jag inte om det var en lyckträff men 18.30 fick han 30 droppar och mat, 20.15 somnade han som en stock själv (!!!) efter att jag lagt honom ifrån mig för att äta, sen sov han till 23 då vi gick och lade oss så vi väckte honom för mat eftersom det var mer än 4 timmar mellan. Sen somnade han 23.15 i sin säng och sov till 5!!! Sen ville han inte somna om själv så han sov i min armhåla till 8.30. Nu sover han i min famn igen... Varannandagsskrik? Förvånad
    Låt honom kanske sova istället för väka honom ?
    Hmm jag vill inte väka min haha men det är en annan sak då du kanske måste ?
    Låter hämskt hoppas det blir bättre kan förstå men 100% att du är trött idag men du vi är mammalediga haha kanske sova snart för dig ?

Typs .. Lägg honom i sin säng med din bärbarn om du har och lägg dig oxå på sängen ta en lung låt som lugna favoriter sätt på och ha inte högt men liiite så där lagom för hans öron och se om han somnar
    Det gör jag och han bara ligger där och suttas på sin napp och softar haha
  • 3 barns mamma84
    Så flickor jag fick en tid med elias 11.20 vi ska kolla hans hals och se om han luginflamation och sen se på honom hur han har det.
    Nu har han 37,5 på väg till feber igen
    Han har iaf ätit (hurra) haha sen bajsat
    Nu ligger han här brevid mig och lyssnar på musik..

Ebba lämnade Amadeus till dagmamman första gången men shit det gick visst hon bor JÄTTE långt borta haha 5 min  så vi är grannar
    Så jag kunde vara med sjuka elias
  • 3 barns mamma84

Nu nu kom jag precis hem och är hel blöt och det bara regnar ner från himlen
    Ja det gick bra med E han hade det bra han var kontaktbar och lugerna var på topp.
    Han skulle bara äta och jag skulle amma honom lite mer.
    Gassig i magen men det var helt okej det är bra om man är gassig i magen så vet man att den fungerar som den ska men GUD vad han fes haha bara prutt prutt prutt
    Nu ligger han i vagnen och sover

• 3 barns mamma84

miniformdroppar vad är det till ?
    Finns det något mot gas ?
    Förlåt men jag vet inte vad det är (pinsamt)Skäms

Cissi:
    Ja får hoppas han får det bättre ligger fortfarande i vagnen och sover börjar sakna honom..
    Hur har du det ?
    Kram

• 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2011-02-11 14:45:37 följande:
    minifom är till för kolikbarn..droppar man ger på sked innan varje måltid
    aah oki

Tar ni AD droppar sammtidig ?
    D droppar
Svar på tråden December Bebis 2010 :)