Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Blä, blev nog nåt glas för mycket för mig ikväll men efter en cheeseburgare börjar det kännas bättre:). Tur att Anton troligtvis inte kommer hem förrän vid 16 imorn. Det känns att det är på tok för sent för en mamma att va vaken..
    Men gött är det med en vinkväll då och då;)

• Mama Jessie

Jag är också nöjd med Antons natt, han sov nog bättre än någonsin:). Han sov också i eget rum, skrek till vid 12 men blir tyst direkt igen utan att jag går dit. Vid 3 ligger han och pratar så jag byter blöja och ger lite att dricka sen går jag ut och han somnar själv. Problemet var att JAG inte kunde slappna av, hörde konstiga ljud och drömde att det var nån i lägenheten (jag är lite mörkrädd.) så när han vaknar till lite vid  4 fick han komma in till mig och där sov han non stop till 8 och nästan jag också :).

Nu måste jag bara lära mig att koppla av när jag ska sova!

• Mama Jessie

Min mens kom 2 månader efter jag slutade heltidsamma, märkte tydligt när jag hade äl i slutet av april så jag var helt beredd när den kom i mitten av maj

• Mama Jessie

Lillsnurr: Hur gick det med "göra bebis" ;)?

• Mama Jessie

Jag har också läst Millijon nånstans, konstigt är det

Gud vad spännande Lillsnurr, då kan du väl testa om några dagar :). April/maj är ju perfekt!

• Mama Jessie

Såg ni Livet på BB när barnmorskan sa att hon skulle examine down below och det översattes med undersöka framstjärten, haha!

• Mama Jessie

2barnsmamma: Man kan ju prova utesluta dom produkter man tror man är allergisk mot i en vecka eller så och se om man mår bättre. I ditt fall får du ju hoppa över alla mjölkprodukter eller kanske bara laktos

• Mama Jessie

Testa laktosfritt i en vecka då, det är ju rätt lätt. Det mesta finns väl att köpa, är ju väldigt vanligt. Ska du prova helt mjölkfritt finns det soja- och havremjölk och sånt istället

• Mama Jessie

Testa att inte låta henne sova så sent på dagen
    Anton brukade också sova vid 17-tiden men den luren har vi nu tagit bort, han började nämligen somna senare och senare på kvällarna. Tror att han sov mer än vad han behövde så nu sover han sista gången på dagen vid 14-15 ca 1 timme och håller sig sen vaken till läggdags och somnar lätt som en plättvid 19.30-20:).

Svar på tråden December Bebis 2010 :)