Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-12-05 10:29:12 följande:
    "God morgon" på er.. Nu snarkar jag tydligen så mycket att sambon blir sur, haha.. "Snälla vänd dig om, du snarkar så himla mycket".. Jag gick upp istället, för jag blev också sur, hahaha. Han får väl baske mig köpa öronproppar? Tänka på att jag har svårt att sova som det är, haha..

Vaknar alltid med ont i halsen nu och förkyld är jag ännu. Kan jag inte få bli helt frisk?
    Jag får utskällningar mitt i natten av sambon ;D Här om natten var det  " SLUTA KLÄTTRA PÅ MIG!!!", ok, jag kanske var väldigt kramig.. ursäkta då.. :P
    Inatt vid 01 vaknade jag av ett yrvaket "nää du anna, det här går inte, jag kan inte sova på kanten av sängen!" Jag puttar tydligen ut honom, men va fan han tar ju alla kuddar, ska jag få nån kudde måste jag ju flytta närmre honom hela tiden!
    Sen vaknar jag ca 1 gång i timmen och den tiden däremellan jag sover knör jag som fan ;D
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-05 10:37:56 följande:
    Momalicious skrev 2010-12-04 20:53:58 följande:
    Slemmisen kan ju se jätteolika ut :)

Knäck kan du googla på, men annars är det 2 dl grädde, 2 dl sirap och 2 dl socker. Valfri mängd mandel ;)
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-04 22:07:17 följande:
    ååh snart bebisGladring in o fråga kanske dom vill ha dig till kontroll
    Får hoppas på att de va slemmisen då kom lite till i går kväll, Men sen inget mer! Får se idag!
    Har bara haft lite molande mensvärk, o sen några ondare förvärkar!

Ne,inte ringer ja in för de,hihi! Det får vänta! Om de nu e slemmisen så kan de ju ändå dröja upp till 2 veckor innan man får se bebis
    Tyvärr måste jag säga att med Nova lossnade min slemmis över 2 v innan hon kom :( skitsegt!!
    Men för endel släpper den och det är igång. HOPPAS nu det och du MÅSTE höra av dig när du åker in =)
  • ludicrous

JAG HATAR ATT SITTA ENSAM, HÖGGRAVID MED TRE UNGAR SOM BRÅKAR, STOPPAR HUVET I PÅSAR O SKRIKER O EN BRASJÄVEL SOM VÄGRAR BRINNA OCH JAG HAR SÖMNBRIST OCH JAG SKITER I DET HÄR NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• ludicrous
    skogsbollen skrev 2010-12-05 16:45:24 följande:
    Hej tjejer!

Herregud så längesen det var som jag skrev här. Tiden räcker inte riktigt till längre. Det har varit fullt upp med jobb, 2-åringen och såklart bebisen i magen. Full fart där inne. Det är en livlig krabat, som beräknas komma ut om knappt 3 veckor (23:e dec).

Hur är det med alla här? Vad har hänt? Några bebisar? Nu borde vi åka till BB, den ena efter den andra. Så spännande! Kände jag bara måste ta mig tid till att ha lite koll här.

En annan liten fråga: Vad har ni laddat med för kläder till den kommande lill* bebisen? Vinteroverall? Fleeceoverall? Hur tänker ni? Vår son föddes i september och då var det ännu inte så kallt, så här behöver handlas nytt... fast jag vet inte alls vad. Eftersom jag förmodligen kommer vara en hel del ute med bebisens storebror så bör det ju vara bra kläder till den lill* oxå. 

Hej :) Är beräknad till 1/1 och vet inte om det är en flicka eller pojke som kommer förgylla vardagen sen. Köpte en fleeceoverall i strl 56 på Kappahl, en grå. Vet med erfarenhet (dottern är född 11/1) att jag kommer vilja köpa en lite mer könsinriktad overall sen.. Hemskt det låter :P Behövs det köper jag en tjockare då.

linasmama skrev 2010-12-05 16:59:12 följande:
    Mitt vatten gick för ½ timme sen, har lite värkar just nu så kanske blir bebis idag / i natt
    Vi hade precis varit och lämnat min dotter hos sin pappa och klivit ur bilen på parkeringen hemma och det bara rann vatten, det kom en hel flod typ och nyss kom det lika mycket igen.. 

Ååååh! Härligt! Vilken bra tajming också, när din dotter är hos pappa =)

Stefanie skrev 2010-12-05 16:59:23 följande:
    När jag hade somnat i natt vaknade jag efter ungefär 40 minuter av att jag hade en kraftig molvärk. trodde att jag kanske var kissnödig och gick upp men insåg sedan att så inte var fallet. Värmde en vetekudde och gick och lade mig igen. Halvsov hela natten men gick upp och värmde vetekudden 3 gånger. 

Det känns som att Litens huvud har tryckt sig längre ner. Har ännu svårare att böja mig framåt.

Har en massa sammandragningar idag som senaste dagarna, men de gör inte särskilt ont utan är mest obehagligt.

I natt när jag var upp och värmde vetekudden tredje gången  förstod jag hur nervös jag kommer att vara när det är dags. Fatta att Liten ska ut. Det är ju helt sjukt att det går över huvud taget!

Hehe är likadan, det känns som att man ska vara gravid för evigt o jag kan inte riktigt fatta att det faktiskt kommer komma en bebis snart!!

