Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Har förresten glömt skriva det, men nu har jag börjat spy igen. Jag känner mig rätt trött på det nu måste jag säga. Vecka 15 och jag börjar spy igen. Värdelöst. Idag spydde jag två gånger innan jag ens hann äta frukost. Blä. När ska det försvinna?! Jag har ställt in mig på att jag ska må såhär hela graviditeten. På så sätt blir jag inte lika besviken om jag faktiskt mår såhär hela tiden.

Dock är det extra hemskt när man har världens hosta, man är rädd för att spy varje gång man hostar. 

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 14:16:35 följande:
    oj låter skitjobbigt.
    Jag som aldrig har mått illa med mina andra mådde piss med denna.
    Bm sa bara att dessto mer graviditeter dessto mer JOBBIGARE sa hon men jag slutade må illa i vecka 12
    Men jag hoppas du mår bättre snart.
    Ja, det suger rätt hårt också. Men men, vad ska man göra? Det är ju bara att stå ut. Men kan säga att jag tänker vänta bra länge innan det blir nåt mer barn, för jag måste förtränga det här först haha. Tack vännen.
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-05 14:23:52 följande:
    Jag spydde fram till jag gick in i v 17. Men nu äntligen har de slutat! mår bara illa ibland med de e korta små stunder o de kan jag överleva! Håller verkligen tummarna att ditt med ska sluta snart,ja gärna NU
    Hua. Hoppas det ger upp senast då i alla fall! Hade faktiskt varit skönt att få vara normal nån gång. Är så trött på att inga orka nåt eller ha lust med nåt. :(
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 14:27:19 följande:
    Har du testat att ta en skorpa innan du går upp och vatten ?
    Har hört att det hjälper.
    Kan förstå jag ska vänta minst några åt tills ajg skffar en fjärde jag ska då vara 28år hihi
    Tack vännen, men tyvärr har jag testat varenda husknep som finns. Några hjälper lite, tex citronvatten och saltlakrits men det gör inte så att jag inte spyr och jag får dricka vattnet/äta lakrits exakt hela tiden för att ha nån effekt av det. Försöker göra det, men lite svårt att gå runt med ett glas citronvatten hela tiden. Har jag dock gjort några gånger när vi åkt nånstans, har tagit med mig ett glas med citronvatten haha.

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 14:37:15 följande:
    *Skrattar när jag bara tänker att du stoppar in ciron saft i munnen och dina miner kommer fram*
    Lilla bebisen då hahaha den bara
     ''Vad gör mamma med mig ska jag oxå behöva dricka denna sura saken jag få''

Hoppas bara något hjälper annars får du ringa din bm om råd eller tabletter till detta.
    Redan fått lergigan comp och hon sa att det finns inga mer mediciner att ta mot just illamående. Det finns andra, osäkra, mediciner som KAN funka mot extrema kräkningar men det har jag ju inte. Så det finns inget att göra :(
    Karttikeya skrev 2010-07-05 14:37:25 följande:
    Blä! Mitt illamående har helt försvunnit, som tur är! Det är nog det värsta som finns. Det och migrän. Eller kombinerat. Hoppas att du mår bättre snart för jag förstår att du inte orkar med mycket med sådant illamående Rynkar på näsan
    Ja, det suger ÄNNU mer när det är kombinerat med nåt annat. Som t.ex. cancerhosta. Blä. Smakar verkligen var. Usch.
    Ja jag hoppas också det, vill kunna njuta av min graviditet!
  • Momalicious
    Babysurprise skrev 2010-07-05 16:34:22 följande:
    Tack alla, nu känner man sig riktigt välkommen i gänget, det verkar vara väldigt många Decemberbebisar på jäsning..trodde inte den månaden var så vanlig men det blir ju när det blir! Vilken underbar jul vi kommer att få :)

2barnsmamma 84:  Hur hommer det sig att du ska få en igångsättning om man får fråga?
    Det stämmer, i min förra grav låg moderkakan långt ner och i framvägg men den flyttade sig uppåt i takt med att magen växte så jag kunde föda vaginalt ändå.

Vi bor i Gråbo som ligger i Lerums kommun, ca 3 mil nodost om Göteborg. 
    Dum fråga kanske men jag undrar hur ni när ni svarar på ett inlägg får med ett ett färgat fält med föregående text i??  
    Du trycker på citationstecknet uppe i högra hörnet på det inlägg du vill citera :)
    linn78 skrev 2010-07-05 16:53:37 följande:
    Välkomna alla nya!!

