Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Jaya- wiiie!!!! Har du några värkar?? Ring förlossningen, säg att det var lite slemmigt. Var det klart o genomskinligt?

• ludicrous

Moma - Gnäll på, vi är minst lika gnälliga vi andra så det är så bra att vi har varandra :)
    Håller med föregående att du kan skriva ett eget förlossningsbrev och förklara och säga att du är orolig, dessutom är det ju superbra att du själv är medveten om det och då kan du ju "fånga upp vibbarna" fortare om det skulle bli nått efter. "Med mjölken kommer tårarna" säger dom ju...

Majorima - Såg du mitt viktinlägg igår? Jag vet hur det känns, gick up 25 kg med dottern och hela jag var stor o svullen, folk kände inte ens igen mig :( Men vilken underbar BM du verkar ha!!

Idag var jag på TUL, hade med mig min mormor (84 år ;P) och hon tyckte det var superhäftigt!! Jag med såklart :) Lilla bebis var inte alls så liten, tror det stog -1.8% eller nått, men idag väger h*n iaf ca 2.8 kg, alltså göööör det inget om bebis skulle vilja ut, typ nu.
    Vi vet nu även vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne och jag längtar ännu mer efter att få träffa lilla bebis på riktigt!!!!
    Har nu sammandragningar o förvärkar ganska så konstant faktiskt, de känns både i rygg o typ blygdben.

Hoppas det vill dra igång innan helgen, eller efter nyår. Egentligen vill jag ju efter nyår, men jag e så bebissugen nu

Sambon ringde idag och det var som ingenting, inte alls som att han inte pratat med mig igår. Jag uppdaterade honom om bebis o så, men skrev sen ett sms att innan han drar ikväll (till en kompis) så vill jag försöka prata med honom.

• ludicrous
    Stefanie skrev 2010-12-08 13:23:02 följande:
    Oj vad det har hänt grejer här!

Grattis på födelsedagen Stoce(hoppas jag minns rätt nu efter att ha läst igenom dagens sidor) Glad

Och grattis till Lillsnurr82, Wildahallon och Jaya.

Och tänka att nu är 2barnsmammas lille ute!

Jag har vaknat flera gånger i natt av värkar, men mer än så är det inte. Insåg precis att jag inte ens kommer ihåg när jag var ute sist. I fredags eller något tror jag. Det är ju inte klokt.

Sambon gick på en promenad nu, men jag bangade och stannade hemma men ställde upp fönstret. I morgon ska jag se till att komma ut lite, kanske försöka åka till centrum och köpa den där amningsbh:n jag tänkt ett tag! 

Har precis tryckt i mig ett ton russin, har känt ett tryckt ett tag och jag tror att jag är lite förstoppad. Det lär vi väl märka snart.. Usch. 

Sambons lektioner var inställda idag. Synd tycker jag för han har varit hemma mycket i veckan. Jag tycker om att ha honom här, men när jag inte träffat någon annan än honom i flera dagar blir man lite trött till slut.... 
    Därför fick han gå på den iskalla promenade själv. Och för att jag inte har några tillräckligt varma kläder. Är mest jobbigt att få på sig alla 17 lager... 
    HM hade billiga amningsbhar, 2 för 199 kr. Mjuka o sköna. När jag väntade dottern fanns det bara på lindex o dom kostade typ över 300 kr, dyrt när man inte riktigt vet hur stora dom blir...
  • ludicrous

Är alla ( som fortfarande är gravida:P) färdiga med inköp och sånt?? Vi har inte monterat ihop sängen än o folk (inklusive sambo )verkar tycka att jag är dum i huvudet som vill göra det.. Är i 36+3 idag...

• ludicrous

Morrn!! Tänkte på en sak, var e Påvägmotsyskon???!

Jag skulle nog kunna sova dygnet runt just nu...

• ludicrous

Jag är också pysslig o så, blir lätt rastlös och vill fixa o dona o pilla hela tiden!! Vankar omkring o försöker hitta nått att göra.
    Även om ögonen svider av trötthet. Här om kvällen la jag mig först 18.30 gick upp i nattade dottern vid 19, somnade om vid 19.30, vaknade till vid 22, somnade om runt 23 o sov till 8...

• ludicrous

Emelle- lycka till :) det e trist att gå själv, min sambo kan aldrig följa med, det funkar inte med hans jobb :(
    Hoppas du får en hinnsvepning som gör susen ;)

• ludicrous

Efter lite sex imorse har jag nu svårt att "räta ut" magen o har lite förvärkar.. Ska ta min morgonpromenad o hoppas på att jag kan röra mig. Nyss kändes det som en bubbla sprack i magen, mitt fram lixom, skitläskigt :P

Har nånstans läst nått om kanel

• ludicrous

MFJG - gnäll på :) set jag kan gnälla över nu är att jag fortfarande e vaken :P
    Haha o att när vi nu vet kön vill jag prata namn med sambon men det går iiiinte. Så vill jag ha spjälsängen uppsatt, men har ingen bruksanvisning så jag törs inte själv :P o så kan jag gnälla lite på att bebis fortfarande ligger i magen.
    Så tänker jag gnälla lite på att sambon är borta HELA dagen, åkte vid 7.20, kommer hem runt 19 om jag har tur, sen ska han iväg o hålla träning vid 19.30 o kommer inte komma hem förrän TIDIGAST 22. :( o imorgon ska han på personalfest direkt efter jobbet, så jag träffar honom inte då heller.

Hade visst lite att gnälla på ;)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)