Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-06-10 10:18:27 följande:
    Wiiiiiie, vid 12.40 ska vi få lyssna på vår bebis ska bli så mys att få höra de fina hjärtljuden igen...

Ska plugga lite nu innan lunch, BM & jobb. Ska jobba på ett ställe jag inte varit på på evigheter, får se hur det går.

Vart tog sommaren vägen??

kraaam
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
    Åh så mys med hjärtljud! undra om vi får lyssna på våran bebis med den 16 då vi ska till BM. Tänkte spela in ljudet....sådant ljud kan man ju aldrig lyssna sig mätt på
    Filmade även lite på NUPPet vi gjorde!
    Ja roligt med vik men de värsta e att de inte klassas som ett riktigt vik osv,så ja kommer inte få gå på havandeskap på de
  • MajMamman08

Mamalicious: Tack söta du

Emelle: Grattis,skönt o få behålla jobbet!!! Ja alltså viket går ut i sep, men ingen tror att hon som ska komma tillbaka nånsin gör de. Och gör hon inte de,så skulle ja kanske få fortsätta om ja har tur,men lär ju bli svårt när ja e gravid nu då...då tar de ju säkert nåe annan!! Menmen,thats life!! E glad att ja har så länge i varje fall

ensammamma: Vad har hänt?? E de för du kräktes så mycket??Hoppas du slipper sjukhus,inte skoj jue!

Skogsbollen: Kommer gå super bra ska du se!!! Tänker på er på söndag!!

Theunknown: Om de e som ja befarar,så hoppas jag att du gör de rätta för dig!!!! Tänker på dig..hemskt o behöva gå igenom något sådant! Drilijoner styrkekramar!Hjärta

Nu ska jag iväg o jobba heeeela helgen,har verkligen ingen lust! Vill hellre va hemma o mysa o kolla film o äta godis!!! Snyft!!! Ja ibland känner man verkligen helt enkelt inte för o gå till jobbet o just nu e de tugnt

• MajMamman08

ÄlskarNova: Åh Ullared,så skoj shoppa lite för mig med,hihi!!! Skulle vilja åka dit i slutet av sommaren o shoppa lite bebis saker

Här har de med blåst som bara den...hualigen!!!

E de ingen mer än jag som ska köpa syskonvagn?
    Visserligen blir min stora 2år o 8 mån när lillsyskonet kommer,men kommer o behöva vagn fram o tillbaka till dagis m,m!

Ja lycka till nu alla som ska på NUPP o ULGravid

• MajMamman08
    Småstadsbönan skrev 2010-06-12 22:33:01 följande:
    Jag har redan köpt en syskonvagn och min minsta kommer att vara nästan 2 år när bönan kommer, men jag använder den till min stora på 4 år och min lilla på 15 månader nu och jag kan säga att det är väldigt bekvämt att ha. Jag har en babyjogger city elit och är super nöjd.
    ahok=) En city elite har har testat,tycker inte riktigt den va så bra men smaken e ju som baken, jag upplevde den som väldigt låång,som o köra en buss,hehe! Sen kunde jag knappt trycka ner vagnen för o tex gå upp för en trottoarkant o då satt de inte ens några barn i..,haha kanske e ja som e super svag Vi ska ha en P&T sport,längtar tills man får den
    NhjärtaD skrev 2010-06-12 23:19:01 följande:
    Härligt med mage
    Emelle skrev 2010-06-12 20:39:09 följande:
    Kikar in och läser ikapp. Har en "egen" dag med film, godis och soffhäng! Skönt!

Vill passa på att önska Skogsbollen  "Lycka till" på UL i morgon.
    Vi ska ju på Måndag 14.30!! Can´t wait!!

Kram på er!
    Åh vad gött!!!! Vi ska köpa syskonvagn, Elliot kommer vara ca 1 år & 10 månader när bebis kommer & han älskar att åka vagn osv, så det känns nödvändigt....
    vi ska ha en babytravel, begagnad men med nya modellen som är bredare....

HUr är det med ditt huvud? Tänkte på dej igår när jag vaknade Har själv nämligen haft ont i huvudet nu i 3 dagar....
    Jessika82 skrev 2010-06-12 20:57:44 följande:
    jag känner bebisen........ det lever livet i magen..
    Härligt Hahahaha ja det är så svårt att hålla minen ibland!!!! sötnötar!
    Hej gumman! Tack för du tänker på mig! Huvudvärken har blivit bättre sen jag fick medicin,dr trodde sen att de va en väldigt elak o ovanlig bihåleinflamation i med att den sen släppte,men får jag ont igen osv ska vi gå vidare med det! Men i med att ja inte får röntgas när ja e gravid så måste man avvakta!!!
    Hur e de med dina tarmar då??
    kram kram
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-06-13 18:21:09 följande:
    Nu har vi handlat lite

En sänghimmel till bebis hihihihi har alltid velat ha det!

