• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

thegoddess skrev 2011-09-08 14:39:21 följande:
    Ja det är väl lika bra ta proverna. Bor ju trots allt 50 m från vc. Ska lämna in proverna varje fm i 3 dagar. Tycker du jag ska ringa gyn med?

Nån som har husmorstips slemlösande? Till Lill skruttan här

Jag skulle ringa och diskutera med dem i alla fall och höra vad de säger. Det skadar ju inte. Menar inte att skrämmas på något sätt men jag gillar att vara noggrann, Det kommer säkert att visa att allt är bra. Jag brukar bara komma ihåg att fråga om rödbetor, för jag vet att det kan luras ibland.
  • AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-09-08 23:26:01 följande:
    Ja, mamma sa att det var jättebra så får höra vad doktorn säger.

Krya på dig!
  • AnnaCL

Hej på er alla. Har varit i Portugal i en vecka, hur underbart som helst! Det gick toppenbra att flyga och dessutom har vi skaffat boende på plats, åkt tåg, bil, buss och vi är så nöjda. Värmen var lagom kring 28 grader. Jag blev peppad på att resa mer med henne då det fungerade så bra.
    Ska läsa ikapp lite. Ser att ni diskuterar vinter och höstkläder. Jag måste verkligen ta tag i det så småningom, men det är inte lätt att bestämma vad man ska inhandla.  

• AnnaCL
    April barn skrev 2011-09-17 11:45:32 följande:
    Åh mina bröstvårtor är fortfarande såriga och bvc var inte mycket till hjälp Gråter vet inte om det är någon idé att ringa amningsmottagningen, känns så konstigt att detta kommit efter 9 månader Obestämd

Hur länge har du tänkt att amma och hur mycket ammar du?
  • AnnaCL
    April barn skrev 2011-09-17 14:57:52 följande:
    Hade tänkt amma ca 1½-2 år. Nu ammar han ca 2 gånger på dagen som mellanmål och 2-3 gånger på natten. Men den senaste veckan har det blivit mestadels välling för det gör så ont så jag nästan gråter ibland Rynkar på näsan

Besvärligt. Men tänk vad bra att det gått så bra att amma så länge som du har kunnat amma. Jag slutade när hon var sju och en halv månad ungefär. Det gick inte längre och både jag och hon blev nöjda. Det kanske börjar sina lite och han får suga så mycket att du får sår?
  • AnnaCL
    ludicrous skrev 2011-09-20 09:11:06 följande:
    Oj, råka skicka.

Det går många tankar i huvudet. Främst känner jag att jag inte kan prata om det med min sambo. Det känns sjukt. Det verkar som att han blir typ svartsjuk på nån som är död. Måste fråga om det är ok att jag o Nova åker till graven idag.. Han säger inte att jag måste fråga, men jag får den känslan

Tänker på er. Så jobbigt att gå igenom. Jag tycker absolut att ni ska kunna åka till graven. Styrkekramar.
  • AnnaCL

Här kommer en fråga från en familj som har lite brist på rutiner på kvällen. Det funkar jättebra ibland och ibland blir jag galen på att det tar så lång ti att söva henne och att det är svårt för maken att få henne att somna när jag är hemma.

Som det är nu så får hon välling vid 20.30 och sedan brukar vi varva ner genom att läsa en bok, titta på bilder eller gå runt i lägenheten och titta på saker. Ofta kan hon somna när man ligger brevid henne och hon får stryka på örat eller på armen. Ibland när det är svårare att komma till ro så får hon sitta i knät i soffan. Ibland vill hon dock bara stå upp, krypa i sängen och hålla i gång. Ibland blir jag desperat när man hållit på nog länge. när hon väl sover så sover hon jättebra och till cirka 9-9.30 på morgonen. Jag är nyfiken på vad ni har för kvällsrutiner. Mycket tacksam för lite tips. Vi har sneglat lite på sova hela natten metoden eller vad den heter. Vi skulle önska att hon kunde somna utan oss i sin säng men vi vet inte om vi orkar att ta tag i att börja med metoden. Hoppas ni alla har en bra kväll och krya på de bebisar som är sjuka. 

• AnnaCL
    April barn skrev 2011-09-20 21:53:27 följande:
    Marcus somnar mellan 19.00-20.00 bredvid mig i sängen när han får välling eller ammar, sen sover han hos oss hela natten. Sen vaknar han mellan 1-4 gånger på natten för att amma och ibland även skrika om vi har jobbiga nätter. Du tror inte att hon somnar tidigare och lättare om ni går upp tidigare på morgonen och tar bort tupplurar efter kl 3 om hon tar några?

Jag tror inte att det är många barn som naturligt vill ligga själva och sova/somna och tar starkt motstånd till sova hela natten metoder. Vi är skapta för att vara nära varandra.
    Jo det är sant. Ofta så känner jag så, men när vi haft några kvällar när det varit extra jobbigt så tänker jag på hur man ska göra det bättre och lättsammare för oss alla. Fast i samma stund så njuter jag av att hon är liten och man får hålla henne nära och tänker på hur kort småbarnstiden faktiskt är. Och som du tipsar om så är det sant med kvällssovningen, vi försöker att hålla henne vaken efter klockan 16.00. Hon är pigg på kvällarna och sover länge, det passar oss bra. Det här är kanske priset vi får betala? :)
  • AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-09-20 22:12:06 följande:
    Vi brukar ge Elliot gröt vid 18 och sen vid 19 så ger vi flaska om han inte åt mycket gröt. Tar av kläderna (elliots haha) och sätter oss i fåtöljen och gungar med honom i famnen. När han sover lägger vi honom i sängen och sen går vi ut. Funkar lika bra vem som än lägger honom.

Haha, skönt att du förtydligadeSkrattande
  • AnnaCL
    Haligh skrev 2011-09-20 22:22:50 följande:
    Vi har också problem med nattningen, försöker att få in rutiner men nja det går sisådär. I princip jämt somnar hon lätt vid halv 8-8, är då så trött att det inte går att hålla henne vaken. Men -hon sover då ca en halvtimme och är sen desto svårare. Fortfarande vaken nu! Som att hon blir jättepigg att det power-napet! Brukar till sist lägga mig i sängen bredvid och sen lägga över henne, somna i egen säng är helt omöjligt. Lite jobbigt är det för vi har aldrig nån tid tillsammans bara jag och sambon..,

Så hade vi en period, att hon vaknade efter en timmes sömn. Då var hon piggare än någonsin och somnade först vid 23-tiden. Men helt plötsligt gick det över av sig självt. Just när jag trott att jag har haft koll på läget så ändrar hon sig, det är bara att hänga med.

Tack för att ni delar med er av era kvällsrutiner. När man är som mest trött bröjar man undra hur alla andra har det, om de flesta bara lägger ner barnen som somnar direkt:) Fast oj, jag ska inte klaga som får ha sovmorgon. Alla har väl sina svårigheter.  
Svar på tråden December Bebis 2010 :)