Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-05-26 21:52:34 följande:
    Nej för tusan, jag har inte det & har knappt haft det heller...& min bebis mådde bra för en vecka sen iaf
    Okej tack vännen att du gör mig lugn igen.

Varför har man molvärk innan bim och efter bim och efter man fått + och håller i sig i några veckor men sen är dom puff helt borta bland moln.
    Mina försvan i vecka 7-8-9 typ sen var det inget mer.
    Trodde man skulle ha det hela tiden då barnet växer ju hela tiden 1mm varje dag.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Dessa symtomer hos mig
    Gassig i magen haha fisser o fisser igår kväll ja ''rekord'' haha 7 finssar på 3min
    Hunger äter bara 2 ggr på 1 dag men äter något mellan om jag skulle behöva
    Trötthet som bara den kommer och går lite olika
    Flytningar ja dom kom tillbaks idag så dom slipper jag inte
    Kärlekshandtag hahaha jora rumpa och höft och tax örone (brösten)
    Humörsväningar men ej lika mkt lite lugnare

Symtomer jag inte har längre
    Kissnödig
    Förstoppning
    Molvärk
    Ömma bröstvårtor
    Humörsväningar (lägger till symtomer oxå)
    0 sex lust här med!!! BIG NOW
  • 3 barns mamma84
    MajMamman08 skrev 2010-05-26 22:05:06 följande:
    Nyss hemkommen från grillfest me jobbet! De flesta drack vin till maten, oups! Va va min förklaring?? hehe! kände mig som ett fån!,fatta att en förstod va de va frågan om,he!Öh ne me jag gillar inte vin så mycket.....gah va säger man lixom?? usch så pinsamt!! Alla undra lixom varför man inte drack:-O Va bara de som körde bil som inte drack,haha och ja körde inte bil!!Ja men himla kul har de varit i varje fall och så skönt när det inte är jobbsnack!!! De gillar vi
    HAHA låter som en rolig grillkväll men haha ja man måste ju hitta på något om man inte vill försäga sig ännu

Vin är äkligt och det vet alla som är med mig haha men något annat som cigg ga det gick inte att ljuga jag är ju beroende av cigg och alla på jobbet visste det
    Så när det var rast och ''jag'' skulle ut o röka tyckte dom så var jag bara tvungen att hmm jag röker inte ''jasså är du gravid'' hahaha JA
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-05-26 22:14:31 följande:
    Åh en cigg kan jag bli så sugen på ibland, ja jag vet man ska inte röka när man är gravid, men sugen kan man väl bli speciellt nu på sommaren...Blir jag alltid, oavsett om jag är gravid ele inte...
    Jag kan känna fortfarande röklust men jag slutade ju 16 april när jag var 100 på att det var ett + jag hade
    Sen har jag inte rökt''duktiga jag''
    Men kan ibland känna att gud nu e det varmt och man ska ''grilla'' och ja du vet ciggen i fingret och bara koppla av!!

Men ja sen är det ju äkligt nu det borde smaka skit i munnen haha så nej inte en cigg nu nej nej kan känna sug men att ta nej det vill jag inte för jag vet att det är skit nu

Men men säger om ca 9 månader haha ja i Nyår då ska jag dricka och röka och festa och njuta av min bebis
    Jag kommer inte att amma då jag inte får bröstmjölk.
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-05-27 10:15:44 följande:
    Nej det skulle vara skit äckligt att röka nu, men som sagt ibland kommer suget, speciellt på sommaren...Jaså? Vad tråkigt...är juh så smidigt att amma.... Det fixar du Ja det kommer jag med...men vad bra med ett tips Jag tycker den alkoholfria ölen från carlsberg är helt okej med...Jaaaa brie ost, saknar jag med...brieost med salami baguette, mmmm....men man kan väl äta den om man upphettar den, men det är inte samma sak....hahaha Ringo, ja, det var väl inte så roligt, brist på fantasi... Ja nu är det fint, jag är med ledig, ska läsa lite nu på fm bara, men skulle väl bli sämre i em :sÅhh elvira är  fint...Haha jag har alltid sagt jag ska ha fem barn Börjar luta ditåt med hihi... Låter juh som en kanon idé
    Amma nej aldrig mer nej nej nej TACK!!
    Ammade dottern i 2 veckor gav upp då inget kom och jag började få blod istället.
    Sonen försöket jag men efter1-2 min gav vi alla upp han ville inte ha helt änkelt.
    Han var ju för stor för att ha tid till just amma som alla sa.
    Så han fick Ersättning på 120ml hehe hungrig kille

Min mamma kunde inte häller amma
  • 3 barns mamma84

så nu har man gjort mat haha jag fick för mig att koka pasta sen steka ärtor och majs tillsammans och hällde på cremfres hihihi GOTT   jag tycket om det iaf ja jag e gravid hihihi är alltid så när jag e gravid att jag kan ta vad som hällst

• 3 barns mamma84
    wildahallon skrev 2010-05-27 10:23:42 följande:
    6 dagar till jag gått 12 fulla veckor, LÄNGTAR! Känns som man kan pusta ut liite då iaf =D. Förresten så håller graviditeten på att ta kål på mig, ska det aldrig vända?Mår så fruktansvärt illa :( HELA dagarna :(
    Låter inte roligt alls {#lang_emotions_frown}hoppas du blir bättre snart.
    Jag mådde illa (ej spyt) men vecka 7-8-9-10-11+ sen gick det över äntligen nu är jag i vecka 11+1 vecka 12 och jag känner mig TOPPEN nu kan graviditets njutningen börja
    Nu håller vi tummarna för dig oxå.
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-05-27 10:48:23 följande:
    Jag är rätt kräsen, helst husmanskost ska det vara & rejäla portioner
    Hahahaha vadå jag e oxå Krøsen ''hostar''
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-05-27 11:22:57 följande:
    Jag ska heller inte amma.Har ammat ca 6 månader tidigare men haft väldiga problem med mycket mjölk och mjölkstockningar osv.Så dels därför + att jag gjorde en bröst.op efter yngsta sonen gör att jag väljer att inte amma denna ggn.´ Stackare , jag mår ju också skit...vet hur det är. Hoppas med det släpper snart!
    Bröst op hur mycket gick det på ?
    Du kan maila mig inbox om du vill..
    Jag har tänkt på detta men jag vet inget om just detta.

Ja då e jag inte ensam alltså det finns så många mammor i Fl som hoppar på en när man säger jag kommer inte amma ja bara för att det inte går.. då säger dom
     ''alla kan om dom vill'' detta är bra för dit barn bla bla bla ...
    Trött på att höra!!
  • 3 barns mamma84

Imorgon är jag på 200 hehe och bara 12 dagar kvar till Rutin ultradljud

Svar på tråden December Bebis 2010 :)