Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-11-16 23:25:38 följande:
    Var hos barnmorskan för 37veckorsbesöket idag:). Är i 36+6 :).
    Först tyckte hon sig känna ett säte (igen) så hon kallade in en annan barnmorska som även hon klämde och kände länge och väl, under tiden hon kände så flyttade bebis på sig och hamnade med huvudet neråt Glad. De sa att det kändes väldigt brett och jag kände hur jag blev lite nojjig men de lugnade mig med att den förmodligen bara låg lite konstigt:P.
    När andra barnmorskan hade gått och min BM skulle lyssna på hjärtljud så rörde sig bebis så kraftigt att det "ekade" i micken haha. Mamma som var med idag tyckte nog att det var häftigt och få höra sitt barnbarns hjärta Hjärta. Barnmorskan skrattade åt min bebis och sa att det e en riktig vilde hehe.

Hon sa också att eftersom min bebis envisas med att fortfarande flytta runt så mkt så får jag ringa nästa vecka om jag känner att bebis ligger fel och vill komma dit för hennes åsikt och ett möte bokat på sjukhuset.
    Hon tyckte absolut att jag borde göra ännu ett vändningsförsök om så blir fallet men hon sa också att det självklart är jag som bestämmer och jag tycker verkligen att det räcker med ett vändningsförsök.
    Hon tyckte dock att jag skulle åka dit om det blir så iaf och prata med läkaren och ta ett beslut därpå. Så så blir det om den inte vrider sig rätt igen. Den ligger nämligen inte med huvudet ner just nu. Fattar inte varför den ska böka runt så mkt när den har det så trångt. Hela magen blir "bebisformad" när den börjar tumla runt. Galning Solig

Nu ska jag mina älskade fyrbenta gå å lägga oss, imorgon bitti ska jag och Pappan till familjerätten och skriva på faderskapet samt ansöka om gemensam vårdnad så att allt förhoppningsvis e klart tills bebis anländer.

Hoppas ni mår bra allihop!Vil
    Vilken lite buse Hoppas,hoppas att den vänder sig rätt nu o stannar där!!! Måste va fränt o se magen ändras så. Min ligger fixerad sen en tid tillbaka. Men känner hur den bökar o stökar med ryggen o benen e inte o tala om,har så ont på vänster sida efter den håller på så de känns som ja bliviit misshandlad,haha!
    Så då kan ja tänka mig att de e ännu värre för dig när bebis vänder sig!!

Lycka till på familjerätten!
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Jätte skoj med när dejt idag
    Det va nån mer va som bodde i närheten?? NhjärtaD?? Vore jätte skoj om vi alla som bor nära kunde ses sen när alla bäbisar e ute jue

Gud,fick lite smått panik idag... Måste börja handla lite saker till bebis o mig,så som blöjor m,m! Oh sen faktiskt börja tänka på o sätta upp alla fina saker till bebisen!! Är i v 37!!

• Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2010-11-17 18:32:37 följande:
    Ja, jättetrevligt att träffa er alla! Som sagt, det får vi göra om sen när bebisarna är här! Ni får gärna komma till mig i Virserum som nog ligger i mitten från er V-vikare och NhjärtaD som väl är "Växjöare"? 

Kommer gärna till dig!
    NhjärtaD skrev 2010-11-17 20:07:55 följande:
    Det kan jag tänka mej avis!!!!  Är så dålig på geografi, men jag bor i Växjö juh, vet inte om det är i närheten

Har med lite panik, men ändå är det mesta färdigt....men blir nog inte nöjd förrens bebis är här
    ÄlskarNova skrev 2010-11-17 18:32:37 följande:
    Ja, jättetrevligt att träffa er alla! Som sagt, det får vi göra om sen när bebisarna är här! Ni får gärna komma till mig i Virserum som nog ligger i mitten från er V-vikare och NhjärtaD som väl är "Växjöare"? 

Hihihi ja det stämmer
    Så skoj Ja viserum ligger mellan västervik och växjö
    Roligt med mammabarn nätdejter!
    ondar skrev 2010-11-17 20:55:01 följande:
    Idag var jag o Pappan hos familjerätten och fastställde faderskapet och ansökte om gemensam vårdnad. Grymt nedvärderande. Vi särades på och fick på varsitt håll svara på frågor om vårt sexliv, hur vi känner varann osv. Var väldigt mkt som jag kände att jag inte alls hade någon lust att prata med en främling om.

