Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Näh nu blir det att hänga upp kläder ute elias ligger i sin sittvagn här ute och leker med sina små bollar som han fått låna av storebror som är hos dagmamman. Ebba är hemma idag då hon plötsligt fick feber på 38,8 såg att hon hade blivit biten men det ser ut som myggbet men också geting stick svårt denna men det var en RIÄL svullnad igår stenhåd och än nu med så OMÖJLIGT att det var mygga som gjorde detta ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Har aldrig i hela mitt liv läst böcker om barnens utveckligar tycker det är fel på sätt och viss. Jag vet bara hur mina barns utvecklar är då jag har mellan rum på barnen och 3 st.

Jag har inte koll på något jag vet bara att elias har det bra och är en glad pojk. Idag har han skrattat HELA dagen haha hade en socker bomp jo han fick smaka 2 teskedar tårta idag *fnissar* så han har bara skrattat och varit så glad att vi tyckte att det var nog dags att busa av honom så han skulle bli trött men näh haha där låg han i sin säg och garvade rumpan av sig typ

Ebba förjar skolan i höst med 1 augusti redan och Amadeus dagiset också STORA stegen herregud !! man ska ta vara på varända dag !!

delifi2 skrev 2011-06-28 20:01:38 följande:
    Ni som läser mycket böcker om barns utveckling osv, måste bara fråga vrf ni gör det?
    Menar inget illa eller så, men personligen tycker jag det är så onödigt, ens barn växer upp iaf och även om man inte tänker på det så finns det i det undermedvetna att nu är h*n så gammal så nu ska h*n klara det, göra det osv.
    Å så blir man orolig vrf mitt barn inte klarar det när alla andras gör det.
    Den här småbarnstiden frå man aldrig igen, tro mig. Rätt var det är så tar de studenten, för det går sjukt snabbt.
    Hade en student föra året och nästa år är det andra tjejens tur, Elliot börjar i 1:an till hösten och ser man på kort och så fattar jag inte var den lilla killen har tagit vägen.
    Njut av den här tiden för snart börjar de på dagis och man börjar jobba och man hänger inte med lika mycket hur de utvecklas.
    Jag har aldrig njutit så mycket av Olivia som jag har gjord med de andra och jag njuter verkligen, vet inte om det kan bero på att hon är mitt sista barn

Jag har aldrig hållit reda på vilka utvecklingsfaser dom är förutom vid 3 månader då de börjar bli mer hungriga, men det märktes så tydligt med alla 5.
  • 3 barns mamma84

Elias fick äta gröt i går inte fösrta gången en jag hade en paus från mat för o se .. idag har det gått bättre. Men iaf jag kokade gröt och mjölk+ vatten då han inte får ersättning längre det har vi slutat med. han får välling. men iaf så gafflade jag risen i mindre bitar det gick mkt bättre

Typs som jag gör jag ger hemlagat jordgubbs sopp / kräm till barnen till gröt och som mellanmål mellis ..

LokesMammi skrev 2011-06-28 20:54:56 följande:
    Idag fick Loke smaka gröt, panama minutris blandat med hans mjölkfria ersättning, och katrinplommon puré på. Första skeden gick bra, men sen blev det grimasch o rysning! =) hehe
    Köpte jordgubbar idag, tänkte testa o göra sylt till honom o se om han tycker det är gott o om han får nån allergisk reaktion. =)

Tänkte också på detta med syskon, har sökt högskola till hösten o det känns bra o gå klart tre år, få ett fast jobb o sen skaffa syskon.......om han inte hinner bli för gammal! =)
  • 3 barns mamma84

Gillar inte häller och ge jag har inte get elias burk alls och han blir 7 månader men han fick av mamma som 4 mån beby men det gick hmm sådär åt och spotade ut men åt haha knäppisen

Jag ger hemlagad men som igår den jävla potatismosen ja i förgår säger bara panik !! jag ville skippa allt och bara köpa burk men jag vill inte lägga i massa pengar som jag själv kan göra mkt bättre.

Hur är det med allergin ?

LokesMammi skrev 2011-06-28 21:03:54 följande:
    Vi har haft uppehåll på puré under en vecka då han spottar ut allt. ska ge honom broccoli puré imorgon får vi se vad han säger om det.
    Ja, gillar inte o ge färdig fabrikat. Vill göra så mkt själv. Sen känns det säkrare med hans allergier också.
  • 3 barns mamma84

Det låter ju lättad från en mors hjärta sen vet du ju nu också vad du kan ge och vad du inte ska ge . hur blir det då han börjar dagis ?

LokesMammi skrev 2011-06-28 21:18:04 följande:
    Ne, det är bättre o ge dom hemlagad mat. Mycket godare också. En färdig burk då o då kan man ge. =)

Jodå, den är där. Han ser mkt finare ut nu. Så nu gäller det o hålla honom från allt han inte tål så kanske det växer bort! =)
  • 3 barns mamma84

ååh okej ja dagmamman är bättre tycker jag med. alltså jag såg inte som dagmamma var bra innan jag testade detta då danmark inte tar barn under 3 år på dagiset likom. så Amadeus har haft det jätte bra hos henne och han älskar henne. hon är jätte snäll och sen får man födelsedags precenter och julklappar hon köper till amadeus och amadeus får vara med och göra själv klappar till oss som kan vara från målade saltkoppar jätte GULLIGA eller mugg eller tavlor

När han börjar dagiset så ska jag ta elias till henne i januari jag skippar nämligen december då det är lov man tar ju ledigt då och då kanske det jag kan störa mig lite på men så är det ibland.

Ja bättre o ha en man vet somsagt så vet man vad den personen kan ge och inte ge och det blir en bra mellan dagmamman föräldrarna och barnet.

LokesMammi skrev 2011-06-28 21:23:13 följande:
    Ja precis. Allt blir så mkt lättare när man vet vad det är för fel! =)
    Ska försöka få honom till dagmamma, känns säkrare då hon har mindre barn o hålla reda på! Lättare o ge honom det han får äta! Vill INTE ha honom på förskola! Har lagt förskola som sista hand på ansökan! =)
  • 3 barns mamma84

Jora innan 1 år och så kan man ja här iaf lämna vid 5-6 månader men jag som mamma kan inte det tyvärr. Jag vill inte missa E:s utvecklig som att börja krypa och gå ja ni vet vi som är mammor så jag kommer att lämna då han är 1 år + 24 dagar 1 januari

LokesMammi skrev 2011-06-28 21:36:31 följande:
    Gick själv hos dagmamma när jag var liten pga min allergi! Haft praktik på förskola, insäg då att jag ska ha dagmamma! =)
    Här börjar man hos dagmamma samma ålder som förskola dvs 12 mån. Vet inte om man kan börja innan hos dagmamma, jag började innan 12mån, vet inte hur det är nu..........
  • 3 barns mamma84

Ebba gick på dagis och var 1 år och Amadeus gick på dagis när han var 9 månader (sverige)

Nu Danmark och Ebba började dagiset direkt vi flyttade hit 09 .. och Amadeus med hos dagmamman han blev 2 år här i danmark .. Nu blir han 3 år 14 aug men börjar 1 aug och Ebba är 6 år och börjar skolan 1 aug .

Svar på tråden December Bebis 2010 :)