Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Gick upp kl halv 11 idag, Har såååååååå sjukt ont i ryggen idag och fogarna,så jag vaknar kl 8,men kunde inte ta mig upp,så fick ligga till halv 11. Då va ja så hungrig så ja bara va tvungen o släpa mig ut till köket! Älsklingen värmde en vetekudde åt mig innan han gick till jobbet,guuud så skönt!

Men funderar på o köpa tigerbalsam..de ska väl bara bra o bränna o bli varmt?? Kan man ta de som gravid när man har ont i ryggen??

Här bara regnar det o e sjukt trist! Men ska försöka om värken går över o pallra mig ut till affären....ja de blir förståss bilen

Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Va det nån som hade blogglistan som gjordes i tråden??

• Willes Mamma 08

Åhhhh,nu e den första bebis som jag vet född i våran föräldragrupp. Den föddes i v 36. Känner henne lite osv. Så jäkla fuskigt! De fick en liten kille!!
    ÅHHH nu blir jag galen och vill ha våran skrutt här o nu hos oss!!!

Orkar inte med magen längre eller min kropp!!!!
    Ska till BM på torsdag och då vill jag HA hinnsvepning annars dör !!

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 12:44:27 följande:
    Ego: vad är det för dag idag
    är född 19841122 hahahaha
    SkålTungan ute
    Grattis tjejen Hipp hurra!
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2010-11-22 13:57:15 följande:
    Grattis 2barnsmamma84! {#emotions_dlg.flower}

Var ju hos BM idag..
    blt 110/70
    inget i urinen
    men vikten +13,7kg! Har alltså gått upp 2kg på 11dgr! Förvånad 

så det är ju verkligen så att jag samlar vätska nu, hoppas man inte utvecklar ngn HF nu bara.

hjärtljuden 130 och SF hade gått från 35 för 11dgr sen till 38 (!) så hon bad en annan BM att mäta och den fick det till 39-40 (!) så hennes mått på 38 var ju verkligen ingen överdrift. Hmm..Obestämd 
    Så TUL:et jag har inbokat den 1dec har jag hos en läkare (Vivianne Holgersson för er som vet) och då tar vi diskussionen om hur vi ska förlösa mig. Läkaren hade iaf skrivit att: "tveksamt om vi ska låta patienten gå full tid..osv..." 

Fick ingen ny tid till min BM iaf så det måste ju vara ett gott tecken!  

PS; bäckenmätningens resultat kunde hon inte få fram men sa att det ska ju läkaren nästa vecka ta fram och ta med i beräkningen när vi också gjort TUL:et.  
    oj ja,de va stort Med William låg jag som högst på 34 i sf mått! E rädd att jag ska gå över det måttet nu på torsdag! Fasar för de!!!

Knas de där med om du inte får veta om de blir snitt osv och inte fick veta resultat från mätningen!!!
    Men jag hade hon vivianne holgersson som gjorde ett tul på mig med william och jag har bara positiva ord om henne
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-11-22 20:31:05 följande:

Förresten, om er fl skulle börja under dagen när ringer ni hem era män?

Pratade med sambon om när han ville jag skulle ringa, men vi vet inte riktigt....inte om det bara är en gång i timmen sa han, men jag tror det blir rätt intensivt direkt på mej, men kanske en var 15:e minut? ele jag vet inte...

Vet inte riktigt, men kommer nog ringa rätt fort,haha!! Han har som tur är ett bra jobb och kan komma ifrån väldigt snabbt. Han har bytt avd,innan va han på service(han e elektriker) och då e de ju inte så lätt o komma ifrån om han e hemma hos någon. Men där han e nu kan han åka typ när som
  • Willes Mamma 08

Ja som sagt...här bara vräker de ner med regn! Gjort de sen i söndags. Så trist! Men ja inte gör de mig något....jag e ju bara inne hela dagarna och orkar inte göra ett skit!
    Trött är jag med, får inte sova på nätterna,så de blir att jag sover till ca 9 på morgonen, och då har jag sen svårt o lägga mig på kvällen.... som en ond cirkel!

Tär ju på kroppen när man heeeeela tiden har så förbaskat ont! E inte mycket jag orkar göra nuförtiden! Gör jag något så e ja helt slut sen. Orkar knappt heller gå upp o ner för våran trappa,drar mig lixom för de!

Vill med bebis ska komma nu, e faktiskt sjukt trött på o vara gravid nu! Känns som om våran INTE kommer o komma innan BF i varje fall!!
    Innan hade jag  massor med sammandragningar och förvärkar, nu har jag bara lite små sammandagningar!
    Ja,och då försvann ju de hoppet om att de kanske skulle kunna va så att bebis ville komma ut!

Älskarnova: Fy tusan era stackare! Gud vilken mardröm! Alltid styr med sånt där..hoppas vekrligen de går bra för er! Och lägg dig o vila som fler skrivit...och drick vatten!!!{#emotions_dlg.flower}

• Willes Mamma 08
    Karttikeya skrev 2010-11-23 13:11:37 följande:
    Själv är jag sugen på allt som går att äta tror jag.. Pepparkakor, pannkakor, godis.. Falukorv, köttbullar, oxfilé.. Pommes frites, fetaostsallad, clementiner.. Ja.. Allt sånt där som inte finns hemma just nu. Jag får trösta mig med en knäckebrödsmacka, mm.. Mmm.. eh..

E inte så sugen på mat, men däremot jouce...tror ja blir galen,dricker nog upp typ 2 liter på en dag,haha! E törstig JÄMNT!! Inte så hungrig däremot...drickan fyller väl upp magsäcken,haha!

Älskarnova: Tycker såååå synd om er!! Inte skoj när de än händer,men kanske lite,lite fel tidpunkt nu era stackare!! Hoppas alla försäkringar täcker.

Alla JAYA??? Inte skrivit på ett tag el?? Hennes slempropp gick ju...undra om hon snusar bebis nu??

• Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2010-11-23 13:13:18 följande:
    Hej, sitter just nu på östra, antenantal å väntat på min tur. Råkade nämna för VM att jag kanske läcker vatten, så hon tyckte vi skulle kolla upp det, på en gång... hör av mig när jag vet mer
    Oh...här får man höra lycka till!!
  • Willes Mamma 08
    Jaya skrev 2010-11-23 13:25:51 följande:
    nej snusar inte bebis Har däremot sammandragningar from hell! Men Annars är det lugnt p bebisfronten, tyvärr...
    där e du ju,hihi!!
    Ja man kan inte va här inne jämnt o skriva, men man blir lätt lite nyfiken
    Hoppas dina sammandragningar gör någon nytta!! När ska du till BM?? om hon kan kolla om du öppnat dig något??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)