När jag hade svarat på mitt fick jag vänta utanför på att han skulle svara på liknande frågor, sen jämfördes dessa och de få saker som inte riktigt stämde överens, typ hur många gånger vi hade sex med varandra under tiden bebis kan ha blivit till, fick vi rätta till. Jag svarade en gång eftersom det bara var en gång den månaden efter sista mens.
    Han svarade många gånger eftersom han tog det från de datumen hon på egen hand hade räknat ut- fr feb till maj :S. Så då ändrade jag ju mitt svar när jag fattade frågan.
    Det som jag tyckte var märkligt var att hon frågade mig om jag kunde berätta vad Pappan heter i för och efternamn. Men hon hade inte frågat Pappan om mitt för och efternamn...

Det kändes verkligen som om vi var två brottslingar. Och jag frågade henne hur det kommer sig att det är så här och hon svarade att om man är sambos så blir det inte så här många frågor men om man inte bor ihop så anser staten att risken e större att man inte har koll på vem som är fadern. Vilket jag tycker är grymt fördomsfullt. Finns väl inget som säger att man är ett helgon bara för att man e sambo/gift.. Det pratas om att även sambos ska slippa komma in i framtiden sa hon. Och det låter ju som ett steg i rätt riktning.

Men nu är det gjort. En timma tog det och jag har nog aldrig känt mig så förudmjukad men nu har iaf Pappan på papper att bebis e hans också och bebis har en Pappa på pappret när den nu behagar att komma ut:) plus då att den gemensamma vårdnaden e fixad också. Härligt.
    Usch så hemskt förnedrande! Jag skulle aldrig kunna komma ihåg hur många gånger vi har sex lixom!
    Förstår kanske då om man tex är osäker vem som är pappan osv, men då finns de ju blodprover. Men vet man vem som är pappa så ska de väl tro på en. Tror knappast att bara för man "prickar" in alla frågorna rätt så e de garanterat att den just e pappan!

Skönt att det är över nu i varje fall så du kan fokusera på det bra Men förstår om du e omskakad o känner dig blottad!
  • Willes Mamma 08
    ondar skrev 2010-11-17 22:03:08 följande:
    Precis, det finns ju inget som garanterar att jag inte sitter där och ljuger för både Pappan och familjerätten bara för att jag och Pappan har haft sex och vet vad vi heter osv. Jag och Pappan umgås inte i samma kretsar så hade jag velat ha sex med någon annan o sen hålla det hemligt hade det vart mer än möjligt. Nu är jag dock inte en sån häxa men det finns säkert de som är.

Hon verkade även tveksam över att vi verkligen skulle ansöka om gemensam vårdnad redan. Hon i sig var väldigt trevlig egentligen men "samhällets" fördomar emot oss var så sjukt tydliga att det kändes obehagligt, ansökningen om gemensam v ifrågasattes mer än en gång innan vi väl fick skriva på de papprena...

Ja precis, det känns ju väldigt skönt att man gjorde det innan bebis kom för hade man dessutom vart nyförlöst och kanske full av hormoner osv så vetetusan vad jag hade tyckt om det där.{#emotions_dlg.flower}
    Verkligen obehagligt Hihi...ja de va nog en himlans tur då Fast gravidhormoner e inte o leka med dem heller!
    NhjärtaD skrev 2010-11-17 21:58:55 följande:
    Okej, vet du hur långt ca med?
    älskarnova vet
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-11-18 08:34:28 följande:
    Jaya- ni kanske ska skriva er på samma adress innan bebisen kommer, annars kan han bli underhållsskyldig...

Här var det inte så farligt "förhör" för att fastställa faderskapet när jag väntade Nova, vi satt tillsammans o dom fråga bara om jag hade varit med någon annan:) denna gång vill inte sambon göra det innan, han e en idiot när det gäller detdär o vill helst göra ett faderskapstest, men det är väl det enda han har makt över.... O vill han lägga egna pengar på det, så fine....
    oj,vill han göra ett faderskapstest?? Ja karlar blir nog lite tokiga o oroliga även om de trots allt innerst inne vet att det är deras lilla bebi!
    Vet att F va orolig då vi väntade William inte för att han trodde att jag varit otrogen m,m o han visste ju att de va hans osv. Men tanken fanns ändå där....e de verkligen mitt barn! Men så tror jag är väldigt vanligt även om de inte diskuteras så ofta.
    I varje fall när William kom så kunde han inte "svära" sig fri vare sig han ville el inte...Wille va så lik F som det bara gick Ingen kunde ta miste på att det var hans barn,hihi!!
    Tycker jag e lite coolt....men de e nog just för att pappan ska veta att det är hans barn nature!
    Emelle skrev 2010-11-18 08:42:03 följande:
    Good morning!!

