Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

nu är ronjas 3e tand på utgång. gnällig som sjutton stundvis men världens bästa med. som tur är är hon som goast när man är bland folk. hon är social till max och vill vara där det härnder. hemma är ju pisstråkigt haha.

hon står mot saker och kan dra sig upp om fotfästet blir rätt och hon kan gripa tag i det hon håller i. nu har hon börjat träna på att släppa taget med och står i några sekunder. hon fullständigt älskar att gå när man håller i händerna och vill inte sluta. men våra ryggar e ju kaputt så det går inte länge alls och då blir det super grinigt.

det där med att krypa.. nä fy! gå är så mycket roligare haha

nätterna går bra om man jämför med många andra i alla fall. somnar runt 20 och vaknar 6 och brukar oftast vakna runt 3 å vill ha nappen.

en liten uppdatering från våran sida!

• thegoddess
    mamma smurfen skrev 2011-08-07 14:08:10 följande:

Hej flickor=)

Idag fick jag vakna av att familjen sjöng "ja må hon leva" Hjärta

Kaffe tårta å några presenter landade i sängen, men den bästa presenten stog Ellie för.....

hon sa nämligen MMMMMMAAAMMMMMAA Skrattande

åh finaste presenten absolut! grattis grattis
  • thegoddess

diarre 3e dagen nu nästan lite genomskinliga delar och massa gult... kunde man få diarre när tand var på g?

• thegoddess

då kommer säkert hennes tätt sen ... bra när det blir snabbt avklarat. ronja fick ju 2 nere samtidigt nästan vid 5 mån. hade ingen diarre då. i natt kl 3 var det blöjbyte och nu på morgonen kl 6 och halv 8. e sån där som ser ut att svida

• thegoddess

Hur länge har ni tänkt vara hemma med era små? Vi har i stort sätt bestämt att skola in i januari. Gör man rätt tro??

• thegoddess

Jag tar ut 4 dagar i veckan ca och jobbar ju 6 veckor nu med. Och min sambos dagar tänkte vi spara till barn 2 kommer så vi kan vara hemma båda 2 i 3 mån om man nu fixar det ekonomiskt. Var nog inte smartaste draget att köpa en ny lägenhet 120 kvm plus hyra och man måste ta sig med bil överallt. Men vi ska fixa det. Det börjar komma ikapp med alla utgifter för första barnet känner vi. Men nästabarn blir ju lite billigare i alla fall.

• thegoddess

Vad skönt Cissi. Men han behöver väl sova lite med? Här är det jag som jobbar kvällar och nätter men har sovande jour. Jobbar dygn så är ledig ca 3-4 dagar i veckan så det blir aldrig mer än 4 timmar på dagis och 2-3 dagar i veckan.

• thegoddess

Så din sambo är hemma nu ett par dagar i veckan suzzy?
    Hur går det med amningen? Har du slutat? Eller var du tillfälligt uppgiven då du skrev det?

• thegoddess

Hmm har han klämt så den blir lila borde han ju fått ont. Hmm har ju ingen pojk i den åldern men att den blir hård är nog säkert inget konstigt kanske men lila !! Får bolla över till nån med pojke

Svar på tråden December Bebis 2010 :)