Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Delifi: Jag vet att det är onödigt att läsa så mycket men jag gillar att ha koll på vad som händer och komma skall. Jag har ju inte så mycket erfarenhet av barn och är man ett kunskapstörstande kontrollfreak som jag är det lätt att läsa lite för mycket:)
    Men när det gäller Antons utveckling tar jag det ändå som det kommer och stressar inte.

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag har varit gravid 2 gånger, gjort en abort i v.12 och den gången led jag av plötsliga illamåendeattacker där jag fick kämpa för att slippa springa och kräkas. Denna graviditeten mådde jag inte illa en enda gång:). Så det är väl olika varje grav

Anton 101201
  • Mama Jessie

Vad jobbigt! Och läskigt.. Ingen som vet varför du hade så ont?

Anton 101201
  • Mama Jessie

Moma: jag har mått lite illa kring senaste ägglossningarna, även haft humörsvängningar- PMS större delen av månaden känns det som:(

• Mama Jessie

Anton kunde sitta med lite stöd och en pyttestund utan i typ 2 månader innan han äntligen satt helt själv på 6-månadersdagen:). Upptäckte det när han hade suttit flera minuter, med amningskudden runt, utan att vingla.

Han sover ca 11 timmar på natten, kan vakna upp några gånger men somnar snabbt om. På dagen sover han 2-3 timmar uppdelat på 3 gånger

Anton 101201
  • Mama Jessie

Vi har varit på Liseberg idag och ikväll när Anton skulle sova i vagnen kom han på att han kunde sätta sig upp från liggande så det blev så klart inget sovande. Nu är vi på väg hem och han är vaken än, sist han sov var mellan 17-17.30 ca, så vi får se hur natten blir.

Men som sagt nu sätter han sig upp själv iaf, innan har han bara lyft nacken så jag blev lite förvånad:)

• Mama Jessie

Anton somnade vid 23 igår efter mat, innan dess sov han 30 min i bilen. Han brukar somna vid 19.30-20. Vaknade vid 5 som vanligt ändå och fick välling och vaknade sen 7.30 precis som vanligt. Gnuggade sig i ögonen och var trött och gnällig men skulle inte sova mer- är det gå upp-tid så är det;). Knäppa bebisar!

7 månader blir lilleman idag, ojojoj..

Anton 101201
  • Mama Jessie
    snuttan23 skrev 2011-07-01 10:08:48 följande:
    Jag var inte tidig men pappan var tidig fast inte så här tidig! V får man ju jaga nu det går riktigt fort när han ser nått han vill ha :) ställer sig upp mot allt och går efter möblerna där av hjälmen, han har inte riktigt kommit på hur han ska komma ner på golvet än. Inga tänder här än dock, är det fler som inte fått tänder än? Inte för att jag klagar :) ammar fortfarande. Angående dåliga nätter har vi dom här åxå, han har aldrig sovit mer än Max 3 timmar i sträck sen han föddes så man är inte bortskämd med sömn inte
    Inga tänder här heller
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag har lammskinnet i sittvagnen. Det blir mjukt och skönt:). Äkta är det för det är från mammas kompis får:). Men det hann inte bli färdigt förrän i maj så det blev aldrig använt i liggdelen. Jag har inte honom fastspänd än, har koll på honom hela tiden så han får sitta fritt tills han börjar bli livligare :).

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag har inte fått några visdomständer och antar att jag slipper, min mamma har inga heller. Inget jag klagar över :)

Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)