Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Cissi7006 skrev 2010-12-09 15:40:55 följande:
    Någon som hört av 2barnsmamma?
    nej, inte sett henne i de andra trådarna heller...
    Är även nyfiken på hur de går för  LillSnurr82  ...hon fick väll vatten avgång igår med?
  • mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-09 15:56:36 följande:
    Alla i denna tråden (förutom ondar) har ju fått sin bebis nu innan BF! Ja de blir du o ja ondar som kommer o gå över tiden!!!
    Nooope, JAG e oxå kvar, inte av "fri" vilja kan jag lova*ler*

BF idag å ingen bebbe i sikte 
  • mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-09 16:03:21 följande:
    aww...så sega bebisar vi har jue! Jag har BF på söndag o den lär inte komma innan dess,de kan jag lova...den verkar aldrig vilja komma ut!

Har du några känningar då??
    joo, lite känningar har jag, de "knör" neråt, magen blir stenhård å denna värk som drar uppifrån å "rullar" neråt, ut i sidorna å ner i skinkan.... mest på kvällarna å när jag ska sova, så blir inte så mycke sova, mellan "värkarna" å kissepauserna.......

MEN om de känningarna verkligen BETYDER något e ju en annan sak....Obestämd 
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-09 16:15:13 följande:

Hello flickor igår kom elias till värden en underbar kille en ängel !
    v 37+6 kl 11.07 vikt 4150g och 51cm snittet var UNDERBAR helt wow !!
    Och jag är redan hemma klar och pigg haha som aldrig förr

Va UNDERBART, grattis till ditt lill/stora mirakel{#emotions_dlg.flower}Skål
  • mamma smurfen
    LillSnurr82 skrev 2010-12-10 13:51:40 följande:

Vi fick en dotter den 8:e december kl 22.43, 3530g och 49,5 lång 

Nu har vi äntligen fått komma hem.. Blev en jobbig förlossning på 11 timmar blev tappad 2 ggr och fostervatten som inte ville gå..men fick krystvärkar innan vattenavgång sen fick förlossningen avslutas med sugklocka då hennes hjärljud låg under 80 och ville inte stiga.. var 2 barnläkare med på slutet och 4 barnmorskor och en läkarstudent..så mycket folk. När hon kom ut var navelsträngen lindad runt hennes kropp och hon var mycket stressad och skrek inte..Hann knappt se henne, Hon fördes iväg och fick hjälp med andningen och ligga i kuvös.. min sambo fick då följa med, medans jag själv låg kvar på förlossningen och fick inte träffa henne på 2 timmar. Hon låg på avd 15 .Men hon kom snabbt igång med andningen och behövde inte ligga i kuvös längre då jag fick träffa henne 2 timmar efter förlossningen...Blev 2 nätter på special BB då dom ville hålla extra koll på henne och hennes andning. Men nu mår vi i alla fall bra alla 3 efter omständigheterna..
    Va massa hår en riktig sötis din tös=)

GRATTIS {#emotions_dlg.flower}

Då e jag "ensam kvar" med BF den 9e dec...så idag e jag BF+1...ska bli intressant å se hur många dagar jag går över tiden......
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 14:05:54 följande:

Bilderna tog jag i torsdags då vi kom hem från sjukhuset
    Hna första bilder kommer in idag på bloggen och ja magbilden oxå
    Så tänka sig 2 veckor förtidigt kom han ut och var 4150g och 51cm huvud 35cm han är vår BEBIS vår underbara pojk nu har vi tre UNDERBARA barn och denna var TOPPEN nu vill jag uppleva detta 1 gång till
    Sikken underbar kille GRATTIS igenSkål
  • mamma smurfen
    delifi2 skrev 2010-12-11 13:03:17 följande:
    SÅ här ser min mage ut efter snittet, å nu ser den ändå bättre ut än förr, förut var den mer svart
    Fii F*N...De DÄR e inte normalt.....
    Min 1a e ju K-Snittad, å min mage hade inte ett enda lite blåmärke efter ingreppet,
    Kan bara föreställa mig hur ONT de måste göra...lider med dig....

KRAM

GRATTIS till ALLA dessa BEBBAR, som "pluppar" ut till höger å vänster {#emotions_dlg.flower}Skål

Känns som att man snart sitter här ensam med mage, fast jag VET att jag inte är ensam om att ha gått över tiden....
    Men hur många e vi som gjort det? jag e ju inne på +2 idag....
  • mamma smurfen
    ondar skrev 2010-12-11 13:54:19 följande:
    Här e en till som gått över +4 idag:).
    Är det första barnet för dig med?
    skönt att man inte e ensam=)

Nej, de är 3e barnet för mig, men sambons 1a....
    har 2 killar sedan tidigare, som hunnit med att bli 9e å 11år redan,
    denna gången väntas det en tös, å sedan får det var nog med att föda barn för min del*ler* 
  • mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2010-12-11 13:53:50 följande:
    Nej då. Jag som tjyvläser o tjyvskriver lite då o då är beräknad till mitten av januari, så jag blir sist här inne! =) hihi
    säg ine de du*ler*
    Min yngsta grabb föddes i V35+4...så ALLT kan hända  
  • mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2010-12-11 14:11:08 följande:
    min plutt ska inte födas i december! =) på måndag är jag i v 35+0. hua då =)
    Nee förstår att du hellre väntar tills efter nyår

Å vill de sig riktigt "illa" för min del så kan till å med jag få bebbe då, iom att det här i Gbg tillåts att man går till V43 innan man blir igångsatt, förutsett att mamma å bebbe mår bra då såklart....
    OM det händer, så kommer jag att vara i V43+0 den 30Dec......visst låter de underbart*S* 
  • mamma smurfen
    ondar skrev 2010-12-11 14:18:32 följande:
    aha:), gick du över o isf hur länge, med de andra två? Spännande med en flicka den här gången:D.
    *ler* jaaa helt enormt "konstigt" att få en tös att ta hand om...hur GÖR man då lixom

Med grabbarna gik jag inte över alls...
    Med etta, vart det planerat K-nitt pga att han låg i säte, LÄKARNA tyckte att jag skulle föda säte, för de "behövde ÖVA"....jag vart på vändningsförök, som inte lyckades, proppsade på K-Snitt, å fick igenom det, så han kom till världen den 15juli 1999, på sin BF-dag=)

Kille nr 2 kom tidigt...V35+4, vart kissenödig på morronen, å på väg till toan så gick vattnet, bara så...inga förvärkar, inga känningar inget ALLS typ*S*
    Åkte in på kontroll, där de konstaterade att "ja vattnet HAR gått, men allt e oki" å fick åka hem igen, med vetskapen om att det inte kommer igång innom 72 timmar så blir jag igångsatt...
    han föddes den 15 juni 01  

Å så NU då...finns INGET mönster för mig att följa ALLS, kan bara säga att det är SJUKT irriterande ..
    Har mer eller mindre förväntat mig att hon skulle komma ut redan sedan V37, men nooopps ....hon verkar trivas alldeles utmärkt i magen*S* så får se hur många dagar jag ska gå över tiden, men sedan haar jag ju fått "testat på" allt*S* tidigt, K-Snitt å att gå övertiden

Fick precis tipset att pröva med laxermedel , en bekant hade fått det från sin BM...kanske ska pröva
Svar på tråden December Bebis 2010 :)