Nu lagar jag mat, småländska isterband med dillstuvad potatis, & mannen skruvar!!
    åhhhhhhhhhhhhh så gott Måste ja me göra i veckan som kommer
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-06-13 18:54:14 följande:
    Mmmm, mycket!!
    Jag är så inne på riktig husmanskost denna grav, typ stekt fläsk med löksås, köttfärslimpa, köttbullar med potatis& lingon osv hihihi mmmmmmm
    Akinto skrev 2010-06-13 18:44:28 följande:

föresrten. någon som har fler barn som tycker magen växer snabbare nu?? de här är mitt tredje barn,, o tycker magen redan putar..

oooooja, ligger iaf 3 veckor före nu med denna än förra!

Tack för alla tipsen med huvudvärken, men det mesta stämmer inte in på mej som tex järnvärdet, kosten osv.....nått annat....kan juh vara hormonerna....
    Me to!!! Husmans e såååå gott nu denna grav

Emelle: Håller tummar o tår stenhårt! Du ska se de kommer gå toppen bra
  • MajMamman08
    ensammamma: Men gud,stackare,hoppas verkligen de lägger sig då du slipper ha de så hela grav,förstår om du fått ligga på sjukhus då

Emelle: Så fin bebis Ja nu får du NJUTA,de ska jag med göra Julebebis Har du gått över tiden med dina tidigare barn el fått dem innan BF??
    Jag Fick ju våran lille på BF dagen,så ja har inte en aning,men min skräck e o gå över tiden då ja e så rädd för o få för stor bebis,han vägde 3,645gram,så större e ja rädd o få!

ÄlskarNOVA: ja då får ni ha de så skoj i morron Kanske kan lägga in bilder på dina bebisfynd från ULLa,vill me åka dit,men blir nog lite mer i höst!!!

ALLA! Ja klippa mig måste ja me göra,samt slinga håret,har gjort de inan då ja varit gravid men har inte märkt att håret skulle bli gulare osv av de,men har hört att de kan hända!

Däremot att måla med målarfärg på väggar har jag hört delade meningar om,vissa säger de e ok så länge de e vattenbaserade färger o vissa säger att inte de heller e bra?? ja vad ska man tro
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-14 18:57:06 följande:
    Emeli:
    Jösses hahaha en jule barn så är min i långt ifrån juli barn hahah min 22 dec och sin 23 dec ju jävlar vem av oss föder innan hahaha
    Så söt liten

Jag lever sen ni jora allt är i sin plats jag jobbar bara och sen har vi varit hemma och sen badat och simmat och tränat hihi och bebisen mår toppen
    Har gått upp 8 kg nu jössenamn
    Men jag mår toppen..
    Ska åka till sverige om 2 veckor med flygg
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    OJ,8 kg...ja de va möe,hihi! Jag har gått upp 1 kg:-0
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-06-16 10:36:29 följande:
    Hej!
    Orkar inte läsa ikapp nu. Ligger i maginfluensa. Fyyy fan. Började direkt efter vi varit på NUPP:et.
    Fyyy!
    Återkommer när kraft finns...
    Ne men fy,går den skiten nu...blä! Hoppas du blir frisk fort!! kram kram
  • MajMamman08
    ÄlskarNova skrev 2010-06-16 18:23:49 följande:
    och jag har åkt på UVI! Skrikandes Märkte igår att jag hade lite känningar och imorse gjorde det ont när jag skulle kissa-sådär uppåt njurarna ni vet. Aj! 
    Så på jobbet tog jag en combur-sticka och den blev rosa-pos och lila-3+ tror jag? Ajaj..
    men som tur är var det bara att ringa husläkaren vi har på jobbet som vi anlitar och berätta resultatet för sköterskan så ringde läkaren in ett recept på penicillin som jag hämtade på lunchrasten. Smidigt värre!
    Hoppas det blir bättre snart! Är detta ngt jag bör ringa till min BM om tror ni?  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
    aj då,ja jag hade nog nämnt de för din BM om ja va du!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)