Först vill jag såkalrt tacka för en trevlig träff igår. Hoppas det blir flera sånna med ev fler här från tråden!

Ondar- Det där lät ju rätt jobbigt
    Jag har en väninna s om inte heller var skriven på samma adress som barnets pappa och inte hade en relation så det var rätt likt ert "förhör" då.
    Jobbigt. Skönt att det är över!

Har alla fixat faderskapintyg el beställt tid för det än? Vi har inte fixat med varken det el gemensam vårdnad...
    Kanske är dags...

Idag har jag gjort 35 fulla veckor!
    Så nu i v.36 räknas ju jag som hög-gravid va?? Lovely!
    Vi har inte fixat faderskapsintyg m,m. Trodde man skulle få info om de hos BM med nr osv som man fick med första. Så har totalt glömt bort de, sen för nån vecka sen kom ja på de. Men inte gjort något åt de än! Ska till BM nästa vecka o tänkte fråga henne då.
  • Willes Mamma 08
    MrsHelgesson skrev 2010-11-18 10:31:38 följande:
    Ska vara hos bm om en timma och jag hoppas att hon anser att en hinnsvepning är bra att göra nu. När jag ändå är öppen ca 4 cm och om livmodertappen är utplanad så borde det väl gå eller? Men jag är helt säker på att hon inte kommer att göra någonting, utan kommer låta mig vänta tills förlossningen startar av sig själv. Jag kan bara berätta att jag är väldigt emotionell just nu, vill bara gråta hela tiden. Det är SÅÅ jobbigt att ha konstant molande värk och när huvudet trycker neråt, det gör ju ont. Sen är det så frustrerande att jag var nära i måndags, men nu är man tillbaka på ruta ett igen. Jag vet inte hur jag ska stå ut de sista veckorna, har bf 4 december.
    så jobbigt o gå o vara öppen o ändå inte förlossningen vill starta! Förstår om du blir tokig Men tryck verkligen på att du vill ha hinnsvepning...ja skulle inte ge mig förrän jag fick de i din situation!!!

INYTIOL är bäst mot röda rumpor Testade bephanthen men tycker inte alls att den tog bort röda rumpor lika fort eller bra! Men smaken e ju som baken

Åhh nu vill jag faktiskt att sängen ska komma så jag får bädda!! Har nog inte själv fattat att jag typ ska föda barn om ca 2 veckor!!! Känns sååå overkligt!
  • Willes Mamma 08

Jag har 3 st amningsbh ,2 svarta o en vit. 2 med bygel i. Tycker inte att det va jobbigt och ha de o fick ingen mjölkstockning heller.
    Sen på natten kommer jag använda toppar som jag har 2 st som jag köpte förra gången på apoteket,jätte sköna o mjuka o helt perfekta till stora svullna amningsbröst o natten!

Usch,längtar verkligen INTE efter allt de jobbiga, tuttar som e ömma o stora o läcker o ivägen, avslaget som luktar,kladdar och bara rinnner som floder,haha!

Lycka till Saras hjärta!!!

• Willes Mamma 08
    sunshine09 skrev 2010-11-19 10:35:07 följande:
    Vart köper man amningsbehå med bygel i? Alla affärer jag varit på säger dom att det inte finns...
    Vet att både kappahl och Lindex har, i varje fall där jag bor. Jag köpte mina på kappahl (dock-08) Men som sagt,har själv sett att de har nu i butik
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-19 13:48:27 följande:
    Får man ta hostmedicin när man är gravid ?
    Hostar så mkt att jag håller på att spy.
    Det gör ont och är jobbigt.
    Massa slem som inte går bort
    Ja det får man, men bara vissa sorter. Fråga på apoteket, annars så ska det ju stå på bipacksedeln.
    Jobbigt med hosta
Svar på tråden December Bebis 2010 :)