Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

MalakiW skrev 2010-06-28 00:25:29 följande:
    Hej alla underbara!
    Här kommer en liten hälsning från den enda i denna tråd som inte är gravid!
    Var på specialultraljud i måndags för bedömning om jag får ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan. Myomet var 1,5 cm istället för 3cm som jag trott. Läkaren tyckte det var okej att ta bort det så nu väntar jag på remiss. Blir någon gång i höst är jag rädd för. Var innan undersökningen rädd för att det skulle vara 6 månaders läketid innan man fick bli gravid igen, men hör och häpna det var bara minst två menscykler! Sen var det ok att ta bli gravid tidigare men då skulle missfallsrisken fortsatt vara lika stor. Testade mig för toxoplasmos och jag hade haft det.. Så nu gissar jag på att mitt missfall berodde på myomet och toxoplasmoset.

Sen när jag var hos läkaren konstaterade han att jag haft ÄL (yes!) och nu har mensen kommit. Känns skönt mitt i allt att kunna börja räkna på ÄL och mens igen. I augusti (när det gått 90 dagar efter röda vaccinet) får vi bli gravida igen. I fredags kom de första tiderna till IVF så nu vet vi att vi kan längta till den 20 resp 25 augusti.

Känns som att allt börjar komma på rull igen. Nu ska vi försöka ha en så fantastisk skön sommar som möjligt! Vi började denna helg med att åka till Lissabon och sen ska vi boka någon resa till senare i sommar.

Jag hoppas fortfarande få delar några månader som gravid med er!

Ha det underbart gott vänner!

oceaner av kramar!
    åh så härligt vännen! Så underbart och höra att de går framåt för er!!! Försök o njut nu i sommar I höst ska de bakas bebis,hihi!!!
  • MajMamman08
    ensammamma skrev 2010-06-28 11:20:15 följande:
    Jag har tecknat en gratis gravidförsäkring.
    vilken tog du då??
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-06-28 13:51:34 följande:
    Jag ska teckna skandias gratisförsäkring. Kom på att jag hade ett nummer av föräldrar & barn gravid där dom jämförde olika gravidförsäkringar och jag jämförde själv de som var gratis och den var bäst, och täckte mest. Så den blir det! 
    jo men då tar ja nog den med denna grav,hade ju de med nr 1 hihi! Alltid bra att någon kollat upp hur de täcker osv o jämnfört!

ÄlskarNova: ah men så skoj ska bli så spännande, ska ni kolla könet??
    Så söt dotter du har..!

jessica82: vilken vecka är du i?? gjort RUL el vad menar du skönt att allt gick bra i varje fall=)
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-06-28 15:28:23 följande:
    Guuuud vad varmt och skönt det är ute. Var tvungen att fly in lite. Tur att det blåser lite ute, annars hade det varit totalt olidligt att sitta och sola lite. Det är för övrigt sjukt hur fort man får färg när man är gravid. Suttit ute max en kvar i solen och ser redan ut som en pepparkaka. Härligt! Tur att vi inte föder förrän om ett halvår, kan tänka mig att om man föder när man fortfarande är brun så blir magen intressant efter förlossningen. Typ svart hahaha.
    haha så rolig du e,svart   Men ja kan med tänka mig att de skulle kunna bli så!!! Sen jobbigt och ha en mega mage i detta väder vi får ju perfekta små magar som putar ut,hihi!!
    December e en himla bra månad o föda bebis i. Tänk hela vintern sen o få gosa o lära känna bebisen,istället för o känna sig tvingad och ränna på stan o äta glass titt som tätt,hihi!
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-06-28 19:36:45 följande:
    Japp det var rutin ul jag är i v19+0
    oj va långt gången du e men ska du ha i nov då? och om du går övertiden i dec??
    kollade ni kön kanske??
    Blev du tillbaka el framflyttad något?
  • MajMamman08
    ÄlskarNova skrev 2010-06-28 19:43:41 följande:
    Majmamman08: Tack! Drömmer Min lilla tjej..hihi
    Ja, vi har tänkt fråga om kön om de vill säga förstås och om bebis visar sig fint me. Annars tror jag att jag kommer se längre fram isf då det är massa TUL som ska göras sen me.
    Ni då?
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
    ja vi vill med kika om bebis tillåter:) När vi va på NUPP i v 14 så låg bebisen i kors med benen,går ju inte o så ändå så tidigt,men hade de gjort så hade vi inte kunnat se,så vid RUL hoppas jag den vill visa sig lite mer

kommer bli lite trist,RUL o sen får man inte se bebis förrän den kommer ut!!!
    Så vi funderar på och göra 3D ul för o få se den och dels kolla kön om vi inte kan se vid RUL.
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-06-30 20:31:19 följande:
    Jag fick datumet 1/1 2011 när vi var på UL, men tror inte den kommer då, men jag stannar kvari denna tråd ändå faktiskt =)

Kul födelsedatum.. 110101 ;D
    Ja klart du måste stanna kvar i denna tråd;) Du får vara med i 2 trådar då,en 2010 och en 2011 hihi
    Spännande och se när bebis kommer då,om det blir en julbebis el en januari bebis!
  • MajMamman08
    ensammamma skrev 2010-07-01 20:47:21 följande:
    Hej alla jag är kvar i tråden men är så trött å mår skit dåligt så jag läser bara vad ni skriver...

Jag va hos läkarn igår å kollade mitt blodtryck.. Oj oj oj vad de har sjunkit.. Låg på 110/60 å nu ligger jag på 91/59. Konstigt att man mår dåligt å klarar knappt att va uppe å röra på sig för man inte ska svimma titt som tätt..

Jag har fått en kraftig foglossning kan knappt gå längre så de tar mig 20 min att gå ner till sonens dagis när de bara tar ca 3 min dit.

Nån som vet vart man kan köpa bäckenbälte nånstans?? Har inte lust att lägga ut 400 kr för ett bälte.
    Jag fick från BM,man ringde ett nr till rehab. Och fick ett hemskickat.kostade väl 200 kr tror jag. har ni inget sådant i eran kommun? Fråga din BM annars
  • MajMamman08
    Mopplis skrev 2010-07-01 21:04:11 följande:
    Allright, hur går det med vikten för er tjejer? Själv ligger jag på minus 4- skynda långsamt :) ( ska ju helst gå ner 8 kilo eller 10 givetvis på inrådan av barmorska- inget jag själv hittat på haha)
    Jag har gått upp 1 kg än så länge...men lär ju bli mer

Och välkommen alla nya...alltid lika roligt med fler mammor som ska ha i dec
  • MajMamman08
    linasmama skrev 2010-07-01 21:15:47 följande:
    Jag har gått upp massor, mycket för att jag har fått så svårt att röra mig. Tror det är 7 (!!!!) kg redan.. Ändå har jag svårt att äta men ökar hela tiden iaf. 

Nu längtar jag till på onsdag, har RUL då.. På måndag ska jag på läkarbesök och kolla upp ryggen, har ev foglossning.

Jag har haft massor av sd idag, så fort jag försökte gå lite fort eller stressade lite. Är inte det lite väl tidigt att ha nu? Jag är i v. 18. 
    sammandragningar är väl rätt vanligt,livmodern växer jue   då måste man ha de! Men vet inte hur det är om man har kraftiga sd??
    Jobbigt med fogossning....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)