December Bebis 2010 :)
Var det en sån ni beställde med?

Vad är det för vagn du vill ha?
Jag tror precis som stefanie, att det mest blir svårt när det är slaskigt o oplogat, är det plogat och "tillplattat" så är det nog lugnt o köra vagn med svängbara hjul :)
Vi skulle få vagnen i slutet på oktober / början på november.. det är ju faktiskt snart..
Någon mer med typ fisknät på brösten..? Har sjukt synliga blodådror från nyckelbenen o ner på brösten! Ser både läckert o läskigt ut faktiskt..
Jag fick en bola av min mamma.
Läste om varför man har den, läste både om det där med att bebisen ska känna igen ljudet.
Sen också att man har den för att bebisens skyddsängel ska hitta bebisen med hjälp av ljudet.
Sen när man har fött så ska man hänga bolan ovanför sängen så skyddsängeln hittar igen bebisen.
Lät ju mycket gulligt=)
Dock inte lika gulligt med priset på en bola.
Fisknät; hehe har aldrig hört den beskrivningen, men jag har alltid haft det på brösten då dom råkade blir rätt stora.
Sen har jag även fått synliga blodådror på magen=)
Hormonrand har jag, och både jag och min sambo tror att det är en flicka vi ska ha.
Sååå, är det nån som har haft hormonrand och fått en pojke,
Eller har vi hittat ett sätt att veta om det är en kille eller tjej?=)
Vad skönt det låter att ni är flera som får sova. Jag är uppe och kissar 8 gånger per natt. Det är helt sjukt. Jag blundar när jag går till toaletten, men ibland vaknar jag och känner mig alldeles klar i huvudet och då tar det dessutom en stund innan jag somnar om.
Jag är så sjukt trött hela tiden. Försöker gå upp i vettig tid på morgonen, men det går inte. När jag försökt ställa klockan för att komma upp i okej tid typ gråter jag av trötthet om jag ens vaknar av klockan, så det är ingen idé.
Jag förstår inte hur det är tänkt. Barnmorskan i föräldragruppen säger att det är för att kroppen ska vänja sig med att vara vaken inför bebisens ankomst, men det verkar ju osmart planerat. Vore bättre om man fick vila ut nu inför spädbarnstiden.

Såså. Om du hade döpt dig av en anledning som inte vore den att du ville ha presenter, hade du nog inte tyckt att det var pinsamt utan just: helt rätt och för att du ville det.
Sur har jag inte använt, men däremot kanske man känner att ett val har gjorts över huvudet på dig. Vi kommer bestämma sååååå mycket för våra barn, men de få saker som dom kan få bestämma själva är väl bara bra om dom får göra? Och visst, du kanske tycker att det bara betyder något om du vill att det ska göra det. Men faktum är att du lovar något till en Gud som många ANDRA tror på. Är det inte skenheligt så säg.. 
Vill man konfirmera sig så ska det inte motiveras av viljan att få presenter, enligt mig. Det får barn och ungdomar så det räcker ändå nu för tiden, haha.
Nu har jag läst ikapp allt ni skrivit sedan i morse kl.5. Det tar sin lilla stund!
På tal om att få problem med att nå ner i golvet, jag höll på att börja gråta i duschen idag. (gravidhormoner) Rakningen är körd och jag HATAR stubb. Och hår. Vill verkligen klara av att raka mig, men jag ser inte ett skit, jag når inte ordentligt runt magen, spegeln hjälper inte.... 2 månader kvar.
Vågar man göra en brasiliansk vaxning när man är höggravid? Eller är det jättedumt?