Allt såg bra ut på RUL, måtten passade perfekt ihop. Men det var tydligen en liten pojk som busade rundor därinne, jag som var så säkert på en tjejSkrattande. Men lika glad för det är jag/vi, fast vi har redan börjat slåss om namnetFlört
    Grattis! :D Vad härligt att allt såg bra ut, och att ni får en liten prins!
  • Momalicious
    s89 skrev 2010-07-05 15:52:00 följande:
    Ja slutet av nov början på dec. Har inte fått datum o så än.
    Får man fråga varför du ska få snitt? Du kanske har skrivit det tidigare, men mitt minne sviktar
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 22:16:57 följande:
    tänkte fråga er Flickor hur era livmödrar befinner sig ??
    Under eller på eller över naveln ??
    Min ligger på naveln exakt nu undrar jag hur ni har det jag är ju själv i vecka 16 17 på tor
    Ingen aning, men skulle gissa under eftersom det är det vanliga i min vecka för förstföderskor (vecka 15).
    Fick för mig att bebis var död förut pga min hosta (ja, man blir ju sjuk i huvudet och får för sig att man ska krysta ut bebisen för att man hostar) så jag lyssnade hjärtljuden och då hörde jag bebis ca 4-5 fingrar på bredden nedanför naveln. Har ökat en del sen förra veckan. Då låg hjärtljuden precis vid blygdbenet. Men jag kan inte känna min livmoder så jag vet inte exakt var den är. :)
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-06 11:37:06 följande:
    Goboken som tagit upp här!
    Sen babyland/babyproffsen får man med massa saker i så som tex napp,blöjor,tidning,prov produkter så som salva osv o sen en blöjhink.
    Sen finns det Weleda...bebisprodukter från dem.
    och sen Libero ska ju med ha något!
    Sen får man ju en väska från libero på BB,med en body i o blöjor ,film till bebisen broschyrer m,m!

ja de e de ja kommer på nu!
    Hur gör man med weleda? registrerar man sig bara på deras hemsida eller vad?
    MajMamman08 skrev 2010-07-06 11:38:10 följande:
    vem va de som skulle till ULLARED?? Fanns de mycket fina bebis saker?
    Jag ska! Och säkert nån mer! Jag kollade inte jättemkt på kläderna men det jag såg var väldigt fint och det mesta var fin kvalitet men det känner man ju väldigt lätt.
    Bebissaker hade de i MÄNGDER! Badbalja med såndär insats, skötbord, filtar, nappar, nappflaskor, täcken, kuddar, lakanset till vagn och säng, vagnar, sängar.. ALLT verkligen. Eller, kanske inte allt men jag tror verkligen att om man åker dit och vill köpa ALLT så är det nog knappt nånting man inte får med. Dock står ju inte allt på samma ställe. Kläderna är på ett ställe och tillbehören på ett annat, och elektroniska saker som flaskvärmare och babymonitor är på elektronikavdelningen. :)
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-06 18:18:19 följande:
    Finns det mycket barbapappa och alfons åber??Fanns de förra året när jag var där,hoppas! Men ska inte dit förrän i höst,så lär la säkert inte finnas kvar
    De hade det i alla fall när jag var där i slutet av maj, massor! Så tror inte det försvinner om det funnits där så länge. Men man vet ju aldrig med Ullared. Ibland har dom saker hur länge som helst och ibland försvinner det snabbt.
    TheUnknown skrev 2010-07-06 19:31:48 följande:
    Jag tänkte åka efter sommaren, i september kanske, vi kanske kan slå följe om du också vill dit? Det finns massa bebisgrejer o mammakläder o sånt. iaf närjag var där sist =)
    Samma här! Jag vill i alla fall åka efter vi gjort könsbestämmande så man kan köpa lite könsbestämmande saker :)

ondar skrev 2010-07-06 19:38:36 följande:
    Tror jag hittade min livmoderkant nu:). Den går upp till naveln:).

Har haft en så där jättetråkig dag idag med massvis av fördommar. Hade jag fått en femma för varje gång någon hade sagt något om att jag inte kan ha hundar o bebis,att barnet kommer må dåligt av att h*ns föräldrar inte är ihop osv hade jag vart mångmiljonär nu.
    Blir lite less på att alla tycks tro att de har rätt att lägga sig i mitt liv hursomhelst. Jag har valt att vara rätt öppen med min livssituation just för att slippa så mkt påhopp men ack vad fel jag hade;).

