• Emelle

December Bebis 2010 :)

Inatt drömde jag att jag fick missfall! Fyyy vilken mardröm!
    Men...vi fick sovmorgon av barnen som sov till 9 allihopa, de var väl slutkörda efter skolavslutningsfirandet igår
    Nu blir det en sväng och kolla på studenterna och sen hem och laga god middag!
    Ha en härlig Fredag!

• Emelle
    TheUnknown skrev 2010-06-18 21:22:55 följande:
    Hej alla.. Jag är här.. Har sån jävla panik och en ångest jag kräks av och kan inte äta eller sova... Jag har blivit lämnad. Vad i hela helvete ska jag göra?? Jag vill inte :(
    Fina du!!
    Jag vet ju inte hur det har gått för dig me dbeslut osv.
    Det ordnar sig!  Lugn nu, lättare sagt än gjort. I know!
    Nu är det jättetufft, det vet jag. Men du klarar det. Se till att omge dig med vänner och familj, mycket stöd. Var med din dotter nu och se framåt!
    Vi finns (iallafall jag) om du vill prata av dig med någon som är helt utomstående.

Inboxa mig om du vill...har tänkt på hur det gått för dig och vilket beslut du/ni tog!

Kram, M
  • Emelle

Momalicious-

Vilken myskväll med mamsen... Och gulligt av din sambo ju! Hihi!

Åååå ni som känner era små. Fatta vad avis jag är på er. Är ju i vecka 14 nu och har inte känt något än och räknar inte med det heller inom ett par veckor. men jag LÄNGTAR det kan jag lova!

Sexlusten är inte på topp här heller, men som många av er verkar tycka så är det ju toppen bara man sätter igång! Kvällarna är jag alldeles för trött och har mått dåligt på tills nyligen och faktiskt har jag inte prioriterat sex så mycket nu senaste tiden. Det kommer säkert att bli bättre med det också nu när man börjar slippa illamåendet och tröttheten som mest..

Linn- Ja jeans ja...var flera veckor sen jag fick på mig mina vanliga...Mamabyxor is the shit!!

Och bara för att säga min mening så håller jag med en del av er härinne...
    Det behöver dock inte bli en otrevlig ton och man behöver inte stänga av någon (frysa ut) ur tråden bara för att man inte håller med. Ang. UL så har jag tänkt många tankar de sensate veckorna då en del skrivits men har hållt tyst då jag mistänkt att det bara skulle resultera i...vad det just gjorde!
    Kraaam till er girls! Nalle

• Emelle
    TheUnknown skrev 2010-06-20 14:16:45 följande:

Han vägrar gå och prata tillsammans med någon, familjerådgivninge eller så, för det gjorde han med barnens mamma så då vägrar han med mig  :(

Kuratorn på gyn lär vara grymt trött på mig eftersom jag ringt 100 ggr senaste veckan och fått aborttider, avbokat aborttider osv..  har en psykolog jag går till o hon e ju bra iaf..

Vet inte om det är lugn jag är eller bara avstängd.. hur som helst är det rätt skönt att slippa tänka.. helst vill jag ju sova mig igenom allt detta..

Lider med dig men vill bara säga en sak!!
    Man klarar sig "ensam" med två barn. Jobbigt...kanske i vissa stunder, men din dotter är ju trots allt relativt stor och man klarar det man måste. Livet är inte alltid bättre bara för att man är två...
    Hoppas ni reder ut allt om det är det du vill, men hur som helst så VET jag att du fixar att ta hand om två barn själv. Det LOVAR jag!!
    ¨
    KRAM
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-06-20 14:02:13 följande:
    Hum,verkar som alla fått tid till RUL, det har inte jag, går in i v 16 i morron,ska till BM på onsdag,skulle egentligen denna vecka som va,men kunde inte,så hoppas jag får en tid snart...för RUL brukar va omkring v 18/19 här där jag bort!
    Mår fortfarande lite illa o ibland kräks på morron! Önskar de kunde sluta,energin e väl lite mer på topp,men inte alls så som förut....orkar inte direkt mycket!
    Fick du inte tid  vid inskrivningen?
    Vi fick alla tider så. Till NUPP, läkarbesök, RUL och nästa BM besök. Märkligt...Hon kanske bara missade det?
  • Emelle

Här har dagen gått i matlagningens och bakandets tecken.
    Över hundra bulalr håller sambon och jag på att grädda nu. Barnen har varit jättesnälla och lekt med kompisar hela dagen så det har gått jättebra. Baka med alla kids är INTE min grej

Har tagit magbilder med som jag ska lägga ut när jag än orkar också...

• Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-06-20 20:51:37 följande:
    Hej alla! 
    Har kommit hem från en nöjes/studieresa med jobbet. Har varit i Köpenhamn och bott på fint hotell, gått på Wallmans salonger och Tivoli. Shoppat på Ströget men hittade inga fina bebiskläder-hade velat hitta lite Molo/Katvig men icke..
    Wallmans var bara SÅ BRA! Skål  Och det var väldigt kul att se alla arbetskamrater bli mer och mer fulla och sen satt man där nykter och såg förvandlingen. Haha! Efteråt var alla uppe och svängde sina lurviga!  
    Igår såg vi på matchen efter middagen och det var stämning där! Klart-när de vann.
    Men jisses vilket språk! Jobbigt värre att förstå. Suck..

Nu är jag trött och ska lägga mig så jag orkar upp och jobba imorgon. Natti natti! 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
    Ååå vad härligt det lät! Vill också åka på en weeknd någonstan , shoppa och ha lite kul
    MajMamman08 skrev 2010-06-20 21:16:47 följande:
    EMELLE!
    Bokade ni tid via nätet??
    När ska ni göra de??
    och bokade ni tillväxt+ 3D? 1500kr?

Hoppas de nu finns tider....stod man skulle va v 24 +??
    Ja vi bokade via nätet. 3D för 1500:-
    Tog en tid efter vårt RUL (får vi veta könet där åker vi inte) tror tiden var i Augusti någon ggn.
    Har en kompis som var förra veckan i v 21+ och gjorde ett vanligt UL för 900:- fick film massor av bilder och fick veta kön och jättegenom gång av bebis så ett "vanligt" UL där är jättemycket bättre än här. Tydligare och bättre maskiner osv. Kan vara värt om man inte vill lägga så mycket pengar som 1500:-
    NhjärtaD skrev 2010-06-20 22:00:25 följande:
    God kväll alla!!!

Har varit lite extra trött de sista dagarna...
    Helgen har varit fullspäckad med lite lek, middag & mys...Kikade även jag lite på bröllopet igår Men jag har min egna prins Daniel & jag var hans prinsessa Men lite sugen på stort bröllop blir man, men samtidigt har vi inte råd med det nu & det hade varit trevligt att genomföra det snart så man får väl prioritera lite Man kan juh förnya sina löften

Ang sex så är även här lusten borta Lite trist e de....speciellt för sambon Gnäller era mycket för det?

Fyndade lite bebis kläder idag Ett rött adidas set & ett puma set sambon är galen i såna kläder...

Nehe, nu funderar jag på en dusch kanske....

ska ta kort på magen idag med!
    15+6 idag...har en radda bilder som jag inte lagt upp än
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
    Åååå vi vill också gifta oss. Hur mycket vi än räknar och räknar så blir det sååå dyrt ju! Nu vill jag vänta tills bebisen kommer och jag blir normal i kroppen igen så tidigast nästa sommar...men då borde man ju börja planera NU, och det har vi inte gjort så det lär väl dröja lite då...el ska man slå i hop det med ett ev dop...
  • Emelle

Hej!!

Ja nu är det ju RUL som är på allas tankar!! Känns som om det är långt kvar för oss, men det kommer gå fort. Första Måndagen (v33) efter semestern  så har vi tid! Ska bli spännande.
    Vi ska ta reda på kön. Är sååå nyfiken. Har flera väninnor som ligger ett par veckor före mig och fått reda på det nyligen, vilket inte precis stilalr ens egna nyfiken het...ett dugg!!

Har varit ledig med barnen en vecka nu (skön start på sommarlovet) men i morgon blir det dagis/fritids och jobb igen. BLÄ! Ska jobba i 8 dagar, enda tills nästa tordag. Hela midsommar helgen mao...Inte såå lockande. men sen går det snabbt och snaaart ska vi med få semester. Längtar så jag spricker!
    Har varit på starnden idag. Många som badade...dock inte jag

• Emelle

HEJ!

Jobbar hela helgen hela dagarna så jag hänger inte med att skriva nu men läser så mycket jag hinner och kan

GRATTIS Stoce till bebisrörelserna *myyys*
    Nån annan än jag som tycker tiden går FORT nu? Jag är redan i vecka 15! Härligt! Kanske är det för att dagarna går fort i det här fina vädret och att man (jag) har så mycket att stå i...

Här är allt bra. Jag mår bra (lite fogsmärtor bara) men har ännu inte kännt bebisen.
    Är sååå tråkigt bara att jobba när det är sååå galet fint väder!
    Hoppas ni haft en härlig midsommar helg allihopa!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)