-
Anairda skrev 2011-06-10 23:01:20 följande:Japp hon äter inte alls mycket men går upp ändå haha och växer så det knakar! Våra bebisar är underbara oavsett längd o vikt! -
Huvudomfång ligger ca på 46 här med för elias han hade huvudomfång 37 cm som nyfödd
Ebba hade 35 cm huvudomfång vid 6 månader hade hon 45cm
Amadeus hade 40cm huvudomfång som nyfödd och vid 6 månader hade han över 46 ca och mvc var inte förvånad alls
-
Har ju sagt innan att e vägrade potatis och morötter och allt möjligt i men nu igår gjorde jag igen och han åt upp en stor barn burks mat (hemlagad) oj vad gott det var haha
Idag gjorde jag samma sa jag kokade morötterna och potatisarna med grönsaksbuljong liten bit + lagerblad och sen mosade med gaffel och la i smörklick hade också vatten kvar sen åt han som en häst gjorde också så att han har det några dagar till. Ska till IKEA när vi får pengar och då köper jag in massa fryslåter till honom. nu har jag burkar av barnburkar 8 mån + små för 4 mån + 5-6 mån
Skönt nu äter han det igen

-
Idag ska vi äta köttfärslimpa och potatis morötter och brunsås så ska ge honom de också
han bara älskar det ju

Vad ska ni äta idag ?
-
Jag hade jätte jätte lite jag tog inte än halv utan mindre del så jag har använt det nu 2 ggr i små delar och har fortfarande kvar i kylen så det finns fortfarande massor kvar. så det är inte mkt salt han får då. Och min mbc sa att lite salt och socker är okej att ge. jag fick ge honom kryddor och kanel socker salt men i små mängder.
Jätte skönt att han äter nu hihi nu blir det matlagningar .-)
Mysmamma70 skrev 2011-06-12 18:25:54 följande:Skönt att han äter, 2barns, men du bör undvika buljongtärningarna, de innehåller jättemycket salt
-
D droppar haha jag glömmer men jag ger honom då jag kommer ihåg
men nu ska jag göra så att jag lägger dom tillsammans med ersättningen och vällingen så jag har dom där så när jag ska ta välling + ersättning så kommer jag ihåg dropparna med.
Elias får risgrynsgröt med kanel och havgregrynsgröt med banan sen mat och vatten och babydricka och välling och ersättning
Han får gröt 2 ggr på kväll + morgon sen vällingen natt/morgon och gröt morgon sen får han varm mat 2 ggr på dagen först lunch sen middag med oss
-
bvc
3 barns mamma84 skrev 2011-06-13 11:10:05 följande:Jag hade jätte jätte lite jag tog inte än halv utan mindre del så jag har använt det nu 2 ggr i små delar och har fortfarande kvar i kylen så det finns fortfarande massor kvar. så det är inte mkt salt han får då. Och min mbc sa att lite salt och socker är okej att ge. jag fick ge honom kryddor och kanel socker salt men i små mängder.
Jätte skönt att han äter nu hihi nu blir det matlagningar .-)
-
Elias med men jag gjorde så att jag gav vatten + ersättning och välling och värmde inte utan gav kallt till honom sen ville han ha varm mat

-
Elias fick 2 st och började när han var 2 veckor gammal !! hans andra är redan slut

-
han började redan han var 2 veckor här i dk börja man innan sverige då e det 4 veckor ? ca så 5 droppar dagligen så nu e han 6 mån
thegoddess skrev 2011-06-14 19:51:37 följande:hur har ni lyckats med det?? hehe
jag brukar inte glömma och här är det 1/5 kvar i första flaskan
finns det olika märken kanske