Det värsta är väl att folk faktiskt har så låga tankar om mig att de inte verkar tro att jag och pappan har tänkt innan.

Träffade pappan utanför konsum idag iaf och fick en kram, det värmde. Vi ses ju på torsdag igen:).
    Allra viktigast är ju att vi är överens, önskar bara att omgivningen kunde knipa käft ibland. Det kommer bli lååånga månader kvar till december om man inte kan undvika sånt här.

Hoppas alla andra har haft en strålande dag och att ni som har fått se era bebisar på RUL har fått se friska knyten:)
    Nu är ju jag tillsammans med bebisens pappa, men möter ändå fördomar. Folk tycker tydligen att det är okej att lägga sig i hur som helst just när det är barn det handlar om. Jag har liksom fått fördomen mot mig att vi är idioter som "kastar bort våra liv genom att skaffa barn". En vän tycker tydligen att efter man fått barn kan man aldrig göra nånting någonsin igen och hon vet minsann hur det är för hon har syskonbarn (ja, för det är ju samma sak) och att vi är omogna bla bla bla. Hon är fyra år äldre än mig och säger att hon vill faktiskt fortsätta festa och sånt ett tag till. Jaha, men jag har inget sug på att supa mig redlös varje fredag och lördag. Är jag omogen då? VI har lust att skaffa barn, och hon har lust att supa. Vi skaffar barn och hon får supa. Jag har ju inte direkt tvingat henne att skaffa barn så jag fattar inte.
    VARFÖR är det okej att klaga på människor just under graviditeten? En killkompis hade läst det hela (ja, hon hoppade på mig på facebook. Mycket vuxet) och var liksom helt chockad. Alla andra av våra kompisar är skitglada och pratar namn och är förväntansfulla och så vidare.. Så han var riktigt förbannad på henne.

Tycker det är så jävla konstigt att det liksom är tillåtet att lägga sig i folks liv hur som helst bara för att de ska ha barn. Jag har aldrig någonsin klagat på hur mycket hon dricker. Varför skulle jag? Om hon vill supa jämt är ju det hennes problem. Åh. Behövde avreagera mig lite. 
  • Momalicious
    Stoce skrev 2010-07-06 17:32:33 följande:
    Jag har haft en underbar dag i solen, förutom min ständiga huvudvärk som har hållit mig sällskap från det att jag slog upp ögonen imorse. Jag måste ligga helt fel för det kommer från nacken. Känns klart och tydligt... är massageterapeut, men det är svårt att massera sig själv... har köpt en nackkudde, men kan inte sova med den. Börjar bli lite tungt att ha ont i huvudet var och varannan dag.

Jag cyklade iväg till affären som ligger ca 4-5 km bort, så det blev nästan en mil på cykel, härligt! 23 grader varmt och strålande sol. Har sedan suttit ute och stickat lite på en overall till bebis, och läst lite gravidbok. Det verkar som att man lättare blir brun när man är gravid, kan det stämma? Har då inte märkt av några pigmentfläckar än, så det verkar vara lugnt.

Imorgon är det äntligen dags för RUL, ser så mycket fram emot det, samtidigt som jag är SÅ rädd att det skulle vara något galet. Att bebis inte lever, eller att något skulle vara galet. Vi har ju sett den i v 13 och v 14, och då hade den två armar och två ben och allt verkade vara som det ska... jag tror det livslånga oroandet bara precis har börjat... Skäms

Lägger förhoppningsvis in en bild på en väldigt fin bebis här imorgon
    Ja, det tror jag absolut. Dels har jag märkt det på mig själv, men dessutom så har man ju mer pigment i kroppen och då borde man ju bli brunare fortare. Så är det ju med alla människor, vissa har massor med pignmet och blir skitbruna jättefort och andra blir aldrig bruna.
    MajMamman08 skrev 2010-07-06 15:28:47 följande:
    Hum...ja du! När ja väntade 1:an så gick ja in på deras sida o regestrerade mig som medlem och då fick man produkter hem av lite olika sorter.men de stod att man fick de,nu står de ju inget Frågan e om de tagit bort de (va inne o kollade deras hemsida och kunde inte hitta något längre)?! Dåligt i så fall om de tagit bort!
    Kasst! Men men, överlever väl förhoppningsvis ändå
Svar på tråden December Bebis 2010 :)