Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Utomlands skrev 2010-06-07 18:17:45 följande:
    majmamman08
    Ah vad skönt!!! Du som var sa orolig! slappna av nu! :D
    Ska du lägga upp bilderna pa bild sidan?
    Ja de tänkte jag om de e nån som vill se,hihi!!!
    Minifer skrev 2010-06-07 17:57:15 följande:
    HURRA!! Vad härligt, grattis till mysigt ul och fint nupp-resultat! njuuuuuuuuuut! På onsdag är det min tur, iiiiiiiiiiiih!
    Ja nu ska ja njuta Åhhhh då ska jag tänka på dig, så skoj
  • MajMamman08

Nu har jag äntligen lagt in bilderna på våran bebis från NUPP i går!

Emelle: så jobbigt Hoppas de hjälper med tipsen du fått!

NhjärtaD: e inte sugen på något alls på kvällarna,e typ mätt efter o ha ätit hela dagen,hehehe! Får se hur länge de håller i sig
    Sjukt sugen på gröna äpplen i varje fallen! Du då?

• MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-06-08 21:56:37 följande:
    ja jag äter konstant, men på kvällarna är jag sugen på nått litet enkelt men vet inte vad...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
    Glass,apelsin o färsk ananas e smarrigt Frukt över huvudtaget e ja sugen på,hihi!
    Bättre än godis i varje fall!!
    Svårt när man e sugen på något men vet inte på vad..haha man kan ju bli tokig av bara de ibland,hihi!
  • MajMamman08

Ni som berättat på ert jobb att ni ska ha barn??
    Hur berättade ni? Hur gick ni tillväga?
    E skit nervös inför o behöva berätta på mitt jobb,lixom hur säger man?? hehe!

• MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 22:06:50 följande:
    Alla på min jobb vet utan cheffen haha till henne VÅGAR jag inte berätta till försöker alltid undvika henne med vissa magen

Men alla fick reda på i vecka 6-7 då jag inte rökte längre
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Ne chefen e den ja mest fasar för,usch vet ju hur han behandlat alla andra som blivit gravida o gått på havandeskap osv...jätte dum!

Men du behövde inte berätta då?? utan de fattade med en gång då du inte rökte??
    Snart säger la nån nån kommentar om min mage,haha de har ju sett mig innan i omklädningsrummet med plattmage..o nu värsta kulan,haha!
  • MajMamman08
    MalakiW skrev 2010-06-08 23:03:57 följande:

Hej igen,

Först tack för alla varma tankar idag! De har kännts! Blir alldeles varm när jag tänker på er i tråden. (Förlåt för att jag "spammar" er!)

Ännu en känslofylld dag idag. Märker att mina känslor inför  vårt MA mer och mer kan liknas vid ilska. Men det är kanske bättre än uppgivenhet?

Läkaren ringde idag och sa att de med all sannolikhet tror att allt är borta... men  om jag skulle börja blöda extremt mkt så ska jag ringa. De kommer också att skicka en remiss så att de kan kolla upp det myom som ligger i klinch med den graviditet som en gång var. De beskrev det som att myomet liksom grävt in sig i graviditeten och har liksom buktat in sig i livmoderhålan. Myomet var 3cm och fostret 2cm. Lätt att räkna ut vem som vinner en sådan match. Hoppas nu att specialultraljudet gör att de bedömmer att det ska tas bort. Jag vill ju verkligen ta bort det, men de säger att det måste vara "medicinskt försvarbart". Jag är villig att göra nästan var som helst för att bort det. Är det en fråga om skattemedel, så får jag väl ta ett lån...

Nu har jag precis kommit hem efter att ha träffat en vän som just fått barn. Det gick bättre än jag trodde och jag lyckades hålla masken. Men jag fick gå in flera gånger på toaletten och gråta lite under tiden och innan jag ringde på hade jag pepp-talk med mig själv.

Men det finns ljus i tunneln. Än så länge är det värmeljus, men ni ska veta att ni är några av ljusen. På torsdag ska jag träffa dig Minifer! Längtar! Och på torsdag ska jag på en FL-dejt med en tjej som också varit igenom missfall. Ska bli spänande och träffa henne live och kunna prata av sig.

Hoppas det var ok att  jag "spammade" er lite med info om ännu en jobbig dag för mig? Vill ju inte komma in och "sänka" tråden med mitt negativa humör! Längtar mig bort när jag läser om era planer och glädje inför det som snart komma ska! När jag läser i tråden känner jag att det finns hopp om livet!

Miljarders miljarder med lyckokramar till er alla!

