• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • nikka

Då han äter tex lunch, äter du oxå då?
    Tove är helt tvärtom. Hon är som en liten fågelunge och sitter och gapar åt allt. Det är faktiskt rätt skönt att hon är nyfiken och vill prova. Hon äter fast hon tycker det är dåligt. Bara hoppas att hon även gör det då hon blir äldre.

• Momalicious

Nä, hinner knappt äta på dagarna eftersom han bara vill vara i famnen hela tiden.. Har testat att äta med honom, att ge honom leksaker osv men nä..

• LinnV

Magda - Sixten är också hopplös. Äter knappt inget. Idag har han ätit 6-7 skedar gröt och ½ burk hemma gjord mat. Så mycket som han rör sig är de på tok för lite. Jag har provat allt tror jag, men inte ens frukt eller macka duger längre Så har han hållt på en veckas tid kanske.. Enda anledning jag kan komma på om det vore tänder på g men kan inte se några.. Innan har han ätit allt och mycket..

• Trollungarnasmamma

Nemi äter inte heller riktigt som hon gjort innan, är lite från dag till dag, hon har juh varit dunder förkyld nu i 2 omgångar med, men jag tycker hon ratar burkmaten mer & mer & det är juh bra för hon äter vår mat bättre,men eftersom vi är en stor familj så är det inte så gott om tid att laga mat från grunden så det är ofta snabbmat som köttbullar, korv, hamburgare osv så det vill jag egentligen inte ge henne. Men de dagar vi inte har aktiviteter som idag kan man laga bättre mat men då ska mannen börja jobba sent på onsdagar, men jag får försöka ändå! Tycker det är smidigt med burkmat när man är iväg & så vet jag att hon får i sej allt. Hon äter burkmaten bättre om vi inte äter samtidigt. Nu köpte jag lite ångkokt mat för att se om det går bättre.

Vi har inget vindskydd till vagnen, känns som ska börja ha det kanske....

Är det nån som har BT enkelvagn, vad har ni för åkpåse till den? Vad har ni på era små när de sover i vagnen nu på dagarna när det är lite ruggigt?

Igår var mitt lilla hjärta 10 månader!! Stanna tiden nu!!! Vill snusa bebis!! hehehe
    Vart på BVC igår, 9100 nånting, bra  för att ha varit sjuk i typ 1 månad för hon hade iaf gått upp 500g ca. 73,5 lång, först mätte hon till 72,5 men jag såg att hon inte sträckte ordentligt så jag sa att det går nog lite till 2 cm hade hon växt på en månad, kommer nog bli en lång tjeja pappa är juh ca 1,90, men jag är bara 1,61 hahahha
    Tycker det är sjukt hur mycket de växer på ett år! Över 6kg & 23cm!

Nu är det dax för mellis till de stora, lilla sover.

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • thegoddess

Här krånglas det till och från. Men hon äter tex bättre om jag sjunger. Orka hålla på med det nu jämt!! Haha sen måste hon vara riktigt hungrig.. Och inte trött.

Så här ser det ut ungefär nu
    6 Välling på 2 dl
    9 mellis fruktbitar/smörgås/fruktpure lite av varje
    11-12 en burk puré
    14-15 mellis fruktpure/fruktbitar
    16-17 matburk
    19 välling på 2-2,5 dl

• Momalicious

Jag har också funderat på tänder men så illa som det är nu var det inte ens när han fick sin första tand, blir bara värre och värre. Och jag ser inte heller några tänder som är på g att spricka igenom. Enda gången han varit nöjd idag var när vi var ute och gick i 2 timmar. Ville inte gå hem av rädsla att allt gnäll skulle börja igen men efter 2 timmar frös jag så mycket så jag var tvungen att gå hem.

• April barn

Magda det är inte en fas då, vissa faser är otroligt utdragna.
    Marcus har också varit så där till och från just nu har han precis slutat äta bra igen, igår åt han en halv vällingflaska tills klockan halv fem då han petade i sig några smörgåsbitar :/ Men på bvc brukar de säga att man får se på allmäntillståndet att dom mår bra i övrigt (gnälliga är de ju såklart) men att de inte verkar vara sjuka eller ha ont så är det bara att vänta ut det :(

Kan tipsa om en sak som alltid går ner på Marcus nu är det väl inget man kan leva på föralltid men det är ju skönt om de kan få i sig nått så de inte är jättehungriga, såg att han gillade youghurt.
    Hipp har en burk från 6 mån med röda bär äpple och youghurt, Marcus slukar en hel burk (stor!) åt gången den kanske du kan prova :)

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn

NhjärtaD:
    Vi har en ullpläd i vår vagn har en stor rymlig emmaljunga så han har oftast bara tröja och byxor på sig annars smälter han. Men om vi ska ut och leka och det är ca 10-13 grader får han ha sin vindjacka. Men han är väldigt varm av sig precis som mig så vi har oftast inte så mycket kläder på han än.

• LokesMammi
    April barn skrev 2011-09-28 15:52:57 följande:
    Magda det är inte en fas då, vissa faser är otroligt utdragna.
    Marcus har också varit så där till och från just nu har han precis slutat äta bra igen, igår åt han en halv vällingflaska tills klockan halv fem då han petade i sig några smörgåsbitar :/ Men på bvc brukar de säga att man får se på allmäntillståndet att dom mår bra i övrigt (gnälliga är de ju såklart) men att de inte verkar vara sjuka eller ha ont så är det bara att vänta ut det :(

Kan tipsa om en sak som alltid går ner på Marcus nu är det väl inget man kan leva på föralltid men det är ju skönt om de kan få i sig nått så de inte är jättehungriga, såg att han gillade youghurt.
    Hipp har en burk från 6 mån med röda bär äpple och youghurt, Marcus slukar en hel burk (stor!) åt gången den kanske du kan prova :)

Loke har också problem o äta, just lunchen strular han med. Han kan inte äta gröt (som han äter bra av) 3ggr/dag. man måste få i sig kött också! =) Går ibland bra o äta o vissa dagar går det åt skogen. Då vill han inte heller ha ngn mellis.
    Det är så synd att han har sina allergier, jag kan inte ge honom yoghurt som alla andra kan!  :( 
    Loke 11/1-11
  • April barn
    LokesMammi skrev 2011-09-28 15:58:29 följande:
    Loke har också problem o äta, just lunchen strular han med. Han kan inte äta gröt (som han äter bra av) 3ggr/dag. man måste få i sig kött också! =) Går ibland bra o äta o vissa dagar går det åt skogen. Då vill han inte heller ha ngn mellis.
    Det är så synd att han har sina allergier, jag kan inte ge honom yoghurt som alla andra kan!  :( 
    Vad jobbigt, just yoghurt brukar ju annars vara populärt. Men det gör ju inte så mycket att han inte äter kött under några dagar om han inte vill ha det, min mamma tipsade mig om att köpa de burkarna med mycket tomatpuré (alltså att tomatpuré kommer tidigt i innehållsförteckningen) många barn tycker tydligen om det eftersom det är sött :) Har du försökt med fisk eller vegetariskt? Marcus äter som bäst när han får hipps vegetariska alternativ tex grönsakslasagne är en stor favorit. Fast just nu äter inte han heller något mer än lite välling som han oftast spyr upp på en gång :(
Svar på tråden December Bebis 2010 :)