Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Äl kan komma innan man tror det är dags jag hade äl redan 4 dagar efter min mens och jag blev gravid ..

Momalicious skrev 2011-06-29 10:35:00 följande:
    Yes, men jag är inte gravid :p även om jag skulle vara det är det väl mer eller mindre omöjligt att börja må illa typ 4 dagar efter äl :p
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2011-07-05 14:37:07 följande:
    Har hållt på som en TOK med att tapetsera i hallen de senaste dagarna, får ju inte jort allt på n gång för lillan vill ju inte bara ligga snällt på lekmattan hela tiden*ler*

Det mesta är nu klart iaf, och så fick jag min photowall på posten idag!! Skrattande

Specialbeställd bild:

Den blir blir i formatet 180 bred och 245 hög....vad tycks?

Så sött och massa hår *fnissar*

Vilken tapet blev det i väggen ?  
  • 3 barns mamma84

Maten med elias går UNDERBART bra nu jag är jätte nöjd !

Elias äter varm mat 3 ggr på dagen och gröt 2 ggr på dagen och ersättning i mellan om det skulle behövas + vatten sen får jan turkiskjogyrt med banan eller kiwi i sen har jag gjort äppelmos (hemlagad) som jag också ger honom   nu ser man att han gått bra upp i vikt hihi vågar man gissa på 10 g Jag är så nöjd och det går så bra. Jag plandar i massa gröt som brockoli spinat ger jag honom med och blomkål och morätter och ärtor .. gjordgubbskräm (hemlagad) som han oxå får ..  

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-07-05 12:36:23 följande:
    Ni som har sittdelen i vagnen.....har ni fårgrejen i då med (ni som hade en i liggdelen)
    Jag har satti i fårgrejen i sittdelen, men med tanke på hans allergier o att den inte är köpt på barnavdelningen så har jag en filt mellan den o honom, som hela tiden lossnar :/ Sen är det svårt o spänna fast honom då........kanske ska ta bort den, men är rädd att det ska bli för hårt........
    Jag har sittdel men jag har min åkpåse än kvar i sittvagnen. När det är kallt så tar jag den upp och stänger till när det är varmt ligger han bara i den men den är öppen sp han ligger bara på den ..
  • 3 barns mamma84

Nya ljud från herrens mun kommer nu mer och mer och en glad och lycklig jag som bara ølskar nør det går fram med utvecklingen

''baba'' ljud ''brumbrum'' ljud glada toner och lessna toner och bestømda toner lipar med tungan och och gör bli ljud eller var det helekopter ljud haha ja något är det som han hade innan men som kommer mer och mer från hans söta mun

Sitter nu med längre stunder ca 4-5 minuter mer rakrygg och krypställningen är redo snart så kryper han här bland oss vänder och har sig och är så BESTÄMD av sig att han ska snart krypa och ger inte upp

Och om 2 dagar är han 7 månader min pojk

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-07-06 15:11:39 följande:
    Varit hos barnläkaren idag. Loke väger 6490 o är 64.7 kort. :( Han har gått upp ca 200g o växt 7mm på tre veckor! :(
    Han blir 6mån på måndag. Ska till bvc för läkarbesök o spruta, får se vad dom säger, speciellt läkaren när hon läser hans journal =)
    Hur mkt ''ska'' dom väga vid 6 månader ??
    Jag har inte 6 månaders kontroll här i dk alls utan jag har kontroll 3 aug och elias blir 7 månader om 2 dagar på fredag ..

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-07-06 15:16:32 följande:
    Över 7kg iaf om jag kan tyda kurvan rätt. Dom "ska" iaf gå upp 100g/vecka.
    men alla barn växer ju i olika takt .
    så länge han har det bra o äter som han ska e det ju bra.

Var i kurvan är han nu då ?  
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-07-06 15:27:03 följande:
    Han ligger lågt pga allergin! Han kräks riktigt mkt pga all eksem. Behåller inte mkt mjölk i magen.

Han ligger tre streck under "normalkurvan".
    Men vad säger mvc och läkarna om detta ?
    Ger du honom just nu bara välling eller erättning eller bara ammar honom ?
    Har du testat med mat men i små mängder och hoppar över de han inte kan ta i sig.

Det är jobbigt detta. jag hade så ett tag med E han vägrade äta mat och hade välling bara ändast som han fick som han med spydde upp ''fontän'' i hög mängd. nu äntligen äter han och har gått mkt upp i vikt ser klart och tudligt på honom nu och bilringar överallt. men jag förstå hur jobbigt det är jag var så lessen då han bara drack välling och vägrade ta i sig maten jag gav ''tvingade'' honom. han låg under normal kurvan vid 3-4 mån kontrollet men nu ligger han över normalkurvan och ligger en bit upp nu i högsta kurvan.

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-07-06 16:24:06 följande:
    Har varit hos barnläkaren idag. BVC ska vi till nästa vecka på 6mån besök
    Läkaren sa inte så mkt om hans vikt. Vi pratade om hans utslag, kliandet, sovande, det jag ska undvika o sånt.

Han "lever" på bröstmjölk. Får ersättning ibland. Försöker ge 2ggr/dag men han vill inte ha! Smakisar har vi gett sen han var 4½månad. Gröt har vi börjat med nu. Jag gör iordning ½portion o han äter upp ½ av den.
    thegoddess skrev 2011-07-06 16:14:34 följande:
    tror inte direkt det finns nån vikt dom SKA väga utan dom kollarväl mer hur just varje barn följer sin kurva.
    men ronja vägde ju 8030 på 6 mån kontrollen och hon ligger strax strax över mittmedelkurvan men sen så var hon 65 cm lång och där låg hon strax strax under den mitt medelkurvan
    BVC sköterskan har inte lagt mkt notis till att han "ligger underkurvan". Det var mera när han gjorde ett vågrätt streck på kurvan som jag fick träffa läkaren. Vikten börja bli rak vid 4månader. Men enl den kurvan så "ska " han väga över 7kg. Plus att de mammor jag ungås med som har januari o februari barn så väger alla dom över 7kg.
    Tar du provat med potatismjöl på kroppen ?

Okej men skönt iaf att han får i sig lite men hoppas det snart blir bättre.
    Ta bort ''smakisarna'' börja med 6 mån och mixa och ge om han vill ha. sen kan du tilllägga olja och smör i ersättningen gröten och maten.  
Svar på tråden December Bebis 2010 :)