Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-07-08 06:57:46 följande:

Åh jag minns när jag skaffade mitt körkort *skrockar som en gammal tant*

Fyra år har jag haft det den 24e augusti.. Började övningsköra när jag var 17½ ungefär och var klar två månader efter min 18åriga födelsedag. Intensivkurs isthegrej! Hoppas allt går bra Glad

3 barns mamma84 skrev 2010-07-07 16:35:00 följande:

Nu väntar jag på att jag får ett mail någon gång i vecka eller nästa ja spelar ingen roll men att jag får hem Hallonbladsthe detta ska jag dricka i nov är då i vecka 38 typ..
    Någon mer som ska göra detta ?
    Gjorde detta med sonen i den vecka men han vill ju inte ut haha

Nejnej nej. Har ni inte tips på sådant man kan äta/dricka för att få ut barnet SENARE? hihi.. Vill gå över minst en vecka med det datum jag har nu.. (a)

Haha, det SKA det göra. Visst, det är ingen katastrof om jag inte får körkortet innan bebis kommer men det hade underlättat.
    Jag vill OCKSÅ ha tips på saker man ska göra för att fördröja det hela. Eftersom det står att man INTE ska städa och sånt om man vill sätta igång förlossningen så ska jag nog vara igång hela tiden! 
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-08 11:56:57 följande:
    Haha alla har Rul innan mig haha då e jag nog sist ut med spännd het och vill veta *fnis* skön JAG kan inte HÅLLA mig ju haha ni smittar av er ju
    Hadelovat mig själv att inte titta men nu ger jag upp jag måste veta
    Den 23 juli är det som gäller här om 15 dagar lång väntan ...

Godmorgon haha jag och lillkillen gick upp kl 11 idag med ååh så mysigt vi hade det sen har vi ätit frukost och jag har ringt till sverige till min ÄLSKADE mamma som i morgon fyller år
    Ska iväg sen och lämna vykort till posten.
    Idag blir det att bara hänga ut kläder och plocka lite upp.
    Sen tänkte jag kolla på bebis kläder som jag ska beställa från hm
    Jag har 2 augusti så du är före mig i alla fall ;)
    blade skrev 2010-07-08 07:13:11 följande:
    Ser ut som bett jag brukar få under sommaren. Vet inte hur du reagerar på andra bett med för mig är det:
    * Broms = Hål och ca. 15cm i diameter svullet, hårt o rött.
    * Mygga = Litet hål, kliar som fan, ca 7 cm svullet o rött o vätskar sig.
    * Annat jox som knott = vätskefyllda, kvaddlar på 1-2 cm i diameter. Kliar ibland. Brukar mest märka det på morgonen.

//blade_
    15 CENTTIMETER I DIAMETER?! SKÄMTAR DU?!
    blade skrev 2010-07-08 07:16:10 följande:
    Usch o fy. Hoppas du kryar på dig. Jag gick med min infernaliska hosta, combo förkylning i 8 veckor innan jag fick diagnos lunginflammation och är nu sjukskriven o dragit på mig en ny förkylning igen. Suck. You have my sympathy...

Hostar ikapp
    Lät ju lagom roligt :( Stackars dig!
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-08 13:27:48 följande:
    167 långa dagar idag kvar vecka 17 idag
    Jag har 176 dagar kvar! Går in i vecka 16 på lördag :)
  • Momalicious

Alltså jag behöver ventilera lite! Jag tycker tiden går så JÄKLA snabbt! Jag hör bara folk prata om hur lååååångsaaaaamt en graviditet går men jag tycker den går fort som bara den!
    Börjar få panik över allt som ska fixas och inhandlas och ordnas innan bebis anländer! Vet att det är 5, nästan sex månader kvar men om hela graviditeten ska gå såhär fort så kommer det vara november innan jag vet ordet av.

Är det bara jag som känner såhär? Ingen annan som är stressad över att man ska fixa iordning skötbord, spjälsäng, köpa babysitter osv? Vi, eller snarare jag, känner även stress över att hitta ett större boende. Vi bor nämligen i en liten tvåa på 48 kvadrat och visst, det GÅR men det skulle inte vara kul då jag tycker lägenheten är för liten som det är nu.

GAH, gör mig själv galen! 

• Momalicious

Vad "skönt" att det är fler än jag som tycker tiden går fort! 

