• Stoce

December Bebis 2010 :)

Jag har hittat något som hjälper mot mitt illamående, små salta kex. Har de i skrivbordslådan på jobbet och knaprar i mig en alltid då illamåendet kommer. Det dövar för ett tag. Använder också åksjukearmband, men vet inte om de hjälper särskilt.. Kanske skulle mått mer illa annars. Citrus ska också vara bra mot illamående

• Stoce
    MajMamman08 skrev 2010-04-27 14:51:09 följande:
    JAg tror att jag är i 7+2 idag,men när jag var på vul så mätte de bebisen 7mm o att ja va 6+4 istället! E ju jätte svårt o mäta då de e så himla små!! Så jag tar de med en nya salt och går efter min uträkning så länge.E nog lättare o få mer klara besked lite längre fram hur långt gången man är
    Tack för ditt svar. Ja, det låter vettigare. Då kan jag nog vara på väg in i vecka 9 istället för 8 nu då. Såå härligt

En vecka närmare v. 12! Allt stämmer mycket bättre in på det, så då tror jag på det igen, som jag räknat på från början.
  • Stoce

Oj, här har ni skrivit massor! Jag har varit bortrest över helgen, så det är rätt mycket att läsa ikapp.

Börjar fundera lite, mina symtom har börjat avta lite. Brösten ömmar inte lika mycket längre. Molvärken finns kvar, och illamåendet kommer och går, fortfarande väldigt trött. Jag tror att bebis finns kvar därinne i och med att jag fortfarande känner mig "annorlunda" i kroppen, men brösten är inte alls lika ömma längre. Någon annan som har det så? Är i v 9 ungefär nu.

Barnmorskan sa att det är vanligast att symtomen börjar avklinga vid v 12 och att det kanske är så att den inte lever längre... blir lite irriterad på henne, hon låter så negativ hela tiden då man frågar om saker. De ska ju säga som det är, men hon är konstant negativ känns det som... så hennes svar gjorde mig osäker...

• Stoce
    MajMamman08 skrev 2010-05-03 20:10:16 följande:
    fan tänk om man har en ofostrig graviditet????? allt ser bra ut nu,men sen inte??? bebis utvecklar sig inte mer??? Fan nu blev ja ju så nojjig så ja inte vet vart ja ska ta vägen,då VUL:et inte stämmer med då jag hade ÄL,skiljer lixom en hel vecka...nono då e de nåe som inte stämmer!
    Exakt så var det för mig, men hjärtat slog då jag var tillbaka en vecka senare. Gyn förklarade det med att det tar olika tid för ägget att fastna och att det varierar en del i början då det är svårt att mäta de små liven. Med mitt missfall så hade jag mest troligt en ofostrig graviditet, men har läst att det är väldigt ovanligt. Då såg vi aldrig någon fostersäck heller... allt blir moderkaka. Har ni sett en fostersäck så ska det nog inte vara någon fara alls. Hoppas detta lugnade dig, kram!
  • Stoce
    ensammamma skrev 2010-05-03 20:19:06 följande:
    jag tror inte de e någon fara med fostret. alla har inte symtomer under graviditeten.. man kan ha mindre ömma bröst jag har mindre ömma.. Men jag e ännu gravid jag tror t.om med läkarn hörde fostrets hjärtljud när han lyssnade på magen... Med vanligt stetoskop tror jag de heter....
    Ja, grejjen är den att jag har haft otroligt ömma bröst, har knappt kunnat röra armarna på sidorna för att det gjort så ont. Nu är det mera bröstvårtorna som gör lite ont ibland "bara"...
  • Stoce
    Emelle skrev 2010-05-04 08:18:36 följande:
    Tack!! Ska du inte göra något UL innnan det typ v.18?? Verkar låångt till vecka 29 tycker jag...
    Jag tror hon pratar om almanacksvecka 29 (inte grav-vecka) 
  • Stoce

Idag är jag dödligt trött. Orkar knappt resa mig ur soffan, vill ha tillbaka min energi samtidigt som man vet att det är bra att bebis visar att den finns  

Var på förmiddagen iväg på en jätteloppis och fyndade en första sak till bebis - en Haglöfs sovsäck att ha i vagnen som åkpåse, perfekt! Fick ge 100 kr för den. Känns lite mer verkligt nu när man handlat något, men törs inte köpa för mycket än heller. Har ni börjat shoppa?

• Stoce
    MajMamman08 skrev 2010-05-08 21:56:25 följande:
    Hej! Är helt slut i kropp o själ!!har ägnat kvällen uppe på gyn....åkte in akut runt 8 tiden o hemma nu!Fy fan va tårtar de rullat....åkte in pga av grymma smärtor i nedre magen...kom i intervaller som krampade. Nästan precis som värkar. Grät av smärta o grät att jag förmodligen höll på o förlora lilla mini. DET va inga normala smärtor!! Blödde inte!Va inte jätte skoj o åka in o ingen trevlig personal heller fy tusan så rädd jag va,bad till högre makter att de inte va något missfall på G.och överlycklig o lättad såg vi på skärmen en liten minis som va 2 cm lång vars hjärta tickade så otroligt fint!!! Och allt såg jätte fint ut och inget som höll på o hända!!!Sååååå lättad så de finns inte!!Förmodligen tarmarna som spökade,för de kunde inte komma på va de va annars! Nu är det lite bättre,inga kramper längre bara lite molandevärk!!!Helt slut,så nu blir de sängen! lättad och glad!
    Oj, vilket äventyr. Och vad hemskt att komma in och personalen inte ens är trevlig?! Så underbart att allt såg bra ut i alla fall. Kunde de säga vad de berodde på att du hade så ont? Huvudsaken bebis lever och mår bra, underbart! :)
  • Stoce
    Jessika82 skrev 2010-05-11 12:34:00 följande:
    Var på ul idag jag är i v12+1 bebisen pratlade på och hjärtat slog fint
    Vad härligt, och skönt att ha passerat de första 12 veckorna, grattis :)

Här är det väldigt mycket kramper i livmodern idag, blir lite orolig till och från, men syns inget blod. Har ni också att värken ökar och minskar från dag till dag? Har varit rätt lugnt i nästan en vecka, men idag hugger det som bara den ibland...
  • Stoce

På mig syns ingenting överhuvudtaget, går in i v 11 på torsdag, men det är första barnet, plus att jag är överviktig, så än är det ingen som misstänker något. Antar att det kommer dröja ett tag innan den avslöjar en...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)