• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-09-24 07:38:12 följande:
    Fler som är morgonpigga? Här vaknade vi 5.30

Libero stl 3 passar perfekt ännu på smalisen

Ha en underbar dag, mammasmurfen! Själv ska jag packa ner en flaska skumpa och tillbringa natten på spahotell med min syster

Så underbart med SPA! Här ska vi städa, träna och svätta, känns mindre härligt.

Här har vi haft en skitnatt. Hon vill sova med oss just nu och har svårt att sova hela natten i sin säng. VI har en smal säng så vi funderar på att köpa ny. En snurrande varm bebis och en stor make gör att nattsömnen blir minst sagt sådär.  
  • AnnaCL

Håller tummarna för er som sökt utbildningar! Hoppas verkligen att ni kommer in. Jag tyckte det var kul att plugga, en rätt så skön tid när man kunde vara ganska så flexibel och jag tror att det funkar bra att läsa när man har småbarn. 

Moma: kul att stolen kommit! Elsa älskar sin Maxi-Cosi och det är numera fridfullt att åka bil med henne nu jämfört med tidigare.  

• AnnaCL
    LokesMammi skrev 2011-09-27 21:03:48 följande:
    Orkar inte mera! Har sökt i många år. Blir 31 nästa år. Orkar inte nobben hur många ggr som helst, både från utb o jobb.... Blä

Vad vill du läsa? Håller tummarna.
  • AnnaCL
    LokesMammi skrev 2011-09-27 21:49:44 följande:
    vill bli bm, så måste plugga till ssk först (sjuksköterska)
    en tumme, tack =)

En tumme blir det!
  • AnnaCL
    Haligh skrev 2011-10-02 14:49:44 följande:
    Inte en lugn stund här heller! Jo nu, när hon sover Sover mycket mer nu när hon är så aktiv, skönt för länge var det korta power-naps bara. Min systers son var 11 mån när han kröp och 18 när han gick, så himla olika! Han satt så nöjt så och försökte inte. Min tjej är nu jättemammig och vill vara nära hela tiden, står och håller mig i benen och blir så ledsen om jag rör mig för fort'

Momalicious skrev 2011-10-02 16:32:12 följande:
    Elliot är likadan, jättemammig. Är lite orolig hur det ska gå när jag åker till malmö den 11e. Sambon kommer vara ensam med honom i 1,5 dygn och det blir ju inte kul för honom om han är ledsen och saknar mig hela tiden.
    Vi har också en sådan period. Det är mest jag som duger på kvällarna. Dagarna går det bättre. Hon vill gärna ha närhet av oss mycket uförtiden och sitter gärna i knät och vill bli buren. Mysigt ibland men ibland krävande när man försöker göra annat när man är själv med henne. Laga mat är en utmaning.
  • AnnaCL
    linasmama skrev 2011-10-03 18:59:00 följande:
    Johan fick ont i en pungkula igår och idag har det bara blivit värre och värre och för en timma sen fick han 39 graders feber. Han ringde 1177 som sa åt han att åka in direkt Är nu själv med barnen, Sixten vägrar äta och bara gnäller. Lina är så snäll och duktig men jag är orolig och såå trött för har inte sovit många timmar i natt..

Det går säkert bra. Låter som inflammation i bitestikeln och det botar man med antibiotika. Men bra att någon undersöker honom. Tänker på er och hoppas ni får må bra.
  • AnnaCL
    linasmama skrev 2011-10-04 16:55:57 följande:
    Tack för att du frågar! Han kom hem sent igår och ät trött och hängig, har sovit hela dagen för han får så ont när han rör på sig! Ska börja en ny antibiotika kur nu..

Hoppas han kryar på sig. Vad sa de att det var?

Moma: Stackars dig. Hoppas att du också kryar på dig snart. 
  • AnnaCL
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-04 22:20:16 följande:

Eftermiddag 38,4 kväll 39,7 och sen kväll 39,2 det går väl lite ner ..
    Har bild med ..

Jag har lite svårt att se då jag inte kan förstora bilderna. Men som skrivits innan får man väl i första hand gå på allmäntillståndet. Ibland får man nässelutslag (urticaria) i samband med infektioner/feber. Men andra utslag är ju förstås tänkbara. Huvudsaken att ni fäljer hur han mår. Det är väldigt svårt att se på bilder, brukar vara bra att få känna på huden också. Hoppas han kryar på sig i alla fall!
  • AnnaCL
    linasmama skrev 2011-10-04 22:03:34 följande:
    Nej det tror jag inte. Men han är så dålig så han orkar iaf inte
    AnnaCL skrev 2011-10-04 17:51:32 följande:
    Hoppas han kryar på sig. Vad sa de att det var?
     De sa att det var bi testikels infektion precis som du trodde

Jobbigt såklart men han kommer att bli bra!
  • AnnaCL

Hur mycket mjölkprodukter ger ni nuförtiden? Här blir det ibland yoghurt till mellanmål, några klunkar mjölk ibland. Dessutom mjölkprodukter såsom smör och grädde ibland i matlagningen.

