Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

thegoddess skrev 2011-08-28 13:40:20 följande:
    Har märkt att Ronja vill tugga och ta bitar själv. Hon vill inte ha gröt tex men la vi bana bitar i åt hon. Smörgås bitar som hon tog själv till frukost. Frukt puré går alltid ner förstås! Jordgubbs bitar till lunch och smakbitar på köttfärslimpa. Hon har blivit duktig på att ta bitarna.

Ang sömn på dagen är det trixigt som vanligt men hon är vaken 2 timmar och sover 40 min fram till 17 sen är Hon vaken 3 timmar.

Hihi med pincetgrapp med de gör elias och pillar och stoppar i munnen
    Tar ni bort bröd kanterna ?
    Jag gör det jag vågar inte ha kanterna på mackan alls.

Visst va det coolt !!
    Hoppas ni hittar snart i sverige med det fanns då jag var liten men sen försvan dem bort men nu har dom kommit tillbaks
    Och det var massa mini beby pasta små snäckor till skruvar till bokstäver ja allt
    Så jag ska sammla i mig massor sen ..

Sen hittade jag detta med

• 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-08-28 14:19:56 följande:
    Jag har köpt lite halvgrovt bröd utan hårda kanter. Det var tydligen gott med leverpastej på.

Jag och min sambo äter aldrig ketchup. Tycker det tar över smaken på det man lagar. Har ibland i köttfärssås men aldrig på vid servering.
    Vi har i köttfärssås ibland (sällan) jag äter inte det men sambon och barnen gör det .
    Barnen är värst ebba ska ha överallt men jag har nu sagt till att det är inte så bra att använda så som dom gör så jag häller själv till dom (lagom)
    Men jag tyckte det var så gulligt så jag var tvungen att köpa hem
    Elias har inte det alls ..

Okej ja jag har ju limpa skogahållms och sen så har jag här hemma rågbröd som elias äter ..      
  • 3 barns mamma84
    Mama Jessie skrev 2011-08-28 19:43:40 följande:
    Nu har Anton ett stort fint blåmärke i pannan. Han satt i min säng medan jag bäddade hans, jag vände mig mot honom lagom till att se han dyka i golvet. Han skrek med en gång så det är väl ingen fara va? Han lugnade sig efter några minuter och va sig själv igen.
    Fy sjutton vad kass man känner sig!
    Ett barn klarar sig i många fall men ett större barn kan göra sig riktigt illa..
    Läkaren sa att ett bebis är som en bummibebis som tål massor men man ska nog inte ha dom någonstans än på golvet

• 3 barns mamma84

En vännina till mig hennes kompis dotter satt i babymatstolen från ikea stolen och gungade många ggr plötsligen välte stolen och hon dog

• 3 barns mamma84

Amadeus tappade jag på golvet och han landade på bakhuvudet på murgolv allt gick bra han grätt massor plötsligen blev han tyst och trött och jag ringed 112 och man sa att barn ska inte sova man ska hålla dom uppe hela tiden..
    När ambulansen kom var han pigg o glad dom ringde in till Astrid sjukhus men dom sa det var okej han kunde stanna hemma.
    Men om man skulle spy eller ha dåligt och gråta skulle vi in.

Tappade elias då jag berättade om att jag fick en varning (ande) och han landade på framhuvudet pannan o näsan mot murgolvet. han grätt och plötsligen blev han tyst jag ringde 112 och abulansen kom och vi åkte in liten kontroll och vi åkte hem igen så han var sig själv inne i ambulansen och skrattade ..

Bra dom är sig själva och inte konstiga är det okej ..
    men om du e orolig så åker du in          

• 3 barns mamma84

Elias han övar på att krypa just för tillfälligt han tar ett ben sen landar han på magen men IDAG stod han på båda bakbenen helt upp och hade händerna på golvet haha han såg inte riktig klock ut
    Kanske kan vill börja stå istället för att krypa
    Sen ställer ahn sig upp men inte helt upp utan på soffan och ska nå saker bättre ..  

• 3 barns mamma84
    moma: herregud hjärtat !! vad läskigt !! men shit skönt att allt gick så bra tillslut.
    Du ska inte tycka det var dit fel och du ska inte skylla på dig alls.
    Saker händer våra små är små och nyfikna och stoppar allt i munnen det dom inte får.
    Elias har stoppat in massa saker i sin mun som från amadeus små saker till kattmat ..
    Alla småsaker slänger jag DIREKT och så fort han är på golver så måste jag damsuga för han är en minisugare på golvet     

Så nu har man ringt skolan och dagiset och sambon ringt sitt jobb.
    Ingen får komma till något alls och behandlingen är på G nu.
    Hmm vet ni när man kan jobba och gå i skolan ??

Här ålar elias nu överallt och jag kokar kaffe och ja elias säger något NYTT nu haha han säger GAGAAAGGGAAGAGA  vad det nu betyder hihi
    Ebba sover amadeus sitter tillsammans med mig på soffan och sambon sängen.

• 3 barns mamma84

suzzy: haha välkommen till tagar av stump klubben här är det strumpor och skor/tofflor och slänga bort nappar..

Jag har en tävlig på bloggen om någon är intresserad  

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Elias tog 2 första steg med krypningen klockan 18:14 29/8-11 måndag

Svar på tråden December Bebis 2010 :)