Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Anairda skrev 2011-02-15 20:16:28 följande:
    heheh matvrak vi har! :) Jo hon pruttar men det är tack vare minifom! Pruttar endast vid måltider annars har hon lite svårt för det. Bajsar gör hon ca 4-5 ggr per dag så ingen ändring där :P
    Oj vad hon bajsar hahahaha
    Inte änns min gör det hihi
    Ja vilka matgrisar vi har haha men dom blir mätta
    Hur många kissblöjer byter du ?
    Jag får pyta sammanlagt 9-10 st på 1 dag och 1 bajsblöja ca 2 på 1 dag men sen kan det ta uppehåll ca 2 dagar haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-02-15 20:44:27 följande:
    Hur mkt är vanligt att barn kräks?  Min har inte kräkts så mkt förut o nu har det blivit mer o mer och igår o idag har det varit ordentliga spyer. Forsar ur honom. Rapar honom efter måltid o då kommer det kräks iaf. Får byta på honom o mig flera ggr om dagen! Stackars liten. Orolig blir man. Dom ska kräkas det överflödiga, men direkt efter så vill han äta mera......
    Tänkte ge honom ersättning nu när jag lägger honom. Får se hur det blir imorgon.
    Elias han spydde 2 dagar som fontän det bara sprytade ut från hans mun hela jag och han var täckta av äkelspya.
    Men ha hade feber på 38 förra vecka så det var nog därför.
    Ännrs spyr han inget alls kan komma liiiite när han rapar.
    Rapar honom 2 ggr först äter han tills jag hör ljuder (glumms glumms) sen tar jag bort flaskan och rapar honom och han rappar ca 2-3 ggr och pruttar sen ger jag honom plaskan igen och han dricker upp allt och sen rapar jag honom igen.
    Så med en flaska tar jag upp honom 2 ggr för att han ska rapa.

Kanske du skulle göra så låta honom rapa mellan en flaska så ser d om det blir bättre ..
    Det överflödiga är bra då vet man att han får i sig det han behöver och tar ut det kan inte kan ha kvar enligt bvc ..
    Sen så kan det betyda att han äter för mkt antal tim ..
  • 3 barns mamma84
    Lmks0910 skrev 2011-02-15 20:38:26 följande:
    ne den här lilla krabaten äter knappt alls istället tycker jag. Blandar i ordning 150ml vatten o 5 skopor. Men lämnar nästan alltid mellan 60-90 kvar i flaskan! Äter allt mellan 3-6timmar imellan målen. Tycker det känns som han äter skit lite! Men de kanske är normalt? hans syster Tiffanie var ju helt tvärtemot
    Min sover många tim men när han sover många timmar äter han dom tim han har sovit ..
    Gör en lapp och skriv ner hur mkt han äter och hur mkt han sover ..
  • 3 barns mamma84

Elias sovpass och matpass

Baby18.30 somnade han i vaggan efter måltidHjärta
    Baby23.45 vaknade och ville ha mat och somnade omHjärta
    Baby04.40 vaknade upp ville ha mat i magen och somnade igenHjärta
    Baby06.00 mat igen och somnade omHjärta
    Baby07.30 mat i magen och höjde till 200 ml han somnade gottHjärta  
    Baby11.00 mat i magen igen och sen mysa med mamma och sen badHjärta 
    Baby11.50 mat igen och somnade om nu ligger han och soverHjärta

Baby16.55 vaknade upp och ville ha mat nu sitter han uppe och vi myser Hjärta

Baby18.37 har vart uppe sen 16.55 nu vill han ätaHjärta

Nattning

Baby19.25 nu la jag honom i sin vagga för att sovaHjärta

Detta gjorde jag idag och inte klar ännu men imorgon är denna klar kl 8 ca i morgon är den klar han blir imon 10 veckor så nu har jag denna och vet hu mkt han sover och hur oftast han äter
    Än ligger han och sover hehe men så FORT han vaknar igen och vill ha mat skriver jag detta ner ..
    Finns på min blogg

• 3 barns mamma84
    Lmks0910 skrev 2011-02-15 21:11:43 följande:
    vad smart! Det ska jag ta och göra :)
    Han käka sist kl.19, och somnade kl.20, så nästa matning blir nog inatt någon gång! Börjar skriva ner allt på papper imorgon!
    Eller hur för varje gång jag hade BVC frågade hon mig hur oftast sover han och äter och jag bara öööh hmm vet inte haha pinsamt.
    Men idag började jag nu har jag skrivit så jag vet hur oftast han äter och rapar och så vet ajg hmm okej nu vill han ha något annat än mat och kan se att han åt då o då
    Som du ser på min som jag la upp ÄN är den inte klar haha nu ligger han ju och sover få se när han vill ha mat igen
  • 3 barns mamma84

19.25 gav jag honom mat i magen och la honom för natten
    00.20 vaknade han igen och ville ha mat och somnade om med renblöja
    00.46 ren blöja och mat i magen och somnade om
    05.45 mat i magen och ren blöja och bajs blöja hihi
    08.34 godmorgon nu är vi uppe och mat i magen har han oxå fått. 

Nu myser vi tillsammans och sambon är hemma oxå idag det är han tills på månad haha och imorgon mammagrupp som kommer hem till oss då tar sambon barnen och sig själv och går så vi kan vara ensamna.
    Denna natten har jag fått SOVA
    Godmorgon

• 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2011-02-16 09:25:52 följande:
    Min lillfis har haft feber i två dagar nu=( Gör så ont i hjärtat!
    Fy bara ha honom utan kläder bara blöja och ge honom mat bröst/flaska du kan oxå koka vatten och låta det svalna eller låta den bli kal och ge honom lite.
    Du kan oxå öppna fönstret lite låta kroppen bli liiiiiiiiite kall och sen stänger du.
    Du kan oxå vadda honom med våt hadduk i hela kroppen
  • 3 barns mamma84

Näh jag är glad att dom utvecklas och sover längre och har ögonkontakt och ler och skrattar.
    Det är en liten människa som jag och sambon gör till en stor kille.
    Saknar inte bb tiden så mycket faktist.
    För jag vet att om några år befinner jag mig där igen.
    Han kan ju nu vända sig rygg till sida,skratta,le,vifta med armarna och vill greppa, jollrar och svarar när man pratar med honom.
    Jag njuter hehe
    Hjärta

• 3 barns mamma84

Idag firade vi 10 veckor med ambulans med röd ljus med elias men nu är vi hemma och allt gick bra

• 3 barns mamma84

Dumma jag tappade jag honom från babysittern ca 1 meter och han studsade ut från babysttern landade på ansiktet pladask och var tyst ca 1 min JÄVLAR jag tog upp honom direk förstökte lugna en JÄTTE lessen pojk och en panikslagen jag och fick lugna ner honom ner efter en stund.
    Ringde ambulansen och dom kom med blåljus tog bara 1 min ca känndes det som.
    In kommer dom två män och tar honom och ser att allt är okej och jag och elias fick gå in till ambulansen och där testade dom honom se att allt var okej med ögonen huvet kroppen och tog en puls sak på hans tå och vi åkte in till sjukhuset.
    Sambon åkte bakom.
    Där var allt okej och vi fick åka hem igen.
    Han fick en bula på pannan och var hungrig och ville ha mat och sen somnade han i sin vagga ..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)