Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Min sambo jobbar ensam natt på ett behandlingshem, så han får blixtinkalla någon annan om det går fort. Därför måste jag ringa honom så fort jag har några känningar. Men å andra sidan jobbar han bara tre nätter i veckan, så det kan ju lika gärna bli när han är ledig

Största problemet är att hinna få hit barnvakten till lilleman om det går fort.

Nu har jag inte haft så stora bekymmer med snabba förlossningar, de har ju varat 12-24 timmar, så det verkar lugnt. Men pga min GBS ska jag ha penicillin sex timmar innan bebisen föds så vi får inte vänta för länge med att åka in.

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2010-11-23 13:47:59 följande:
    Får hoppas den kommer när han är ledig då
    Han är pappaledig from 21 dec, jag har BF 25 dec och aldrig hittills fått före v 40, så det räknar vi med
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2010-11-23 13:57:32 följande:
    Gör vi då
    Min ska vara pappaledig i mellandagarna, & sen de 10 dagarna man får ibörjan såklart...så blir inte så mycket jobb i dec kanske mysigt!
    Min man skulle jobba natt hela julhelgen, och det är ju inte så bra om vi skulle behöva åka in då - det är ju inte världens bästa tid att hitta vikarie - så han valde att ta föräldraledighet för Charlie from 24/12 (sista arbdag 21).

Han har kvar sina två pappamånader för Charlie, så vi ska vara hemma tillsammans alla fyra i minst två månader
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2010-11-23 14:02:32 följande:

ne det är det juh verkligen inte!

Åhh vad mys det låter jag har kvar dagar på de andra två som jag tar ut & sambon tar på vår gemensamma inte lika länge som er dock men lite iaf

Charlie är ju bara 1 år, så det kan bli lite väl tufft att vara ensam hemma med två små i början. Man önskar att alla fick vara hemma och dela den första tiden.

Min man har ju jobbat sovande natt hela tiden sen Charlie föddes, så han har varit hemma hela dagarna under hans första år och inte missat mycket.
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-11-23 14:19:49 följande:
    Hej igen, kom hem precis, å mannen åkte tillbak till jobbet.....
    Behöver kanske inte säga att de va falsklarmObestämd 

Dom tog en ctg kurva, som såg bra ut å sedan kolla dom på tappen...
    Konstaterade att det såg "stängt" ut, men att det är slemproppen (den berömda) som gett sig, i väääldigt
    lätta flytningar, men tappen va mjuk iaf, så alltid något*ler* 

Hos BM va mina prover bra, 131 i järn, utan tillskott, så de va riktigt bra=)
    Mitt Blodtryck däremot vart lite högre än normalt, låg idag på 135/80, så nu skulle jag verkligen ta de lugnt sa hon*S*
    jag GÖR ju inget annat*S*
    Ang SF måttet (som jag va mest nyfiken på iom att de vart stilla 2 mätningar i rad)  hade nu skuttat iväg från 34 till 37Solig

Så summa summarum....ingen bebbe i sikte, men hellre en bebbe som mår bra i magen, än en som inte mår braFlört
    Trist med falskalarm... men nu är det ändå inte långt borta!

Och 135/80 - det är ju ändå ett jättebra blodtryck!
  • Mysmamma70
    Emelle skrev 2010-11-23 14:25:40 följande:
    Gud så lyxigt. Min sambo ska jobba (enl. schema) hela jul och nyår
    Hoppas hon kommer innan så klart, men ganska nära BF på ett sätt så han kan ta ut sina 10 dagar vid jul och nyår utan att behöva dela upp dom i olika omgångar...
    Vi har ca två veckor på vår yngsta kvar som gör att vi kommer ha en lång semester ledighet i sommar tillsamans i allafall och det känns ju skönt om än väldigt långt borta!
    mamma smurfen skrev 2010-11-23 14:19:49 följande:
    Hej igen, kom hem precis, å mannen åkte tillbak till jobbet.....
    Behöver kanske inte säga att de va falsklarmObestämd 

Dom tog en ctg kurva, som såg bra ut å sedan kolla dom på tappen...
    Konstaterade att det såg "stängt" ut, men att det är slemproppen (den berömda) som gett sig, i väääldigt
    lätta flytningar, men tappen va mjuk iaf, så alltid något*ler* 

Hos BM va mina prover bra, 131 i järn, utan tillskott, så de va riktigt bra=)
    Mitt Blodtryck däremot vart lite högre än normalt, låg idag på 135/80, så nu skulle jag verkligen ta de lugnt sa hon*S*
    jag GÖR ju inget annat*S*
    Ang SF måttet (som jag va mest nyfiken på iom att de vart stilla 2 mätningar i rad)  hade nu skuttat iväg från 34 till 37Solig

Så summa summarum....ingen bebbe i sikte, men hellre en bebbe som mår bra i magen, än en som inte mår braFlört
    Så skönt att bebisen mår bra ju. Även om man vill att doms ka börja vilja komma ut mer o mer. Och jag sa ju att magen kan skutta iväg flera cm
    När är BF? Vi har 25 dec?

Blir det inte problem om bebisen föds när din man ska jobba, eller har han ett sådant jobb så han inte behöver ersättas?
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-11-23 14:51:27 följande:
    ja verkligen  trist, men ...peppar peppar, som du säger så BÖR de ju inte vara långt borta iaf=)

Ang trycket så brukar jag ligga stadigt på 120/70, så för min del e ju 135/80 högre,
    men hon påpekade oxå att som högt blodtryck räknas det inte föräns trycket ligger runt 170/90 å DIT e de ju låååångt kvar=)

Kan hända att hon ville jag skulle ta de lugnt pga att jag har en huvudvärk som ständigt finns där, inte så den gör ont, utan mer molande, "jag-finns-i-bakuvudet" känsla , å även på hjärtklappning i mellanåt.
    Ja, man brukar ju räkna en 30 %-ig ökning som en höjning, och då ska du ändå upp i 140/90 (det är mest undertrycket som brukar vara alarmerande) innan det räknas som högt

Men det är självklart att du ska ta det lugnt!
  • Mysmamma70

Är det någon som är nära BF och oroar sig för vädret?

Här i Skåne hemma hos oss är vi ju varken nära BF (35+2) eller har busväder heller, bara lite snöblandat regn

• Mysmamma70

37+0 är 37 fullgångna veckor, då är man fullgången, tror inte att det skiljer sig mellan olika landsting.

• Mysmamma70

Vaknade och var jättehungrig, det vill inte gå över, så jag var tvungen att stiga upp och fixa choklad och mackor

På dagarna får jag inte i mig mycket nu, magen är full av bebis Tungan ute

Svar på tråden December Bebis 2010 :)