Vännen du spammar inte alls tråden! Som minifer skrev så känns de skönt med lite uppdatering från dig så man vet hur de går osv,duär  ju lika välkommen oavsett om du e gravid el inte! du tillhör ju denna tråden Snart e du gravid igen med och kan skriva om alla gravsymptom osv.
    Tills dess får du skriva vad du vill
    Hoppas,hoppas verkligen att de gör nånting åt den där myomet,borde ju vara självklart för dem o göra då bebis inte vann kampen emot den!!!!!
    Brukar ofta tänka på dig!! mängder av kramar!
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-06-09 07:49:25 följande:
    ih, ska vara där om en halvtimme, drömt mardrömmar hela natten om att jag var där och det inte gick bra och om dåliga omen och jag vet inte vad..Sååååå nervöööös! Håll tummarna för oss tjejer!!!
    Just i katten de va i dag du skulle göra NUPP?? Håller alla tummar o tår stenhårt! kommer se fint ut kramar till er!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-06-09 16:42:19 följande:
    Idag har jag en riktig slö eftermiddag...skönt! Borde åka och handla men jag skiter nog i det
    Igår skulle jag etfer att par veckors upphåll pga illamåendet ut och powerwalka på kvällen. Men efter  bara 100 m fick jag så in i helvete ont. Som sammandragningar verkligen. ojojoj. Fick promenera i vanlig gångtakt hela rundan och då släppte det av.
    Ska man inte kunna gå fort ens så här tidigt. Jäkla kropp. Jag är ju 12 fulla veckor idag. är ju ingenting. Skillnad om jag var höggravid, men nu protesterar kroppen visst redan. SURT!!

Tror ni att det blir bättre el bör jag nöja mig med pensionärs promenader året ut??
    Hahaha...min kondition e lika med noll...orkar ingenting,o pustar när jag kommer upp på de sista trappsteget på jobbet,3 trappor,hehe! Ja,de känns ju som om man e höggravid när man inte orkar mer...hur ska detta sluta?!
    Ja som tänk köpa en crosstrainer o motionera lite på....haha kommer ja ens orka 1 min på den?!

Ja jag vill med ha flicka så himla gärna,små söta klänningar,går jämnt o känner o klämmer på de i affärerna,så mycket roligare än kill kläder!!
    Önskade mig en kille med första barnet o de blev de så hoppas min önskan går i uppfyllelse denna gången med
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-06-10 00:05:47 följande:
    FÖRRESTEN! Är det någon som vet hur det fungerar med läkarbesök när man är förstföderska? Får man VUL då, alltid? Jag tackade nej under inskrivningen i v 5 till det för jag mådde ju finemang (då ja) men om man får VUL vill jag också haha. Funderar på att boka ett privat VUL annars, vill se att det faktiskt är nåt där inne NU! 
    Vilken underbar man du har De vet hur man ska göra en kvinna glad,hihi!!
    Min SAmbo lagar all mat här hemma för jag orkar inte...han e så söt!!!

Angående VUL osv är det jätte olika beroende på vart man bor i vilken kommun. Tror alltid att man ska få ett läkarbesök i varje fall,men alla e inte berättigade något VUL.
    Där jag bor får man endast RUL om de inte skulle visa sig att man behövde VUL/UL tidigare. Så hör me din bm hur de gör i eran kommun,annars boka ett privat!!
    Stoce: Hoppas det lugnat ner sig och jag tycker iaf att du ska åka in idag på en koll. Jag skulle inte stå ut! Kram och lycka till!
    Håller med...åka in o kolla!!! Kramar i massor!
  • MajMamman08
    linasmama skrev 2010-06-09 20:42:06 följande:
    Vad roligt för alla er som fått se era små bebisar. Är sååå avis, jag vill med ju!

Jag har berättat för chefs assistenten igår att jag ska jobba fram till 1 Nov och sen vara hemma och få barn och så. Hon blev överlycklig och tyckte det var så roligt. Sen vet några av mina jobbarkompisar om det och alla är lika glada Vi har två chefer nu, är så stort distrikt, och har haft de i ett par månader bara så känns så konstigt att berätta för de. Är bara timvikarie så är nervös att inte få vara kvar.. 

Mitt illamående är hemskt, hade jag inte varit så himla envis så hade jag inte klarat av att jobba. Mår illa hela fm tills jag ätit lunch och varit uppe några timmar
    'E med bara timvikarie, fått ett "vik" så jag vet schema osv,och går för en annan personal som är sjukskriven, men det är inte reggat som ett vanligt vik då jag inte e så högt på LAS listan än,men de ville behålla mig så de gjorde en fuling! Men snart går ja på sommarviket istället. Vet att jag har vik tills den jag går för kommer tillbaka o de e i sep.Men sen?? E skit orolig o vill inte jobbet ska veta än,pga av att jag e så rädd o inte få gå kvar på de där viket för att jag e gravid osv. Chefen e skit knäpp mot gravida!!! Känns som om man tassar på tå lixom för o vara kvar,hehe!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)