Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

hur många här bor nära göteborg och kanske nyfikna på att träffas??

• thegoddess

tror inte direkt det finns nån vikt dom SKA väga utan dom kollarväl mer hur just varje barn följer sin kurva.
    men ronja vägde ju 8030 på 6 mån kontrollen och hon ligger strax strax över mittmedelkurvan men sen så var hon 65 cm lång och där låg hon strax strax under den mitt medelkurvan

• thegoddess

jo det ärklart det måste finnas nån vikt som inte är nyttig om man säger så. finns säkert en rekomenderad lägsta vikt. tycker så synd om din lille skrutt och hans allergier. usch
    men när det gäller de knubbiga barnen... man ska ju inte banta sitt barn men i vilken ålder ska man vara rädd för att ha ett överviktigt barn? jag är rädd för anlag då jag själv alltd vart överviktig. jag kommer akta mig för att ge socker och har redan nu sagt till vissa anhöriga som vi träffar ofta att inte ens bjuda på kakor så att hon ser.

• thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-07-06 16:56:11 följande:
    Smakisar går det inge bra med. Ska testa ärtor nästa vecka. Sen börja om igen med potatis o morot. Ska väl lägga till kött snart! Men han får ont i magen nu av gröten så kött väntar vi med ett tag, så inte hans mage blir kaputt! hehe Smakisar får han behålla iaf. Och gröten. Bara bröstmjölk o ersättning som kommer upp igen. Och det är inte lite heller som kommer upp. Så fast föda känner jag att vi måste börja med mer o mer så han klättrar upp i vikt!
    Potatismjöl har jag inte testat med, men ska nästa värme bölja lägga våta kalla handukar på honom. Gjorde mamma på mig o det hade tydligen positiv effekt! =)
    Kan hända att han har astma också........... :/
    vi ger ingen gröt alls nu.. hon blir stenhård. ger bröd och fruktpure till frukost och lite välling efter.
    astma har jag inget kul.. stackarn..

men vatten är ju mer uttorkande. hudläkare sa till mig med mina eksem att tex låta bli att bada men däremot skulle jag duscha så kallt jag kände gick bra när jag var tvungen. men kanske ok bara det är kallt.
  • thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-07-06 17:08:35 följande:
    Läkaren har inte sagt ngt om bad o dusch. Tänkte mer på att det kalla svalkar honom o då kliar det inte lika mkt. Fungerade på mig enl mamma! =)
    ja man får prova sig fram det kanske är olika eksem med.
  • thegoddess
    Momalicious skrev 2011-07-06 17:57:35 följande:
    Suzzy: min kompis dotter väger 7,7 kilo och hon är född i oktober. Inga allergier eller så utan bara en liten tjej helt enkelt...

Thegoddess: jag bor nära Göteborg!

Idag var jag hos tandläkaren igen. Fick penicillin och i september ska jag dra ut bägge visdomständerna, dock en i taget. Usch..
    kunde vart skoj att ses några st nånstans. antingen hemma hos nån eller nåt annat vettigt ställe. gbg känns som man måste kunna komma på nåt kul att hitta på.
  • thegoddess

cissi: spännande och hektiskt.. är du en bridezilla eller går allt lugnt tillväga? haha lycka till!

• thegoddess
    Mama Jessie skrev 2011-07-06 19:21:15 följande:
    Jag tänkte åka dit och hälsa på kompisar åtminstone en gång i sommar så då slår jag gärna 2 flugor i en smäll:)
    vad skoj.. när ungefär ska du åka.. gothia cup är snart vi kansker inte ska ta den veckan iaf
  • thegoddess
    Mama Jessie skrev 2011-07-07 10:01:19 följande:
    Jag har inte planerat alls när jag ska åka så det är öppet:). Gothia cup ska man väl undvika kanske, v 29 är det väl? Är en sån där jobbig vecka på jobbet nämligen när vi ska leverera bröd till dom där kidsen, SÅ skönt att va ledig denna sommar;)
    Men v.30 eller 31 kanske?
    låter ju bra... jag jobbar men inte varje dag jobbar ju dygn. får se om nån mer villmed.
    har själv vart tränare och vart med i cupen.. vi ska ner och titta iaf nån dag
  • thegoddess
    Mama Jessie skrev 2011-07-08 19:54:40 följande:
    Igår fick Anton ny bilbarnstol, babyskyddet trivdes han inte alls i - han är stor kille nu ju :)
    har ni provat än? vi har köpt men inte bytt
Svar på tråden December Bebis 2010 :)