Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Nalllie- är beräknad till första januari :) välkommen

• ludicrous
    MFJG skrev 2010-12-02 07:26:37 följande:
    Ja morgonen ja. MEN PÅ NATTEN! Jag hade oooont i magen så hungrig var jag. Ovanpå det går jag inte på toaletten. Gillar verkligen den kombon..NOT! haha..
    Fy så jobbigt, så  hade jag i somras när jag jobbade natt. Gick ju o la mig där runt halv åtta på morgonen efter nattens jobb, vaknade vid elva för jag var kissnödig, o när jag väl kommit upp o kissa var jag så hungrig så jag kunde inte somna om.. Jättekul o sova i snitt 3 h/dygn hela sommaren :(

Idag är jag sängliggande. Inte pga någon förkylning eller värkar eller så, nej jag har fått typ skoskav. Köpte nya kängor i måndags o dom e superbra, men jag fick uppe på vristen, rakt bak, över hälen så att säga, ett skoskav. Nu har hela vristen svullnat upp på mig och jag kan inte gå. Enda läget fot och ben inte gör ont i är om jag står och har det rakt bakåt/uppåt ,som om jag skulle hoppa på ett ben. Detta gör att jag får ruskigt ont i andra höften, eftersom jag bara belastar den. Har jag benet neråt gör det så ont så jag nästan gråter. Hade helst hoppat på ett ben faktiskt, men det går ju inte med stora magen direkt...
  • ludicrous

Yeeey, sitter på akuten.. Pratade med min pappa som e läkare ang min fot. In med dig sa han bara, måste få behandling direkt! Kan vara rosfeber ( fast han använda såklart det latinska ordet jag inte kommer ihåg men som somvanligt låter livsfarligt..)

• ludicrous

Moma- jag vet många som får fruktansvärd huvudvärk av järnbrist! Tar du järntillskott?

Jo visst hade jag fått en rejäl infektionoch rosfeber, dock hade inte febern hunnit bryta ut som tur var:) ONT gör det som in i hela helvete och jag föder hellre allas barn här, än har denna smärta.. Fick antibiotika och hoppas på att det inte går över till blodförgiftning!!

Har varit utan internet, Så handikappad man känner sig! Fick något nytt att oroa sig för igår ! Har ju varit orolig att sambon ska sitta fast i snön flera mil härifrån och inte komma in, men igår försvann teckningen hos 3 och då får jag inte ens tag på honom! O min back-up har också 3 så faaaan om det skulle vara nere när det e dags!

Idag är det dags för MVC besök :)

• ludicrous

Nu har jag varit hos BM :)

V 35+5

Blodtryck: 110/65
    Bebis hjärta: 130
    Bebis ligger låååångt ner med huvudet och nästan fixerat :)
    SF-mått: 32 cm
    Måttet var inte riktigt tillräckligt o hon tyckte bebis kändes liten så på onsdag blir det TUL.

• ludicrous
    sasty skrev 2010-12-03 13:35:15 följande:
    helt ny och helt lost på denna sida..  förstår inte detta med forum och dyl.
    Men mejl är jag hajj på :)
    men ändå nyfiken..

Jag ska som ni andra också ha en bebis detta december...  om han inte vill stanna längre :)

Finns det nå goa människor ifrån malmö kanske?
    andra är självklart välkomna att höra av sig.
    Välkommen :) När är du beräknad?

Jag blir sååå trött på sjukvården!! Igår fick jag åka till akuten med mitt ben och det var rosfeber o jag fick antibiotika (heracillin). De ritade ut var svullnaden var och jag fick order om att höra av mig till VC om det svullnade mer än 1 cm utanför. Redan igår kväll hade det svullnat mer men jag väntade till imorse för att se, och jo, visst var det massa mer svullet. Kontaktade min VC och fick en tid och där tyckte dom jag var knäpp kändes det som,o  som att dom på akuten varit knäppa som gett mig Heracillin ist för Kåvepenin... CRP låg igår på 29 tror jag och idag på 41, så infektion har jag ju men ska tydligen inte bry mig. På akuten sa dom att det var bra om jag höll igång lite, på VC sa dom till mig o ligga still med benet högt. FAN  vad trött jag blir på sånt!!!
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-12-03 14:28:56 följande:
    Och jag tycker du ska ta det lugnt med foten i högläge när du vilar, men att det är bra att röra sig också Flört Att röra sig underlättar läkningen pga att du bibehåller en god cirkulation och högläge vid vila gör att du minskar svullnad och rodnad, i princip. Sen ska du ju inte springa runt som en yr höna, men att bli helt sängliggande rekommenderar inte jag, eller någon annan hoppas jag!

Jag tycker det är bra att dom gav dig Heracillin! Kåvepenin är ju ett bredspektra som KAN hjälpa dig med just din infektion, Heracillin är inte ett bredspektra och riktar istället in sig på bakterier typiska för rosfeber. Sen att ditt CRP inte är skyhögt rent infektionsmässigt tycker jag inte har med antibiotikat att göra, man vill väl få bukt på infektionen.. Skrikandes
    Tack! Ja man blir ju tokig på allt, sen har ju jag svårt att låta bli att göra saker, jag blir knäpp när jag inte kan röra mig! Det läkaren tyckte om anitbiotikan var väl att hon inte visste varför heracillin skulle hjälpa mot just det och hon prata staflykocker/streptokocker. Men jag betalade fan 188 kr för heracillinet och tänker då inte slänga dom ;D
  • ludicrous
    sasty skrev 2010-12-03 14:37:34 följande:
    Jag är beräknad den 30/12..
    men vill ha ut honom nu nu nu..
    trött på all smärta och dess like man har med allt.

när är du själv beräknad? :)
    Jag är beräknad till första januari 2011 :) Enligt sista mens var det också typ 30/12, så jag hänger kvar här i tråden :) Vet du att det blir en pojk? Vi har inte kollat kön. 
    Kan känna likadant ibland, att nu får det vara klart, men så är ju tydligen bebis lite liten, så den får nog stanna o växa på sig lite :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)