• Emelle

December Bebis 2010 :)

Stoce skrev 2010-07-15 22:06:41 följande:
    Men så många pojkar det börjar bli
    Tror på att jag väntar en liten tjej, men säker kan man ju inte vara.

Måste höra med er, nu har vi ju kommit fram till att Algot är ett namn vi båda kan tänka oss, jag och sambon. Tjejnamn däremot är en annan sak. Satt och funderade här idag, och kom på att när jag var yngre ville jag att mina barn skulle heta Eira och Natanael. Det senare har jag släppt, men Eira kommer starkt nu. Vad tycker ni om det namnet? Jag börjar gilla det skarpt igen
    Eira är fint!
    Hjärta Är så glad idag! Har fått se min lilla gullepojk i magen idag! JA, det är en liten POJKE! Hjärta
    Allt var som det ska och han viftade mkt med sina små händer och ville sutta på tummen. 
    Hade världens gulligaste BM som var supertrevlig och visade läänge alla delar.

Tycker synd om er som blivit så dåligt bemötta på RUL!  
    Ååååå, grattis till pojken! Många killar i tråden av er som fått veta va?
    MajMamman08 skrev 2010-07-15 20:50:14 följande:
    Ja vem hade jag?? inte en aning....bitterfittan kunde inte ens ta i hand och presentera sig själv..så inte en aning om vad hon hette, o iinte ville ja fråga heller,står väl i journalen sen, så henna ska jag ALDRIG mer ha!!!!

Ne ja ska ringa i morron o kräva ett nytt lixom,ett som man är glad när man kommer ut därifrån o inte ledsen! Hon vi hade vid nupp:et va ju hur gullig o go som helst,tog sig verkligen tid o svarade på det man frågade m,m!
    sådan skillnad,tänk om man fått en sådan go!! Ne detta förstörde så himla dant ens lycka,kan knappt vara glad att bebis mår bra för hon va så jävla otrevlig!
    och min sambo tilltalade hon inte ens! han existerande inte i hennes värld!
    så sjukt besviken och så ska det verklige inte va el gå till!!!
    va då inte kan se kön i v 19???hur kommer de sig då att alla andra får de??
    Nej det är inte klokt. Jag tycker så synd om dig?
    Var hon lite äldre el yngre+ vi ska ju ha e Jalse. Kortare grått (?) hår, lite äldre 50+ och glasögon. Hade henne på NUPP med... Kan det vara hon?
  • Emelle

Måste bara säga att mitt tangent bord inte är riktigt som det ska. därav misade stora bokstäver, dubbla bokstäver och skit. Jag stör själv ihjäl mig när det är mycket felskrivningar i texter och stör mig alltså på mig själv nu och vill bara säga att det INTE är mitt fel

• Emelle
    ondar skrev 2010-07-16 05:47:33 följande:

Imorgon åker jag och min afghanhund hem till min mamma och hälsar på några dagar. Min tax bor där tills jag får ny lägenhet då han vantrivs här bland alla gapande schäfrar och pitbulls som inte kan vara hemma osv. Längtar efter honom varje dag, han är min allra bästa vänHjärta. Han kommer tycka att det blir grymt orättvist sen att inte han får ligga i barnvagnen haha, det är jag säker på:D. Bjussar på en familjebild;)

Ska bli härligt o ha hela familjen samlad för en dag eller två, bada i sjön där hemma,låta hundarna springa runt och toka sig och hälsa på mormor:). Hoppas ni andra får en lika bra helg som jag har planerat!{#emotions_dlg.flower}
    Men å så fina ni är! Hjärta
    Måste bara säga att mitt tangent bord inte är riktigt som det ska. därav misade stora bokstäver, dubbla bokstäver och skit. Jag stör själv ihjäl mig när det är mycket felskrivningar i texter och stör mig alltså på mig själv nu och vill bara säga att det INTE är mitt fel
    Nej du, jag kan inte acceptera det här, du får komma tillbaka när ditt tangentbord funkar igen
    OK, ska försöka skärpa mig tills nytt tangentbord är fixat. Promise
    Jag dör. Min käre man är ju brandman och han har jour denna veckan. Halv tre gick det larm men han vaknade inte pga att han sov med musik i öronen. Han fattade dessutom inte att jag var seriös när jag sa att det gick larm. Gosh. Ursäkta att jag är ohövlig och inte svarar nu men är alldeles för trött.
    Värsta som finns när man inte fått sova. Vi har festival nu här i stan och i morse vid 5 var det nått psykfall, full troligtvis som körde typ cross här i området i över en timma. Tack för den sovmorgonen....
    Jaya skrev 2010-07-16 08:20:18 följande:
    hej alla! tiden bara flyger fram för oss! hoppas ni får en underbar helg. sambon och jag ska till ikea en runda, nu vill vi handla lite efter rul !
    Ååå IKEA. Var där förra veckan. Bästa som finns Ha en bra dag!
  • Emelle

Nu packar vi väskorna och korgarna och drar till stranden. har nog aldrig badat så mycket som den här sommaren.
    Ikväll har inte J någon träning heller, vilket innebär bad hela dagen, grill ikväll med kallt vitt (alkoholfritt för mig of course) vin ikväll och tillsammans hela dagen!! I like!

Gott alkoholfria tips önskas gärna.
    Min favvo so far är FRE, vitt vin!!
    Men säg gärna fler alternativ...men inte röd vin dock

• Emelle

Godmorgon.
    Ösregnar här idag.

