Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Måste bara visa hur Ellie sitter i sin stol, VARJE gång Solig

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-10-25 10:37:44 följande:
    Tycker inte ni det är jobbigt att scrolla ner ts:en varje gång?

Jo de e lite jobbigt, och som du föreslog så kan man ju lägga listan på BF i en egen tråd å länka till den,

Annars e de kul å se när alla fyller år nu snart oxå=)

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-10-25 11:44:11 följande:
    Hehe det ligger ett par mil från Landvetter flygplats mot Kinna/skene

Min farfar kom därifrån, de ägde kvarnen, kommer inte ihåg vad gården hette dock, men har för mig att någon av farfars sysjon barn bor kvar där, farmor kom från Ubhult, hon kallades Ruth på tåa

Vi kanske e släkt vettja *s*

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-10-25 12:25:23 följande:
    Sedär.. Nu är det ju sambon som kommer häriffrån. känner inte till nån kvarn. Tror säkert rickards farmor hört om Rut då. Och din farfar. Hon har alltid bott här. Skoj smeknamn. Gick hon på tå?

*S* nää men gården hon kom ifrån kallades för Tån, vet inte varför, hennes bror Arvid Svensson, bodde kvar i Ubbhult länge länge, tror han  har gått bort nu, men vet inte med säkerhet, tror han kallades någon som snusabösen, eller dylikt, han hadde ALLTID en prilla lössnus inne*ler*

Farfar hette Daniel Claeson=)

Själv e jag från Rävlanda, inte sååå långt ifrån, vi brukade cykla till Lygnen om somrarna, sjukt fin badplats är det=)

• mamma smurfen
    Stronza simpatica skrev 2011-10-25 12:35:16 följande:
    Mamma smurfen; vart i Gbg kommer du ifrån? Jag är oxå göteborgare:)!

Som jag skrev är jag inflyttad till "storstan" sedan några år, kommer från Rävlanda, några mil utanför, mot borås till.

Men har bott på Hisingen sedan jag flyttat hit.

Just nu bor jag i det beryktade "lilla Pakistan"....Hisings Backa *ler*

Vi köpte hus hr för 3 år sedan, jag å sambon=)

• mamma smurfen
    Stronza simpatica skrev 2011-10-25 12:49:03 följande:
    Mamma smurfen; ja jag har hört ngt om bilbränning mm. Vad har hänt där liksom? Bara för några år sen var det ett lugnt område.

*S* ja hade de "BARA" vart några bilar som brunnit så hade de inte vart såååå "farligt", men nu handlar det om gäng "krig" mellan backa gänget å något mc gäng... de har vart flera skottlossningar uppe vid korvan, mitt emot sagogången, men vi bor ner mot Brunsbo torget till, där e de lugnt.... men i somras satt man på altanen å lyssna på hovrande polis helikoptrar på kvällarna*ler*

De vart även flera polisbilar å piketbilar som for upp å ner på Literaturgatan, så de va action värre ett tag.

Nu har det lugnat sig, men det fortsätter med tät polis patrullering i området, inget mig emot=)

Min ena kille var till å med ute med nybakta bullar till ett gäng poliser de hade bil kontroll precis utanför vårt köksfönster....De tacka grabben så mycke å mumsaSkrattande

• mamma smurfen
    Stronza simpatica skrev 2011-10-25 12:47:19 följande:
    Japp persikan vann!;)
    Fast ÄN så länge leder Ellie i vikt liganTungan ute
  • mamma smurfen

Faast..hmmm lite tråkigt att den blir "osynlig" för andra,

finns ju vissa som hoppar in här med månader imellan....

Är det inte bättre om den nya tråden ligger öppen för alla??

• mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2011-10-25 15:32:19 följande:
    En fråga: Kan man ha solrosolja i vällingen? Eller är det bara matolja man kan ha?
    Vet inte, men logiken säger att de inte bör spela någon roll
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-25 16:30:07 följande:
    Nu vet alla var vi är och dom kan komma in till andra tråden.
    Meningen med en ny tråd var för att många av oss ville ha en ny tråd då några klagat på själv TS att det är jobbigt osv .. 
    Å det va SUPER bra att någon tog tag i saken å startade en NY tråd, men svårt att aklimatisera sig bara, sedan som moma skrev, en del e inte inne så ofta, å då blir det svårt att hitta dit, även om den nya är länkad härifrån.
  • mamma smurfen
    Stronza simpatica skrev 2011-10-25 16:58:50 följande:
    Det går inte fr min iphone!!
    DET är ett problem.........hmmmm

Tror vi lägger ägg i en ny tråd.....tills problemet för mobilerna är lösta

• mamma smurfen
    linasmama skrev 2011-10-25 17:25:26 följande:
    Tror Sixten var den största av alla vid födseln  

Målarna som var här i dag och målade fönsterna kan ju ta sig någonstans. De har brytit av ett handtag på ett fönster, haft sönder en persienn, lämnat torkade färg rester under alla fönster och lämnat ett färgburks lock på vårat köksbord. Kommer ringa och skälla "lite" på de i morgon...
    Japp Sixten tar utan tvekan titeln som "mesta" bebisSolig
  • mamma smurfen
    ludicrous skrev 2011-10-25 20:34:26 följande:
    Hoppsan, här är vi stingsliga... !

Jag dör lite ikväll. Har sån värk i hela kroppen! Förut var det från ryggslutet o ner, nu från nacken :(
    Tog Ipren för ett tag sen, har tagit regelbundet under dagen. Det gör så ont :(

mmm, lite "gräl" om em som inte gjorde vad, eller tvärt om *ler*

Fy inte alls gott med värk, prova med alvedon istället, kanske funakr bättre?

Hoppas du får sova ikväll iaf.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)