Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-12-14 16:21:14 följande:
    Lägger upp en Bild på Albin här med!

GUUD va SÖT......
    inte de minsta AVIS här inte....... Tungan ute
  • mamma smurfen

Tips ang hemoroider...pröva med att ta ett laxermedel...jag fick känningar  förra veckan...tog laxermedel i tablettform, å hemmisarna försvann  

Nu är jag noga med att inte krysta för mycke på toa...å dricker maaaassa vatten å äter massa frukt/fibrer 

• mamma smurfen
    Myzan07 skrev 2010-12-15 10:03:33 följande:
    Min Bm sa att de inte åfr göra det, då kan de bli av med legitimationen! Men är skillnad om det är på Förlossningen eller att BM är i anslutning till Förlossningen, vi har ju 1 timme till Förlossningen, å hon säger att det kasn raket starta om man gör det! Synd tyckte jag som ville bli "pillad" ;) Men mannen fick pilla lite igår, he he. Cool
    *S* ja här pilla mannen i morse, men inte "händer" de nått för de....SUCK....Obestämd
    Vill såååå gärna att de här ska vara över, men verkar inte som lillan vill ut idag heller...hade värkar igår vid Tv´n, men de stanna upp totalt när vi gick för å sova, å nu e de helt borta.....
    Plus 6 dagar idag.....
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-12-15 10:29:52 följande:
    Skickar massor av kramar till dig!!
    Vet ju hur surt det är att få vänta på envisa små bebisar som inte vill ut.- Gick +8 dagar med yngsta...fy!
    TACK Emelle....alltid skönt med lite "medömkan" å förståelse
    Myzan07 skrev 2010-12-15 10:30:15 följande:
    Förra gången när vi närmade oss BF så gjorde vi osså det 3h innan värkar startade, så trodde detta skulle ha effekt!!! Har ju BF den 20:e å har haft alla tecken på att det e dags men ICKE! Förra gången hade jag INGA tecken...
    Slemmis släppte förra helgen, nu i helgen små blödningar har haft rejäla sammandrag/förvärkar, men nääää!
     men läste just att ridig mage kunde vara ett tecken, kör på den då för är matt i dag å kass i magen, sprungit massor på toa hela morgonen. Senaste 2 nätterna har jag sovit mkt bättre ( vilket är 2h i sträck istället för 1 h... men oj vilken skillnad det gör!)
     Men e väl bara att vänta!
     Tänk vad sista veckorna känns låååånga fast vi väntat flera månader, ja, själv är det 13 år sedan jag fick barn sist... så nog har jag väntat! <3
    (här e de 9 år sedan jag fick barn sist)

Har oxå, trots förkylning å värkar, på något sätt kunnat sova bättre, eller, jag har sovit TYNGRE de få timmarna jag fått...
    Vaknar oxå varannan timme pga blåsan, sååååå irriterande, men verkar som att kroppen nu, efter några veckor av detta, kompenserar de hela med DJUPARE sömn, alltid nått*S*

Kan ju ärligt säga att jag inte trodde JAG skulle vara en av dom som kommer gå övertien så här, men TJI fick jag....Tungan ute

• mamma smurfen

Momma... Är det något vi gravida får göra, så ÄR det att klaga, lätta på trycket...vi BEHÖVER det,
    spelar ju ingen roll om man gått ÖVER tiden,
    eller ligger i närheten, eller ens om man "bara" har gått några månader.....
    vi BEHÖVER de,  
    lika mycket som vi behöver ett vänligt ord och en kram av den man älskar

• mamma smurfen
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 21:41:59 följande:
    Nu börjar jag få svårt att få igen sambons tjocka vinterjacka

Hur klarar ni andra vinterkylan med era stora magar? Cool
    jag håller mig innomhus jag:-P
  • mamma smurfen
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 21:44:15 följande:
    Det försöker jag med göra, men har ju BM-besök och kontroller flera gånger i veckan
    jaa, du går ju på xtra ja...jag har ju tur att mannen kan vara med de gånger jag ska dit, så han hämtar mig å kör hem mig efteråt, så slipper kylan som tur e
  • mamma smurfen
    Haligh skrev 2010-12-16 11:46:30 följande:
    haha ja vi får kanske under julen allihop... senast onsdag beställer jag sen vänta till mellandagarna åtminstone...orkar inte ända till efter nyår är så LESS på att vara gravid nu!!!!
    Får man vara med i klubben för oss gravida som tröttnat på att bebbe är INNE i magen, å inte PÅ den ist???

• mamma smurfen
    Haligh skrev 2010-12-16 11:56:26 följande:
    välkommen in i gemenskapen
    TACK {#emotions_dlg.flower}
    ullabella sekreterare skrev 2010-12-16 12:00:25 följande:
    Hoppar gärna på i den klubben ;) hade bf 14/12 varje dag känns som en månad...
    Å jag hade BF den 9e*ler* DE känns seeegt...
    Har du några känningar? här moler de å värker till ibland...men inget som verkar GÖRA något...om du förstår..

En liten undran....
    Någon som har koll på BF listan som ligger i TS... HUR många av Oss som fortfarande har bebbe i magen?

Kan då inte vara många iaf.... 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)