Vi har iofs vagn, spjälsäng, massor av kläder osv, men det är fortfarande mängder kvar plus att vi måste liksom ta hit spjälsängen och sätta ihop den, ja.. Jag får panik över det extra mycket eftersom jag vet att vi har lite plats (läs: ingen plats alls) så jag hoppas vi får en STOR tvåa, eller en trea snart. Hade varit superskönt att få större verkligen. 

• Momalicious
    ondar skrev 2010-07-08 16:45:03 följande:
    Idag såg jag och Pappan bebisen Hjärta
    13cm lång från huvud till rumpa, minns dock inte vad hon sa att den väger:(.
    Det var så STORT att se sin lilla krabat där inne, den sparkade och slog hihi.
    Pappan frågade efter kön, men vi vet ju att de inte avslöjar sånt här.

Hon kollade dock extra mkt runt där efter att han hade frågat så att man själv verkligen kunde se, kankse trodde hon att vi skulle kunna avgöra själva men det gör vi inte:(.
    Har dock en barnmorska som är bästa vän till mamma så har mmsat en bild till henne o frågat om hon vill gissa hihi.

Är ännu mer sugen på ett könsul nu måste jag säga. Men ont om pengar här så vi får väl vänta och se det som en överraskning.
    BFdatum samma som innan, 7december, alltså gått 18v och en dag idag precis som jag trott hela tiden:).

Det kom en tår när den sprattlade runt, helt ofattbart att den bor där inne hos mig, att den e en bit av mig och Pappan. På bilderna ser det ut som om h*n har pappas näsa;) haha.
    Delar med mig i bildtråden. Hoppas alla har haft en lika bra dag som jag har haft!{#emotions_dlg.flower}
    Spännande! Hoppas din mammas kompis har en aning! 

Det vi har hittills är:
    Kläder
    Babygym
    Gåstol 
    Vagn och alla tillbehör, såsom skötväska, åkpåse, parasoll osv.
    Spjälsäng
    Mobil till spjälsängen
    Babyskydd
    Bärsele

Sen kanske det är nåt mer men det har jag glömt isf. Dock har vi inget hemma än förutom kläderna. 
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-09 00:53:53 följande:

Godnatt alla söta gravida kvinnor.
    Hoppas ni sover gott bara jag som oxå ska sova nu med bebisen
    Höres i morgon 1 dag närmare förlossningen 166 dagar kvar

Du har ju dock mkt mindre kvar din fuskis Du kommer vara första av alla med ditt oktober/november barn ju!
    Godnatt! 
  • Momalicious
    Småstadsbönan skrev 2010-07-09 10:08:50 följande:
    Jag har inte köpt något ännu, jo en spjälsäng på IKEAS rea, den var ju så billig så den kunde jag inte missa. Seda så ar jag oxå en hel del då jag ahr både en tjej och en kille där hemma men lite nytt blir det allt. Idag går jag in i v 17 woopididoo och en dag närmare RUL som vi skall den 22  åhhhh vad jag längtar.
    Jag trodde att jag hade känt rörelser från barnet tidigare men har inte kännt något sedans dess så det måste har varit gas eller nåt men nu så känner jag små små petningar men dom ligger vid naveln och strax över och så högt går inte min livmoder ännu, jag vill ha buffar så jag vet att den lill* lever där inne. Avundsjuk är jag på er som känner av era bebisar. 
    Ja, jag håller med. Jag vill också känna buffar. Känns som ALLA känner det förutom jag. Och du då. Men jag är ju förstföderska så det kanske dröjer flera flera veckor innan jag känner nåt! :(

Igår fick jag gravid fylla-i-boken! Tycker det är himla trevligt när man beställer saker och de kommer nästa dag :) Den är jättebra iaf och som tur är har jag bloggat så bra så jag kan fylla i i efterhand de veckor som jag missat (5-15) 

I natt drömde jag att vi var på köns-ul och det var en liten pojke där inne! Ska bli kul att se om det stämmer eller inte. I början av graviditeten, direkt när jag plussat, var jag säääker på att det var en pojke och var det rätt länge. Sen blev jag osäker. Jag är fortfarande osäker men de brukar ju säga att om man drömmer det så är det stor sannolikhet att det är det könet.

I morse var jag förresten tvungen att spy. Innan jag ens ätit, så det var mest slem. Härlig info, jag vet. 
  • Momalicious

Guuuud vad alla känner buffar, jag är AVUNDSJUK! Jag känner inte ens lite sprattel eller nåt annat livstecken från insidan.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)