3 barns mamma84 skrev 2010-11-01 10:37:11 följande:
Spännade då får du fråga om 22 november hehe 3 flygor på 1 smäll hahaha jo min 26årsdag samt 1år som fölovade och såklart DU hahaha

kan ju inte bli bättre då ..
Här tar man snitt hälst vecka 39-40 då man vill ha barnet i magen så länge som hällst.
Sonen kom ju ut vecka 41+2
Jo jag känner med 1:a hon var ju 4 kg hon var lugn och snäll liten flicka och hennes sparkar och buffar var som ingenting typ
Med mellebror 2:an var JOBBIG när han sparkade och buffade och höl på fast jag satt still på soffan/sängen/stod upp så gungade hela jag efter jag lovar jag gungade efter tänk något tar och håller i din mage och du står / stitter still och plötsligt så gungar någon till sin mage och skakar och håller på så gungar ju du efter i alla svängar hahaha så hade jag med sonen och han var ju stor.
Nu med denna 3:an Lillor har jag samma sak nöstan jag sitter står sover eler vad jag nu gör så när han får för sig att hålla på så blir det samma svängar för mig och sparkarna är smärtsamma

inte sköna alls längre.
Han spänner i magen så jag har så ont så ömmt i magen så jag kan inte ha tröja över magen då det inte känns skönt alls

det stramar till likom.
Men ändå har denna graviditeten varit DUBBEL så jobbigare än med storebror

konstigt nog.
Så jag misstänker starkt att han kommer vara närmare 6 kg när han kommer ut.
Har ju blivit lurad innan av min bm i sverige om att han inte skulle bli lika stor som Storesyster var och hon var ju bara 4 kg det är ingenting men ändå att kärringen vågar leka med mitt liv med att bara skita i hur jag har det och hur han igentligen var.
Tänk i vecka 30 var han 3000g !! och hon sa ca 2000g !!! var tog 1 kg vägen undrar man då.
och hon gissade på att han inte skulle vara vara större än 4,500g men var tog det vägen undrar man då ..
Och Tul gav det bästa dom kude 4,885g det bästa men att lägga en 5:a före hade inte barnmorskan tänkt på alls.
Så denna gången GER JAG INTE UPP jag vill kunna leva denna gången jag vill kunna känna mig trygg men ändå kan jag inte det då jag är rädd för jag vet att denna killen kommer att bli lika stor eller större innan han kommer ut.
Tul är något man ska kunna lita sig på men man får helt änkelt tro på sig själv !
Dottern skulle väga 3,500g men när hon kom ut var hon 4140g
Sonen skulle väga 4000-4885g båda 2 dom vågade gissa på men han var 5810g
Denna gissade barnmorskan på vecka 29+6 ca 2000g men jag känner redan då 3000g nu vecka 34 på onsdag och jag känner att han är ca 5,600g när han kommer ut till värden.
Samt att dom tagit 1 vecka framåt när jag hade mens 10 mars men dom påstår 18 mars då det är omöjligt när jag hade Äl stegring 19-20-21-22 var det över !!
Men barnmorskan sa att jag hade ÄL lossning 1-2 april !! men jag fick Posetivft redan på BIM-6 skulle ha mensen ca 1-2 april ca 12-13 april men fick ej.
Uffa, ja det låter ju sannerligen som om bebis är stor där inne! Hoppas innerligt att allt går bra denna gången och att de verkligen tar det på allvarligt allvar!
det låter som om det kanske slutar med planerat kejsarsnitt denna gången då? För säkerhetsskull även om du egentligen inte vill? Det skulle ju va fruktansvärt om det blir som förra gången:( o det känns ju som om det där med TUL o övriga uträkningar är rätt osäkra.
Jag har en svidande känsla uppepå magen hela tiden, det gör ont att ta där o ha tröja på där och hela magen är jättekänslig för beröring, det blir kvarstående fingeravtryck bara man touchar magen, är det för att huden är utspänd eller varför blir det så?
Har inte fått några bristningar än (V34+5) så huden borde väl inte vara sååå himla utspänd?