• Mrs TH

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-07-25 22:10:09 följande:

Vad är ni fortfarande sugna på och MÅSTE ha

Jag har min j*vla lakris hahaha den kan jag bara inte leva utan sen den hämska halsbrännan nu oxå som börjat igen

Äppeljuice och iste( ett speciellt märke ifrån USA som finns på citygross, Arizona).
    Halsbrännan har aldrig gett sig här, jag har haft det sen innan jag fick +, det var mitt första "tecken". Måste ha minst en karta novalucol med mig vart jag än går
  • Mrs TH

Vi har nog namn klara, med ett par backup namn. Det är klart att det kan komma ut ngt annat än .... men det är inte troligt att jag skulle känna att nä men det här är ju en Åke om jag inte tyckt om det namnet från början.

Min man och jag är oftast ganska oense, och det brukar ligga stora förhandlingar bakom större beslut( kyrka/ rådhus/ mitt namn/ hans namn etc) Så därför känner vi att vi måste bena ut typ ett kill och ett flicknamn, med ett par backuper. Det har vi gjort nu och vi väntar med spänning och hoppas att julle vill visa upp sig för oss på tisdag.

Idag firar vi vår 1a bröllopsdag, då var det bara vi, nu är vi 3 eller 2.5 som min man säger

• Mrs TH

Åh min man kom precis hem med min bröllopsdagsresent, en gravidkudde! Han är helt överlägsen!

• Mrs TH

Stoce= Usch vilka trista människor! Klart ni ska handla, jag tror ärligt talat att man skiter i om man har en vagn eller itne om nått går snett med barnet. Det är knappast så att man sörjer mindre för att man inte har några kläder. Miffon!

Jessika82= Hoppas din man mår bättre och att du får bli feberfri.

Jag har noig shoppat loss rätt rejält på mammaklädesavdelningen. Men jag har haft tur och sprungit på rea, flera gånger. Jag måste ha kortärmade/långärmade tröjor i neutrala färger på mitt jobb, samt svart byxor( har köpt lite finare träningasbyxor både låmga och 3/4dels) shorts och linnebyxor( linnebyxorna kostade 50kr) samt 2 par mamma jeans, ett par boyfriend cu och ett par vanliga. Samt typ 6 längre vita linnen, som jag har under tröjorna på jobbet. Ett par tunikor etc. Anledningen är nog att jag har svårt nog att känna mig bekväm i min "nya" kropp, vill inte känna mig både obekväm i kropp och kläder, Har ajg kläder som passar och smickrar min nya form så mår jag bättre

Jag är ju knubbig from the get go, så jeans var svårt men La redoute har jättebra jeans, som dessuotm är långa i benen( jag har långa ben, så allt blir för kort)

Imorgon är det dags för nytt ul, hoppas vi har större tur med BM och att vi får veta vad det är för nått som gömmer sig

• Mrs TH

Idag var det dags för nytt UL och det var en otrolig skillnad, den här sköterskan var otroligt trevlig och förklarade allt. Det var en väldans fart på bebisen, men den låg som en ostbåge så det var svårt att ta all mått ordentligt, men tillslut lyckades hon och dessutom fick vi veta att vi troligtvis tvärtemot magkänsla men till vår stora förtjusning, väntar en liten flicka! BM kunde inte vara säker men hon såg ingenting mellan benen alls, så det var troligt att det är en flicka, med långa ben och välutvecklad hjärna precis som mamma
    Hon visade upp huvudet hela tiden men höll benen korsade mest hela tiden, dock gjorde hon några kullebyttor etc så BM såg ordentligt om det fanns eller i vårt fall inte fanns ngt där!