Ondar- Skönt att allt ser bra ut med bebisen!

Jag har bokat om min tid på crokus kliniken och tog en tidigare ul tid nu om vi inte får veta könet på Måndag. Jag hoppas verkligen inte vi får en skit bM som majmamma08 fick....blä vad tråkigt det känns .
    Majmamman08-Har ni tid dit ni med?

Igår var vi nere på Visfestivalen som pågår i stan en sväng. Satt utanför slottsruinen och lyssnade och drack vin med vänner. Trevligt!

Idag blir det lite hyll-uppsättning och sysselsättning av barn som lätt blir uttråkade i regnet!!

wildahallon skrev 2010-07-17 08:50:34 följande:

Nu har jag och sambon enats om vad Grodan ska heta, och det blir nog Dylan :)
    Tycker ni det låter finnnnt? :)Glad

Skulle heller inte valt det själv, men det är ett helt ok namn!
    Tycker utländska namn måste passa bra ihop med efternamnet. Heter man något typ Svensson så kanske det inte är det snyggaste tycket jag! Men bara man är nöjd med det namn man själv väljer så är det ju det finaste namnet som finns!!
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-07-17 15:34:46 följande:
    Hur går det för er med vagnar?
    Jag e inne på en Emmaljunga Edge Duo, men att slänga ut typ 7000 ca på en helt ny vagn när det inte blir fler barn sen vettefaan om jag vill, så letar lite begagnat...
    Kollar lite på andra också såklart,men hur tänker ni med små svängbara hjul fram mitt i vintern ? :S
    Vi har nu bestämt oss för en Brio Sing.
    En svart med svart chassi.
    Ser allt bra ut efter RUL så beställer vi en efter det.
    Vi ska köpa nytt även om jag absolut inte ser något fel i att köpa beg. Bra märken är ju bra vagnar i flera år.
    Lite så vi känner nu när vi väljer att köpa nytt. Eftersom vi ska köpa ett så pass känt märke är det ju rätt högt andrahandsvärde när man säljer sen.
  • Emelle
    s89 skrev 2010-07-17 13:39:42 följande:
    Hej

Åker iväg några dagar  till Tyskland. Ha det så bra här. Hemma igen på onsdag kväll. 

Sköt om er och era magar.
    KramGlad Gravid
    Ha en härlig resa! Solig
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-07-17 20:04:19 följande:
    Usch ne...hoppas ni får nån bra BM...förstör ju hela grejen me o göra RUL o känna sig lycklig när man får en som beter sig då där dumt åt!

När beställde du den nya tiden då? Vilken vekca är du i då? Ska ni fortf göra 3D??
    Vi har beställt en tid den 25 augusti,e då i v 25 tror jag! Längtar ju som tusan för o se vad de e för nån som gömmer sig där inne;)
    Vi beställde 16 Augusti tror jag. Och vi tog vanligt UL för 900:-
    Kommer vara i 20+ då eller något...
    Vi har nu bestämt oss för en Brio Sing.
    En svart med svart chassi.
    Ser allt bra ut efter RUL så beställer vi en efter det.
    Vi ska köpa nytt även om jag absolut inte ser något fel i att köpa beg. Bra märken är ju bra vagnar i flera år.
    Lite så vi känner nu när vi väljer att köpa nytt. Eftersom vi ska köpa ett så pass känt märke är det ju rätt högt andrahandsvärde när man säljer sen.
    Ja precis, tänker också på andrahandsvärdet, men sambon tycker det är på toooook för mycket pengar att slänga ut.. Jag håller väl med till viss del, men han tycker även att 2000 är för mkt! Tänker inte knalla omkring med någon skitvagn.. :/

Har det inte kommit en smalare version Singen`?
    Jo Brio Go... Dock tycker min sambo att den är ful och jag hade helst köpt enbugaboo camelion, men det ser ut som en låda, så då enades vi om att jag fick välja mellan Crescent Diva och Brio Sing och valde då det senare...
    ludicrous skrev 2010-07-17 20:34:49 följande:
    Wiiie!!!

Har tyckt mig känna sprattel under dagen men nu kom två små klara buffar! <3
    MYS!
  • Emelle

Har ni fått moderskapsintyg från era bm än?
    Jag ska inte träffa min förrens sent i september och jag vill ju söka HP from 24 Oktober...
    Känns som om det blir kort om tiden...
    Med de andra barnen har jag fått intyget tidigare...

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-07-18 13:32:03 följande:
    Jag befarar att jag fått njurbäckeninflammation. På hö sida. Har ont på hö sida på baksidan som strålar både upp och ner, känns som jag har spräckt en äggstock/äggledare och det svider lite när jag kissar. Sån skit! Har dock ingen feber men efter allt jag läst så behöver man inte ha det alternativt så kan det komma efter ett tag.

Gör verkligen dödenont. Blä. Får väl ringa BM imorgon! :(

2 barnsmamma: ska kolla!
    Det är inte bra att ah njurbäcken inflammation om man är gravid. ring vårdcentralen direkt om du misstänker det. Vänta inte tills i morgon!!
    Jag har haft det tre ggr och lämnar urinodling minst 1 ggn i månaden för att inte missa en ny uVi som kryper uppåt.

Vill inte skrämma dig, men vänta inte.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)