• ludicrous
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 17:22:55 följande:

Hej flickor nu har jag kommit hem från hans mamma och jag sa att jag INTE ville ha henne med.
    Men nej hon vägrade att acceptera min NEJ och hon sa att hon lovade hålla sig på caffeterian jag sa till henne OKEJ men då stannar du där och du kommer INTE in till bb rummet där jag sen ligger och får katern påsatt och allt och jag kommer att ligga där ca 1 timme innan jag ska upp till op rummet.
    Hon lyssnade då på mig.
    Okej skitsamma men nu e hon där och jag sa till sambon inne i bilen att han håller om honom och sättre på honom kläderna.
    Och det skulle han göra.
    Jag orkar inte bråka längre säger bara att den människan ytar inga NEJ ord alls.

Nu har jag värdens jobbigaste fogglossning kan inte gå längre sambon måste hjälpa mig han är så förståelse han frågade mig också om han skulle ta mig till sjukhuset men jag sa nej det är ingen fara.
    Men jag kna inte gå längre känns som jag rammla omkull om jag änns bara försöker gå själv.

Ni har ju all rätt i världen att säga ifrån faktiskt.. Hoppas verkligen hon kan respektera er!

Jobbigt med foglossningen, men snart är du i mål!
  • ludicrous
    Cissi7006 skrev 2010-12-05 17:31:49 följande:
    Ludi - det hör till, imorgon är en ny dag - en dag närmare bebisen
    Ja visst är det tur :) Får sätta TUL på onsdag som första mål nu :)

Hur är det med ÄlskarNova förresten??!
  • ludicrous

Hur jäkla morgonpigga är ni egentligen??! <Innan klockan e tio har ni skrivit typ två sidor :D:D

Majorima o Moma Jag gick upp mycket under min första graviditet, 25 kg. De sista 5 gick jag upp på de två övertidsveckorna. Det var sjukt jobbigt att se siffrorna på vågen!! För att sätta siffror på det så började jag på 65 kg, på förlossningen vägde jag 90 kg. Nova föddes 11 januari 2006. I september 2006 hade jag gått ner de 25 kg jag gått upp. 9 månader upp, 9 månader ner säger dom ju :) I juni 2007 vägde jag sen 57-58 kg. Gick alltså ner mer än vad jag hade gått upp, vilket var jätteskönt.

Sen träffade jag min nuvarande sambo o gick såklart upp några kilo igen.. Denna graviditet starta jag på 62 kg.
    Men det jag menar tjejer är att det går. Det tar lite tid, men det går! Sen vilka siffror det är spelar ingen roll i detta inlägg, det är inte vad jag vill säga, utan det är lättare att få ett hum om man har siffrorna framför sig :)

Jag har ju varit livrädd denna gång att gå upp lika mycket (som ni ju vet..). Tyvärr satte sig allt det där i huvudet efter förra gången, att jag bara skulle ner ner ner, det gick ju att gå ner, så varför inte några kilo till ungefär. Nu ligger jag på +12 kg i samma vecka som jag förra gången låg runt +20 kg, så jag känner mig rätt nöjd och hoppas det kommer gå lätt att få bort dom ( o lite till.. ) sen!

Det är inte mycket till tröst just nu kanske, men som sagt, det går. från 67-57 kg för mig förra gången gjorde jag inget speciellt, vardagsmotion och halva tallriken grönsaker. De var kilon som gick av bara farten. Ni är superfina gravida kvinnor, inga skelett med basketbollar ;D

• ludicrous
    Emelle skrev 2010-12-06 14:28:51 följande:
    Är det nån mer än jag som mår illa till och från hela tiden.
    Det är sååå jävla jobbigt!! FY! Demon
    Ja usch ja, fy satiken vad jobbigt det är. Trodde sånt skulle ha gått över för länge sen,men nää.. :(7
    O det där med att va sist, ja det känns det verkligen som!!

Idag var jag o dottern o handlade så då köpte vi hem lite blöjor, tvättlappar och amningskupor eller vad det heter. Men guuuud så många olika blöjor det finns! Dottern slutade med blöja när hon var nästan 2.5 år, o ja, det är ju 2.5 år sen, så jag har noll koll på vad man ska ha!! Men jag köpte ett litet Pamperspaket 2-5 kg tror jag det var, och ett stort Libero paket 3-5 kg. Vet ju inte hur stor bebis blir.. Har iaf packat upp och nu ligger dom o väntar i skötbordet som vi tog upp i helgen :)

Tänkte att jag skulle kunna ha allt i samma väska att ta med till förlossningen, men jag ändrade mig nog nu.. Tar skötväskan och packar bebis grejer i, ska mina kläder, ett paket bindor o en kartong amningsinlägg med så får jag inte plats med så mkt annat i den väskan jag först tänkt mig! Orkar inte hålla på att plocka ur från kartong, det får vara kvar, man vet ju aldrig hur mkt som går åt.

Ligger här med sammandragningar jag haft hela dagen, TRIST, som fan. Men men, de går väl över snart.
  • ludicrous

Jag har världens knäppaste sambo, nån som vill ha honom? Han e tjurig för att jag inte köpte chips till honom förut o för att jag köpte blöjor, men det kan han skratta åt oxå. Å vad jag äääääälskar att han skrattar åt mig när jag gör nått...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)