Åh vad jag är lycklig! Allt så bra ut och vi åkte tillbaka till 22 december igen, många bud, 22-19-15-25-22/12  haha
    Min man sa i hissen ner att han måste börja spela golf och tennis, samt att vi måste flytta ut på landet för att komma bort ifårn alla killarna  Tungan ute

• Mrs TH
    Bippa skrev 2010-07-27 21:21:49 följande:
    hälsa manen att det finns män på landet också.
    Han vet det, men han räknar med att de ska vara a: färre och b: mer lättskrämda

Själv är jag uppvuxen mitt på vischan och det gick alldeles lysande att träffa killar där med, liiiite längre avstånd och inget mcdonalds att hänga på, men man fick jobba med det som fanns
     Men vill han flytta till landet så struntar jag i anledningarna, jag vill ha en häst igen och bor gärna mitt på landet haha
  • Mrs TH

Usch jag hoppas att alla ni somhar mkt och kraftiga sammandragningar mår bra och att " det" lättar,

Själv har jag bara foglossning, men det är inte så jävla bara, gråter mig till sömns, kan kanppt gå och min man har visat sig vara alldeles osedvanligt ointelligent på sista tiden, kanske för att ajg är på så otroigt dåligt humör eftersom jag har ont hela tiden. Han gör mig förbannad hela tiden, varje andetag retar upp mig, eller nästan iaf.

Men han gör ju så dumma saker, byter plats på våra tröjhyllor och ger mig den nere vid golvet. Hur tänkte du nu? Jag som knappt kan knyta skorna, ska jag krypa på golvet för att få tag på kläder?
    Han påbörjar saker som han inte avslutar, och så måste jag som är lite lätt pedantisk göra klart åt honom( klarar inte av att de ex badrummsskåpet utan dörrar i mer än 1 dag ex) och då gör det ännu ondare. Det här är första lediga dagen vi har ihop på 6 veckor, då planerar han en massa med en kompis, och så åker han bort på internutbildning i 5 dagar, from imorgon, så då får jag inte heller träffa honom, så då blir jag grinig för att han inte vill vara med mig. And the list goes on.... Inga viktiga elelr stora saker, men när man har ont, hela jävla tiden, och man vet att det är 8dagar tills nästa lediga dag, då blir man lite grinig över att han inte vill vara med mig och ta hand om mig. Barnsligt, jag vet, men så är det iaf just nu.
    Och så ringde min bästa vän och frågade om ajg ville ha ehnnes barn dvs min guddotter imorgon, och det vill jag ju så klart, egentligen, men jag är så trött och slut och har ont att det tar emot att gå upp kl 7 och bubba bebis i timmar, när jag måste åka och jobba eftermiddag. Jag är fast i ett ekorrhjul, jobbajobbajobba.

Men det blir väl bättre och idag kände jag bebisen sparka, fast det var mer som kittlingar Det är ju värt allt slit, men ibland glömmer folk bort att jag jobbar mer( vilket jag gör) än vad de gör, att jag faktiskt är gravid med foglossning, karpaltunnelsyndrom och höga järnvärden som gör mig trött, och att jag inte har haft ens en dag semester. Jag gnäller inte utan jag biter ihop, men ibland( som idag) då svämmar det över och jag blir väldigt liten och svag och ämlig.

Oj vilket egoinläggSkäms Men jag är väl ego idag!
    Kram på er

• Mrs TH

Oj vad det är många som är sjuka, hoppas ni kryar på er snabbt!

Idag ska jag till BM, min man är ju på interutbildning i Norrköping så jag får gå själv Menmen inte mkt att göra åt, orkar itne flytta tiden heller för jag vill ha moderskapsintyget så att jag kan söka Hp.

Jag mår ju ofortfarande illa och så, men börjar blir lite mer hungrig än tidigare, dock äter jag fortfarande mindre än förut. Men det spelar iofs ingen roll, jag skulle aldrig kunna äta nått mer än kanske kanske en liten yoghurt på kvällen, för då får jag vara vaken med jordens halsbränna
    Men jag tänkte, tror du inte att havregrynsgröt skulle kunna mätta bra? Äter jag det på morgonen, så står jag mig utan problem till middag kl 17( fast nu tvingar jag ju i mig lite soppa vid 12 ändå). Jag gör en jättegod havregrynsgröt, man kokar gröten med ett par matskedar russin, kanel och kardemumma, sen mosar man i en halv banan och serverar med mjölk och äppelmos, jättegott och lägger sig som bomull i magen Sen är ju fibrerna bra om man har ltie struligt med magen.

• Mrs TH

Vad skönt att allt såg bra ut med bebisen Momalicious

Saraklippa: jag har köpt mina mammajeans på Laredoute, jag har oxå stl 48-50, men har 46 på deras byxor och så har jag köpt 46 baggy jeans på hm.

Helt underbar video, ni måste kolla!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)