Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Skrattande

TACK alla!!! Håll tummarna e ni snällaDrömmer

Kan ju säga att dom inte blir mildare, utan snarare "tyngre" vart tiden lider...
    Börjar blli jobbigt att andas igenom dom nu, men forfarande ligger de på ca 7 min emellan...

Sambon e nog mer nervös än mig...han har kollat BB väskan 2 ggr, å just nu kollar han av att allt e OK med hemmet, tömmer kattlåda osv.....SÖT e han  
  • mamma smurfen

Hej i dimman har fått en EDA som nu gör verkan...öppen 7 cm .... Så idag får jag å sambon snusa bebbe....ÄNTLIGEN!

• mamma smurfen
    Hej alla tjejjer  

Har inte ork att gå igenom alla nya inlägg sedan i lördags, å säger grattis till de som blivit mammor sedan dessNalle

Ville bara säga att vi nu äntligen kommit hem  

Ellie kom ut 07.40 den 18 Dec.... vägde hela 4360g och var 50 cm långHjärta

En mer utförlig berättelse kommer sedan, massa kramar till er alla, speciellt till er som forfarande får vänta på era mirakel{#emotions_dlg.flower}
  • mamma smurfen

Hej och god fortsättning=)

Har haft det lite kämpigt här med allt efter förlosningen den 18e...
    Jag fick en sfinkerruptur grad 3-4 och som att det inte var tillräkigt så ville inte moderkakan lossna, så jag fick en störtblödning och blev i ilfart bort rullad till OP där jag sövdes så de fick ta ut den, men jag förlorade en hel del blod då, så har vart väääldigt trött, hängig och öm de här veckorna om vart=) 
    Men känner nu att jag så sakta börjar komma till liv igen, en härig känsla får jag säga

Vår lilla, Ellie, gick ner från 4360, till 3820 på 2 dagar, dvs ungefär ett halvt kilo, så ammningen, precis som med hennes bröder fungerade inte, så vi flaskmatar, vilket fungerar super, fördelen är ju att även sambon kan vara med, nackdelen är att det är lite krångligare å meckigare när det ska matas.
    Hon har nu vänt i vikt igen å är på gång upp, i Onsdags så hade hon gått upp 165g , duktiga tösen=) 

Vill ju även gratta alla er som fått Bebbe sedan jag vart inne senast...GRATTIS{#emotions_dlg.flower} 

Sedan undrar jag ju givetvis..är det någon/några kvar i tråden som INTE fått nu? 

• mamma smurfen
    alberta77 

Verkar vara DU och suzzy kvar.....

hoppas ni iaf försöker njuta de här sista dagarna....VET ju hur jobbiga dom är, men när man väl har bebbe PÅ magen istället för INNE i den...så vet man ju att det var VÄRT väntan*ler*
    Kan fortfarande inte riktigt FATTA att JAG har lyckats att producera detta lilla söta mirakel, så perfektHjärta 
    Att dessutom ha fått gåvan att göra detta 3 gånger, med underbara perfekta bebbar e enormt, man får en tår i ögat när man tänker å det.

Ellies storebröder spricker av stollthet, och är båda vääääldigt beskyddandes...tycker synd om framtida friare till lilltjejen*S* dom lär inte få de lätt med dessa 2 livvakter  
  • mamma smurfen

God morgon=)

Ser att ni pratar om att era sambos redan ska börja jobba......
    Jag har turen med att få ha min sambo hemma ytterigare en vecka, 
    och har oxå tur med att hans jobb tillåter att han jobbar en del hemifrån även längre fram.

Vet inte hur jag hade klarat denna veckan UTAN honom, iom att jag fortfarande har ont efter förlossningen,

• mamma smurfen

Har haft en väldans positivt bemötande av TryggHansa idag...

Under Graviditeten så skaffade vi deras mammaBarn försäkring, till en kostnad av 1050, "bara för att" mer eller mindre....

Idag ringde jag dit pga min sfinskterruptur.....
    Först va de liite svårt att komma rätt i växeln, men väl framme på rätt avdelning så förklarade jag bara mitt ärende, å det enda hon i luren frågade efter var vad mitt konto nr var, så hon kunde sätta in pengarna direkt Förvånad 
    Frågade om dom ville ha kopia på journalen, eller om de kunde begära den direkt från BB...men hon sa att den inte behövdes, utan hon litade på vad jag sa om det hela....
    så pengarna kommer in på kontot senare i veckan!!
    Heeelt otroligt smidigt får jag säga. 

• mamma smurfen
    Monami skrev 2011-01-03 14:49:12 följande:

Vad är en pga min sfinskterruptur..... förstår att det är en bristning, allvarlig sån? Fick också bristningar när jag födde min lilla tjej den 19 december.

Sfinterruptur grad 3-4 är att spricka hela vägen, från "hål till hål"...så att säga....
    Hade ändå sådan "tur" att ringmuskeln inte gick av utan "bara" slemhinnan" .
  • mamma smurfen
    Maria Larsson skrev 2011-01-04 00:39:04 följande:
    Plus 10 dagar nu,... suck, när vill du ut? Min mamma gick över ca två veckor med mig och mina två äldre bröder, det är så jag börjar tro att det är genetiskt betingat. Lillen kommer väl endast om jag får ett slutdatum faststält. Mina bröder kom ut precis innan, medan lillebror kom en månad förtidigt. På onsdag ska jag på andra extra BM-besök efter BF.
    Borde hon inte göra en koll och se så tappen börjat dra sig tillbaka? Jag har inte en aning om statusen där nere, mer än att lite av slemproppen verkade lossna i natt, kom lite rosafärgat blod och så några värkar. Men i kväll har det bara molt lite.
    Varje extra dag tär på humöret..
    Ussa... vet ju hur dedär sista dagarna verkligen TÄR på psyket....
    Men håll ut...du har ju snart din underbara lilla skatt hos dig, i famnen  
  • mamma smurfen

Idag var vi första gången på BVC
    Ellie är nu 2,5 veckor gammal och åter tillbaka på sin födslovikt idag, 4360Hjärta 

Har vart liiiite nojjig över vikten eftersom hon tappa så mycke ibörjan, men efter att vi gick över helt till ersättning istället så har det vänt, sååå skönt får jag säga=)

Innan förlossningen hade jag en liiiten förhoppning om att kunna helamma denna gången,
    men efter 3 dygn av försök, vilket resulterade i 2 såriga/blödande bröst, så gav jag gråtandes upp....
    min underbara sambo satte stop, för VÅR skull,
    han tyckte inte att jag skulle plåga mig mer, så han åkte och köpte NAN1 och flaskor helt enkelt...ÄLSKAR honom!!

Är det någon mer här som fortfarande lider av foglossning efter förlossningen??
    Mina framfogar gör helt störigt ont nämligen, och skulle vilja veta hur länge till jag kanske får dras med detta....å finns det någon som vet om man kan GÖRA något för att lindra kanske?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)