Här går det bättre med att  lägga Elsa. Hon får inte sova efter klockan 15 och då somnar hon enkelt vid 19.30. Däremot sover hon inte längre hela natten i sin egen säng utan ligger med oss från mitt i natten. Jag vaknar massor av henne då vi har så smal säng men hon sover och snurrar. Hon vaknar vid 07.30. Vi funderar på bredare säng, det här ger sänkt sömnkvalitet.   

• AnnaCL
    mamma smurfen skrev 2011-10-05 10:34:56 följande:

Här har Ellies feber övergått i en rejäl förkylning med förhöjd temp, en riktigt äcklig slemhosta, å massa snor som rinner

Natten har vart PISS, inte sovit mer än en timma, varken jag eller sambon, Ellie har sovit från å till, mellan host attackerna...

En fråga,

vet någon här om det kan vara oki att ge Ellie Bisolvon, den är ju från ett år, då kan man ge 2.5ml 3 ggr dagligen, just mot slemhosta...Hon är ju snart 10 månader...funderar på att ge henne halva lägsta dosen, bara för att underlätta, så  hon får lättare att hosta bort slemmet?

Stackars liten. Jag har aldrig gett Bisolvon till Elsa eller till någon under ett år. I första hand använder jag mig av Mollipect. Tyvärr är det receptbelagt. Hoppas du får tag på BVC och att hon kryar på sig!
  • AnnaCL

Här sovs det från 20.00 till 07.30 ungefär. Under natten brukar hon komma till våran säng och somnar då om. Under natten stoppar jag i nappen några gånger. Det funkar mycket bättre nu sedan hon slutade med sista eftermiddagssovningen.

Jag har äntligen tagit tag i jobbsökandet och det är ju inte så jobbigt bara man tar tag i det. Så nu har jag i alla fall ett jobb att börja på när jag slutar föräldraledigheten i juni. Usch jag gruvar mig redan även om jag är glad för att jag fått jobb.
    Hoppas ni har en fin dag, här är det riktigt kallt och mössan har åkt på för min del!   

• AnnaCL
    NhjärtaD skrev 2011-10-10 13:50:35 följande:
    När började du söka?

Jag har sökt i snart 1 månad men inget napp ännu, iofs så har knappt de flesta ansökningstiderna gått ur ännu 4 jobb har jag sökt hittills, 3 heltid & 1 75%, men jag söker vidare tills jag får napp!
    Bra att du fick ett jobb nu när du ändå ska vara hemma så länge till

Jag började söka igår. Har tur eftersom det är brist inom mitt yrkesområde. Ska dock ställa en del krav innan jag tackar ja, 75 % är ett måste för min del.

Här sovs det cirka klockan 10.00 och då ungefär 30-60 minuter och sedan cirka 14.00 och ungefär lika länge.    
  • AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-10-10 15:46:36 följande:
    AnnaCL: Du är läkare va? Eller är det nåt jag fått för mig bara?

Elliot somnade för en stund sedan. Gav honom mat och han somnade i stolen så jag bar in honom i sängen hihi. Han har nog aldrig somnat utan att visat att han varit trött innan, och han har i princip aldrig somnat nån annanstans än i famnen :)

Det stämmer. Vill jobba på vårdcentral och då finns det gott om jobb.

Ha så kul i Malmö! 
  • AnnaCL

Vi försöker också att ta oss ut varje dag och hitta på saker. Visst är det mysigt att ligga på golvet att leka och mysa men inte hela dagen. Jag orkar inte stimulera henne hela tiden och för oss funkar det toppen att komma iväg en stund och byta miljö och träffa andra. När vi sedan kommer hem har jag mer energi och kan lägga den på Elsa. Ibland när man varit inne mycket och jag sätter mig vid datorn eller bara tittar på tv en stund kan jag få lite dåligt samvete. Men samtidigt kan hon tro sig att leka lite själv och upptäcka saker här hemma. Bara jag ser henne så brukar det fungera en stund det med. Synd för övrigt att vi inte bor närmare varandra nu när vi ändå är hemma samtidigt.

Och sömnen, visst kan vi väl ändå tro att alla här inne vet precis vad som är bäst just för deras barn oavsett om det är att sova en eller fem gånger per dag...

• AnnaCL

Hej på er!

När ni börjar jobba, hur mycket har ni tänkt att jobba då? Jag funderar på 75 % men kanske ännu mer sugen på 70 %. Någon som har erfarenhet av att jobba deltid? ´KÄnns väldigt mycket att jobba 75 % när man är helledig nu men då kanske det passar bra. Tänk vad skönt att vara ledig en dag i veckan och gå hem tidigare en dag!  

• AnnaCL
    Stronza simpatica skrev 2011-10-13 17:04:24 följande:
    Jag vill inte jobba mer än 50% sen hade jag tänkt mig.

Det vore drömmen. Jag går nog ner på det när maken varit föräldraledig och börjar jobba igen.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)