• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 21:12:03 följande:
    Förlåt men jag vill må bra jag vill se något hända istället för att ta massa jävla gravtester och se dem starka SÅ VILL JAG OXÅ SE ETT HJÄRTA SLÅ det kan inte vara så svårt och lyssna på en mamma som är rädd!!!Ego inlägg men jag söker efter mod
    Förlåt om jag inte minns de tidigare inläggen. Har du haft ett MF/MA förut som gör att du är extra orolig? Att inte ha några symtom brukar inte vara någon fara som jag förstår det. Eller är det något annat som gör att du är orolig?
  • AnnaCL
    Momalicious skrev 2010-05-02 21:50:34 följande:
    Hej allihopa! Synd att det är så många som är så oroliga här :( Jag är inte speciellt orolig just nu. Så äcklig som jag blivit de senaste dagarna med fet hud, fett hår, finnar.. Ja. Känner mig som jag är i puberteten igen. Blä. Alltså måste jag vara gravid, jag har ju redan avklarat puberteten ;)Idag har jag pluggat hela dagen och är inte färdig än. Känns inte alls kul att behöva stressa så mycket nu när man är gravid. Normal stress, ja. Galen psykopatskolestress, nae. Men det är en månad kvar så det är bara att hålla ut. Det kommer lösa sig för er, och vi SKA ha våra bebisar tillsammans. Ja, alltså.. I tråden. Vi behöver väl inte förlösas tillsammans kanske..? Jobbigt för er som har i början av december att hålla er tills 31 som jag är beräknad ;)Nae, det var allt från mig.MASSOR av kramar från mig till alla er som är oroliga. Det ska lösa sig ska ni se! Dags fär sen (!) middag nu.
    Jo det är inte kul att känna oro. Jag är en sån som älskar att ha kontroll på saker och har svårt att inse att graviditeten är något som jag verkligen inte kan kontrollera. Det finns inget jag kan göra nu som kommer att göra att det blir en annorlunda utgång. För mig är det tur att sambon är lugn som en filbunke och stor och trygg att luta huvudet mot ibland. Jag har i alla fall haft terapi med mig själv den senaste veckan och försökt att intala mig om att det som sker sker och försöka njuta av detta istället. Vi har bestämt oss för att inte heller göra någon fosterdiagnostik och om jag inte får några ledsna symtom inte heller be om något VUL. För mig känns det bättre att lämna VUL-tiderna till dem som behöver dem bättre, som har blödningar, eller haft MA/MF.
  • AnnaCL

Är det någon här som inte oroar sig så väldigt mycket och varken ska göra VUL eller fosterdiagnostik?

• AnnaCL

Skönt att höra hur ni tänker. Man blir lite inspirerad eller vad man ska säga av att alla vill göra VUL och jag börjar undra om jag också borde oroa mig lite mer. Men jag förstår verkligen er som haft problem innan om ni vill kolla er extra. Det här är första barnet så jag har inget att jämföra med. KUB är ju bra i det avseendet att det är ofarligt för barnet. Men jag har hört att det är så osäkert resultat. Att man trots fina värden kan föda barn med kromosomfel och tvärt om. Och om man får dåliga värden rekommenderas man ändå fortsatt diagnostik som i sin tur medför missfallsrisk. Tänk att göra KUB med dåliga värde, sedan gå vidare med fostervattensprov, få missfall och sedan få reda på att man bar ett friskt barn. Uschans vad trist.

• AnnaCL

Jag menade inte heller att ni nojar för mycket men jag undrar hur ni tänker som känner er mer lugna.
    Ni som varit gravida förut, när började er mage att synas? Är i v7+5 och det syns absolut ingenting förutom brösten då som blivit mycket större.
    Hoppas ni haft en bra dag.

• AnnaCL

Hur är det med erat illamående, kommer det och går? Avtog illamåendet och när under era förra graviditeter? Jag mådde som mest illa förra veckan men det är bättre nu och nu kan jag äta igen och inte bara dricka juice, äta isglass och jordgubbar. Kanske börjar bli bättre, även om det kommer lite nu och då. För visst vill man ha kvar gravsymtomen till viss del:)

• AnnaCL

Hej och välkommen till er nya. Jag är nu i v 8+5, känns som om v 13 är långt borta. Inskrivning nästan onsdag. Jag lever på jordgubbar, juice och blåbärssoppa. Och piggelin.
    Längtar till sug efter mat kommer tillbaka.
    Kram på er.

• AnnaCL

We Wish for a baby; beklagar verkligen, så väldigt tråkigt. Men så underbart att ni fått möjligheten att bära ett nytt liv till världen, mitt i all sorg.

• AnnaCL

En fråga:
    Ni som varit gravida förr och hade väldigt ont i brösten i början av graviditeten, minskade det onda så småningom?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)