Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-11-26 21:54:36 följande:
    Här har vi det mys.... vi brukar spla in Robinson och kolla på fredagar, sen så har vi hittat en ny serie på 6:an "spartacus, blood and sand"
    Ingen bebis som håller på heller, helt lugnt i magenoch inget tryck neråt, men det blir det lätt när jag går och det gör djävulskt ont
    Min man jobbar natt, tonårssonen är på disco, tonårsdottern ligger utslagen med feber och lilleman sover sedan kl 20, så jag har inte mycket annat att roa mig med än er, Facebook och Idol
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Momalicious skrev 2010-11-26 22:26:14 följande:
    Nej, ingen förlossning här inte ;)
    Rackarns! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Mysmamma70
    linasmama skrev 2010-11-26 22:32:59 följande:
    Ingen förlossning här heller..

Vi har ätit potatisgratäng och kött sen kladdkaka massa läsk och godis Drömmer Kollade på kommissarie späck nyss och kan inte påstå att den var speciellt bra, väldigt överdriven.. Vi har varit förlovade i 7 månader idag Hjärta
    Grattis till jubileumet!
  • Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-26 22:55:26 följande:
    Ni som väntar ert 3:e el 4:e, 5:e barn. Startade era förlossningar någorlunda lika?? Typ vattnet gick med alla och slemproppen osv.??

För mig startade de bara med värkar....vattnet och slemmisen gick på förlossningen. Tänkte om de kommer o bli samma igen?? RIsken är kanske större för de??

El kan man förvänta sig att den ska starta helt annorlunda denna gång??
    Jag väntar fyran. Ettan och tvåan startade likadant - med värkar.

Trean blev jag igångsatt med pga HF.

Hela slemproppen har bara gått med ettan.

Med de två första tog de hål på hinnorna under förlossningen, med trean gick vattnet när jag var öppen 8 cm.
  • Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-26 23:05:01 följande:
    Ah ok....sitter o tänker hur denna förlossning ska starta!! Skulle gärna vilja att slemmisen el vattnet typ gick! Så man lixom visste att de va på G.
    Jag funderar också på hur det ska starta och undrar om jag ska lägga lite plastad frotté i sängen ifall vattnet skulle gå. Eftersom det inte gjort det innan borde ju sannolikheten vara högre, eller tvärtom kanske
  • Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-11-27 06:46:46 följande:
    Finns en skitrolig när en gravid kvinna dansar också haha..
    Men det är väl bara hos en väldigt liten procent som faktiskt vattnet går hos först har jag för mig ? 
    Ja, det är bara 10 %.

Så frågan är om sannolikheten är större när man fött tre barn utan att det startat med vattenavgång, eller om den är mindre

Jag ska nog iallafall gardera mig med plastad frotté under lakanet
  • Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-11-27 08:27:22 följande:
    byta blöja på sonen ;) inte mig själv hahaa..
    hihi
  • Mysmamma70
    Saliva123 skrev 2010-11-27 09:49:34 följande:
    Läskigt och förrädiskt att inte känna av det! Hur stor var Charlie då han kom? Liten?

Bra att mäta äggvita hemma också, jag har köpt en bltr-mätare, men åker iaf in 2 gr/v för att kolla allt, framförallt urinen. Borde jag ju ha gjort förstås. Inte superhypat att åka till bm hela tiden, kommunalt ca 1 timme en väg. Hoppas du slipper den här gången! Det ska ju vara mindre risk andra barnet med samma pappa iaf. 
    Han var STOR

På TUL i v32 viktuppskattades han till normala 3,5 kg. När han föddes vägde han 4170, så han hade haft det jättebra därinne i magen trots min HF (och den utvecklades ju inte förränn i v 40)

Jag har fått låna BT-apparat och fått stickor av BM, men jag tror de går att köpa på apoteket.

Jag har lite motstridiga uppgifter - en del säger att risken är mindre med samma pappa, andra säger att risken är större när man en gång haft det. Dessutom hade både min mor och syster HF vid båda sina graviditeter.

Men jag tänker slippa det den här gången
  • Mysmamma70
    linasmama skrev 2010-11-27 16:17:26 följande:
    En fråga tjejer, vilka storlekar har ni tvättat på kläder?! Hittade massa kläder i 62 men vet inte om jag ska vänta med att tvätta det tills det börjar bli dags att ha de eller om jag ska tvätta de och lägga i byrån?
    Jag har tvättat 50-56, 62:orna får vänta lite

Nu är julklapparna till tonåringarna avklarade! Vi var på MediaMarkt och köpte varsin TV till dem. Mannen och jag har gemensamt köpt nya sängar som julklappar till varandra.

Så nu återstår bara några småsaker till mamsen, pappsen och lille Charlie. Skönt!

Det var ett bussnöväder när vi körde till Lund idag Tungan ute
  • Mysmamma70
    Haligh skrev 2010-11-27 17:48:12 följande:
    Moahaha man kanske ska be nån skrämma en då, är grymt lättskrämd det värsta är att jag nog skulle kunna råka slå personen ordentligt för jag blir så jäkla skral! Lite konstigt att man lyckas filma, de måste ha övervakningskamera hemma? Sitter och väntar med finstassen på, ska på kalas och väntar på ett par kompisar som ska komma hit på fördrink, så jag har hållt på o fixa med spriten och det är allt man blir lite sugen så här lång vit period har jag då aldrig haft - april senast! Vansinnigt mkt sammandragningar nu, kom knappt nån vart när jag var ute. Men nu är det lugnt så inget på g...4 veckor idag!
    Du och jag har samma BF
Svar på tråden December Bebis 2010 :)